• pete

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 10:00

    Det bör väl funka riktigt bra! Dalarömätarn SV 8.5 just nu o SMHI säger SSV 9 medel 12-13 i byarna + sol i em! Jag drar strax…

  • bjornen

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 10:31

    Åker dit nu

  • bjornen

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 11:13

    Fituna ser sjukt bra ut. Skulle tippa på runt 9-10 i medel

  • jox

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 11:14

    Grymt! Jag drar dit nu!

  • staffomania

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 11:29

    Faan! Min nacke axel är helt ur spel sen i helgen. Idag hade ju varit perfekt annars.

  • raggarn

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 19:11

    jaa,,,kan hålla med om faaaan…….har semester…har prylarna med…är ute i skärgårn………och…….
    ligger med feber å halsfluss-syndrom………
    så surfa på ni…till helgen blir det vindstillla om jag frisknar till… 🙁

  • henryk

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 21:14

    Fituna var riktigt fint idag:-). Började med att jag drog nedhalet – och pang, min nya x6 460 gick av, men va f..
    , in med 490 och ner med bommen i botten på urtaget :-)… Färdigriggat och klart, ska bara…. f…
    ingen dräkt… Senilvarningslampan blinkar ilsket… Nåja, surfshortsen var ju redan på så det vara bara ut köra… Skräcken för kallbad fick mig att helt skippa bad iaf de tio första gipparna :-). När det väl var dags så upptäcker jag att vattnet e varmt, bara skönt. Härligt att surfa barfota i shorts – sommaren e här :-). Nu hoppas man ju på repris imorrn, men ser ut som mycket väst kanske….

    (Seglades med 5,8 – 7,8 typ, full macka för det mesta för oss med större prylar…)

  • henryk

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 21:47

    Bra ide med ett downwindrace efter sommaren 🙂 Typ ett Stockholmskt DefiWind… hela fjärden full med brädor 😉
    Förr pratade vi iofs mest om Upwind till Oaxen och ta en bira och sen down… men har ju flyttat nu 🙁
    Lars, din segelbåt kan väl vara målbåt, du övervakar ju redan all aktivitet på Fituna därifrån 🙂

  • electric

    Medlem
    15 juli, 2014 vid 22:00

    @henryk 725093 wrote:

    Bra ide med ett downwindrace efter sommaren 🙂 Typ ett Stockholmskt DefiWind… hela fjärden full med brädor 😉
    Förr pratade vi iofs mest om Upwind till Oaxen och ta en bira och sen down… men har ju flyttat nu 🙁
    Lars, din segelbåt kan väl vara målbåt, du övervakar ju redan all aktivitet på Fituna därifrån 🙂

    Jag har iaf erbjudit mig att med min segelbåt vara rundningsmärke alternativt svara för en drickapaus på Axviksholmen …
    /Lars

  • bjornen

    Medlem
    16 juli, 2014 vid 17:23

    Vad tror ni om morgondagen då? Ska väl vara sol och lite vind från S

  • electric

    Medlem
    16 juli, 2014 vid 17:42

    @Bjornen 725115 wrote:

    Vad tror ni om morgondagen då? Ska väl vara sol och lite vind från S

    Viss chans finns väl … med lite sjöbriseffekt på grundvinden så kanske det blir nåt. (Dock finns viss risk att sjöbrisen tar över helt – och den är ju i sig ganska svag nu i juli och räcker inte för vindsurf). Men man får väl hålla kollen och vara beredd …

    /Lars

  • compact

    Medlem
    17 juli, 2014 vid 01:11

    Det kan nog funka i och värsta fall finns ju ljugarstocken men kom inte klaga Bristuna levererar alltid:)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.