Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Finns det vind på Öland?

  • skotten

    Medlem
    12 april, 2007 vid 23:33

    ahh shit, how nice would that be?? ROADTRIP!!!

  • walle

    Medlem
    13 april, 2007 vid 02:49

    kolla in vindmätaren på http://www.owc.nu om solen skiner och det blåser så har brisen kommit igång…

  • reklem

    Medlem
    13 april, 2007 vid 06:13

    Förutsättningarna för bris till helgen ser bra ut. Ja, inte lördag, men söndag med runt 20 grader varmt och en grundvind från sydväst. Om det är värt en tripp är svårt att säga för ännu har Haga/Sandbergen inte riktigt bjudit på den säkra bris som stället är känt för. Men det kommer nu…

  • psychonauten

    Medlem
    13 april, 2007 vid 07:32

    Blir det inte bris till helgen så vet jag inte när det kommer att bli bris 🙂
    Alla förutsättningar finns, och igår sen eftermiddag var det 2-3m/s extra i rätt riktning, och då var det inte alls lika varmt smo det ska bli toll helgen! jag tror på bris till helgen. Håll koll på vindmätaren, det kan bli även idag!

  • psychonauten

    Medlem
    13 april, 2007 vid 11:12

    Kan uppdatera diskussionen med att vi nu har 7m/s på Haga park, trots nästan 0 vind i inlandet. 🙂 The sweet breeze is here!

    Dags å packa bilen och dra dit!

  • pewe

    Medlem
    13 april, 2007 vid 12:12

    Jasså vind på Öland! Låter intressant, ska jag ta med mig en bräda till dig? 🙂

  • andersr

    Medlem
    13 april, 2007 vid 18:16

    Idag var det en fin bris på ca 10 m/s. Så det lär funka i helgen oxå, för vädret ska ju bli väldigt fint.

  • martent

    Medlem
    13 april, 2007 vid 21:45

    hoppas det blir vind imorgon! Nice med en liten roadtrip!

  • bboatb

    Medlem
    13 april, 2007 vid 23:10

    Jag var på öland idag och jag kan säga att det inte var ngn sjöbris, körde lite på talludden i färjestaden och vinden vred och höll på, först sw sen so, mellan 5-7 ms. Verkade mer på Kalmar sidan när vi körde hem.
    Men man får väl hoppas på det bästa med lite bris framåt eftermiddagen.

  • andreasss

    Medlem
    14 april, 2007 vid 08:12

    @AndersR 376189 wrote:

    Idag var det en fin bris på ca 10 m/s. Så det lär funka i helgen oxå, för vädret ska ju bli väldigt fint.

    Blåste du i vindmätaren då????

  • walle

    Medlem
    14 april, 2007 vid 08:48

    @Andreasss 376278 wrote:

    Blåste du i vindmätaren då????

    jevla fel kanske han inte hade:
    tid:17:10 temp:13.4 medelvind:6.7 maxvind:9.8 riktning:SSW

    Från kl 14.00 och till kl 17.00 låg medelvinden på mellan 7 och 8, mestadels på låga 7m/s

    Så det var väl inte nån supertryck i vinden men surfbart kanske…

  • andersr

    Medlem
    14 april, 2007 vid 09:04

    @Andreasss 376278 wrote:

    Blåste du i vindmätaren då????

    Nope det gjorde jag inte, enligt mätaren blåste det inte så mycket, men en bit ut blåste det bra.

  • psychonauten

    Medlem
    14 april, 2007 vid 11:16

    @BboatB 376236 wrote:

    Jag var på öland idag och jag kan säga att det inte var ngn sjöbris, körde lite på talludden i färjestaden och vinden vred och höll på, först sw sen so, mellan 5-7 ms. Verkade mer på Kalmar sidan när vi körde hem.
    Men man får väl hoppas på det bästa med lite bris framåt eftermiddagen.

    Tidigt på våren när nätterna är kalla så kommer inte brisen förrän på eftermiddagen när landmassan värmts upp.
    Vi fick i alla fall +3m/s på grundvinden som låg från sydnånting, fullt körbart.

    Sen är brisen väldigt nyckfull på öland, bästa platsen verkar vara haga park eller runt omkring, har varit med om att den skiljer 2-3 m/s om man åker ner till kleva som ligger bara nårra kilometer söder om haga park.

    Så om du inte hade nån bris igår så var du noh på fel plats vid fel tidpunkt 🙂

  • andreasss

    Medlem
    14 april, 2007 vid 14:03

    @walle 376283 wrote:

    jevla fel kanske han inte hade:
    tid:17:10 temp:13.4 medelvind:6.7 maxvind:9.8 riktning:SSW

    Från kl 14.00 och till kl 17.00 låg medelvinden på mellan 7 och 8, mestadels på låga 7m/s

    Så det var väl inte nån supertryck i vinden men surfbart kanske…

    Är rätt stor skillnad på en medelvind som ligger mellan 5,8-8 och en medelvind på 10. Men visst körbart var det men inte mycket mer…….

  • psychonauten

    Medlem
    14 april, 2007 vid 16:57

    Anders (90kg) hade bra drag i sin nia när han var ute.
    Så jag vet inte var ni var eller när, för där vi var blåste det.

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Finns det vind på Öland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.