Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna eller Dalarö på Lördag

  • bjornen

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 16:18
    Kiropraktorn;637599 wrote:
    Ser ut att kunna bli lite surf, var åker ni som fortfarande surfar ?

    Mvh Urban

    Blir det rak S eller kanske SSV så är vi nog 2-3 som åker ut till strandvägen, nynäshamn. Det ligger långt ut så det är ganska vindsäkert och seglingen blir som på fituna, ganska stora dyningar. Skriver ett inlägg här om vi åker. Kul om du hänger på 🙂

    //Björn

  • electric

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 16:56

    Det blir Fituna så klart, om proggen (S) håller. Vi blir säkert ett par pers från Södertälje.

    /Lars

  • hanlar

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 18:41

    Seer bra ut imorn redan. Fituna eller Farstanäs beroende på riktning.

  • levieux

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 20:17

    För tidigt att säga men jag tycker att det är trevligare att segla från Dalarö.

  • johan

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 12:09

    Det lutar år Dalarö för min del.

    Johan

  • oscarlj

    Medlem
    29 oktober, 2010 vid 17:05

    Samma här, tänkte testa dalarö. Kanske sista surfen för min del i år innan det blir för kallt… 🙁

  • getwet

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 07:44

    Bjornen, strandvägen eller?

  • electric

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 09:38

    Jag drar till Fituna om en stund. Fick nu kl 11.30 rapport om att det redan (?) är 7-8 pers där. Lite byigt, men vinden är på gång att öka.

    /Lars

  • lars_e

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 11:26

    Jag åker till Dalarö, är där framåt 15. Hoppas det är fler kvar där i eftermiddag. /Lars

  • getwet

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 15:45

    Fituna blev riktigt bra idag. Vi var ca 10 pers som seglade seglade i sol och mycket vind.

  • Frezzie72

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 17:29

    Fa.a.a.a.a.n vad man missar för att man tror att det är för sent på året.
    Vad använder ni för våtdräkter så här års, skulle det räcka med 5-3 med något under.
    Sitter nu med grym ångest när man förstår vilken dag ni haft.
    / Fredrik
    :confused2::wink::confused2::grin:

  • _frippe_

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 17:48
    Fredde G;637899 wrote:
    Vad använder ni för våtdräkter så här års, skulle det räcka med 5-3 med något under.

    Absolut. Jag körde med en 5/3 med en tunn Neil Pryde “brottardräkt” och en NP väst med huva och det blev nästan för varmt ett tag. Kylan var inget problem idag tycker jag.

  • robin

    Medlem
    30 oktober, 2010 vid 21:33

    Nu var jag inte ute idag, men jag har varit ute året runt i en bra 5+3-dräkt utan underställ. Det viktigastNBär att minimera vatteninsläppet och då är en huva som går ner en bit på bröstet och ryggen super. Den tätar helt mot vatteninsläpp i halsen. Klart mycket bättre än prydes tunna väst med huva.

    På fötterma kör jag med våtskor med våtsockor under. Det blir lite otympligt men fötterna är varma och goa.

  • getwet

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 06:35

    Neil Pryde elite, med den dräkten behövs inget annat! Mjuk, varm som en bastu men ömtålig….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fituna eller Dalarö på Lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.