Taggad: 

  • Fiskebäck

    Publicerad av roding på 30 april, 2009 vid 06:34

    Tja,

    Nu börjar det närma sig premiär för mig vilket ju känns hur skönt som helst kan jag lova.
    Men när jag satt och tänkte lite igår så kom jag på att det fanns en spot i min närhet som jag inte hann testa förra året och det var ju Fiskebäck.
    Är det en ( för mig som är nybörjare ) bra spot där man kan öva slag och gipp och allt sånt.
    Har ju varit mest i Askim och Torkelstorp där torkelstorp definitivt är favoriten men det är lite långt att åka varje gång.

    Ge mig gärna så mycket info som möjligt utan att bli alldeles för fiskebäcks patriotiska!

    Tack för all hjälp!

    karapp svarade 14 år, 12 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • hakman

    Medlem
    30 april, 2009 vid 07:08

    Mycket sten, många grund, mycket chop, byig vind. Sveriges bästa freestylespot. Shitbay for life.

  • glader

    Medlem
    30 april, 2009 vid 07:29

    Fiskebäck är inte bra förrän man känner sig rimligt säker på att kunna ta sig tillbaka till den plats man startade från.

    Glöm inte Björlanda. Extremt nybörjarvänligt och bra vind i allt från VSV – NV.

  • pure

    Medlem
    30 april, 2009 vid 16:54

    Fiskebäck är lite krångligare om man är nybörjare men så länge man är på simm avstånd från sin utgångspukt så skall det säkert gå bra. Men det för en nybörjare så ligger det ju långt efter ställen som tex Torkelstorp. Men det är lika bra att ta tjuren vid hornen och det är ju ändå bra att tillslut lära sig att man inte kan ha botten under fötterna när man rammlar i. Lite som att cykla utan stödjul (som jag lärde mig förra veckan)

  • danneman

    Medlem
    30 april, 2009 vid 19:13
    pure;543747 wrote:
    Fiskebäck är lite krångligare om man är nybörjare men så länge man är på simm avstånd från sin utgångspukt så skall det säkert gå bra. Men det för en nybörjare så ligger det ju långt efter ställen som tex Torkelstorp. Men det är lika bra att ta tjuren vid hornen och det är ju ändå bra att tillslut lära sig att man inte kan ha botten under fötterna när man rammlar i. Lite som att cykla utan stödjul (som jag lärde mig förra veckan)

    cykla utan stödhjul förra veckan ha haha!

  • karapp

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 12:23

    Vi hade ute 24st 9onde klassare igår på friluftsdag i Fiskebäck. Ingen hade provat vindsurfing innan, men det funkade skitbra… visst där finns ingen jättestor sandstrand och det är inte hur långgrunt som helst men i shitbay
    bottnar man faktiskt ganska långt ut och det är rätt inhägnat så det funkar för nybörjare med. Sen att man riggar på trädäck och slipper all sand är rätt gott å så kan man ju duscha och byta om inne, rätt gott!

    Nu kommer jag säkert bli anklagad för att inte vara helt opartisk men men…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.