Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmad med en Red!

  • Filmad med en Red!

    Publicerad av dalen på 2 september, 2010 vid 21:35

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=ls844wXfFmM”]YouTube- Ozone Zephyr lightwindkite in Sweden[/ame]
    Ett tips till den som funderar på att byta kamera.
    Red.com
    Funkar ganska bra!

    skate_1_boy svarade 13 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 33 Svar
  • 33 Svar
  • haze

    Medlem
    2 september, 2010 vid 22:25

    Grymt Mårten!!!

  • anr

    Medlem
    2 september, 2010 vid 22:27

    Magiskt fint Mårten! Kameran verkar grym men lite för mkt cash..

  • samhansson

    Medlem
    3 september, 2010 vid 00:25

    jävlit nice

  • yann

    Medlem
    3 september, 2010 vid 05:14

    Najs ja! Vad kostar en sån där? 250 lök?

  • skate_1_boy

    Gäst
    3 september, 2010 vid 07:42
    Yann;629364 wrote:
    Najs ja! Vad kostar en sån där? 250 lök?

    http://www.red.com/store

    Ska fan köpa en sån sen när jag är miljonär! Trodde faktiskt de skulle vara dyrare.

  • cosmo

    Medlem
    3 september, 2010 vid 08:01

    Den verkar ju gilla slo-mo….

  • above_the_law

    Medlem
    3 september, 2010 vid 09:09

    Right…. Men såg något om att det ev kunde gå att hyra en.
    Stämmer det och vad kostar det i s f?

    Grrrrymt fin rulle förresten!
    Varför inte grinda det gamla vraket nästa gång?!:-) Var var det?
    Peace

  • sourra

    Medlem
    3 september, 2010 vid 10:44

    Tyckte mig se att det kostar 4K+moms per dag för viss typ av filmning och 7.5K+moms för annan filmning

  • skate_1_boy

    Gäst
    3 september, 2010 vid 10:48
    sourra;629426 wrote:
    Tyckte mig se att det kostar 4K+moms per dag för viss typ av filmning och 7.5K+moms för annan filmning

    Om vi är några styckan så kan vi lägga ihop pengar till en heldags filmning på nått grymt spot!

  • skanepaul

    Medlem
    3 september, 2010 vid 10:55

    Slo mo’n är fet ja! 120fps i 2k är ju inte helt fel!! 🙂

    Man tyckte ju ens eget 550D material i 60fps i 1280*720 nerdraget till 30 eller 25 fps var helt ok, nu har man fått lite perspektiv på det hela….

    Vi filmade med RED förra tisdagen här nere på sydkusten också, har dock inte sett materialet än bara det lilla jag kikade på i monitorn, men det kommer!

  • sourra

    Medlem
    3 september, 2010 vid 11:49

    Men inte nog med att man måste leta rätt på pengarna för att ha råd med en sån där – när man har gjort det måste man leta fram sina fokus-sklls också. Det är ju 100% manuell fokus som gäller så att filma rörliga grejer krämer sin kameraman.

  • skanepaul

    Medlem
    3 september, 2010 vid 12:49

    Några gluggar får man ju ha också, stativ som heter duga med videohuvud som heter duga! :), rails, monitor, minneskort(alt. hårddiskar), batterier med hot swap, m.m.

  • sourra

    Medlem
    3 september, 2010 vid 13:19

    Så sant så sant. Man får en jäkligt vettig DSLR-uppsättning med stabiliserade gluggar, monitorer, riggar, mickar, follow focus + mer för långt mindre pengar. Ska man inte skicka upp grejerna på en bioduk eller tvunget måste ha 120 fps så är det svårt att motivera kostnaden för en Red. Men visst fan är de feta… =)

  • yann

    Medlem
    3 september, 2010 vid 13:34

    Apropå kameror… Sony kommer ju med en video-dslr i oktober med follow focus. Bra eller anus? Skapade en [ame=http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=76583]tråd här[/ame] men det var inte så mycket respons på den. Funderar nämligen på att byta upp mig men är lite osäker på den nya teknken. Har massa sony-objektiv jag vill använda till video.

  • sourra

    Medlem
    3 september, 2010 vid 14:20

    Det beror ju såklart på hur dyr den blir samt hur bra den kommer fungera. Jag vet att Panasonic har en DSLR med autofocus men den brister på en massa andra punkter där 5D & Co är sjukt mycket bättre.

    Men med tanke på att t.ex. Canon har samma typ av sensorer både i sina foto- och HD-kameror och HD-kamerorna har autofocus så är det bara en tidsfråga innan Canon förbarmar sig och låter oss konsumenter betala dyrt för att få denna feature. De är ju glada så länge vi betalar dyrt för att få kameror utan denna funktion. Sony(/Minolta) är ju en mindre aktör i det här segmentet så de passar nog på att lansera detta först för att norpa åt sig lite kunder men jag tror inte att Canon och Nikon stilla kommer titta på.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Filmad med en Red!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.