Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fixera glidande krok?

  • Fixera glidande krok?

    Publicerad av stoorfaen på 24 maj, 2015 vid 08:58

    Halloj Gubbs,
    Jag gick och klämde på lite nya selar häromdan och insåg att min gamla trotjänare fortfarande är jäkligt goo, det var nog bara köpdjävulen som var i farten… MEN, den har glidande krok och jag skulle vilja fixera den. Har ni några tips!? Går det att byta bara kroken eller kan man sätta på någon smart pryl? (Det är en T4a)

    calle svarade 8 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • rockan10

    Medlem
    24 maj, 2015 vid 14:54

    Hej ! Har själv blivit med glidkrok(T4:an) . Tyckte först att det kändes konstigt och ville direkt ha tillbaka min gamla sele. Har dock vant mig. Antar att du har posi-spänne.
    Det borde funkar att köpa till en extra rem så att du har en rem på varje sida istället för en enda lång rem för båda sidorna. Har dock inte prövat själv.

  • dr-masse

    Medlem
    25 maj, 2015 vid 07:09

    Japp, jag har växlat mellan glidande och fast krok. Bara att byta remmar, ofta får man med ett par extra till sin sele, annars kan de köpas separat för rimlig peng.

    Bra som reserv, om inte annat.

    http://www.surfers.se/sv/vindsurfing/ovrigt/reservdelar/cabrinha-webbing-sele.html

  • calle

    Medlem
    25 maj, 2015 vid 16:39

    Hej!
    Så här har jag gjort på min Dakine T3, har fungerat bra i många år.

    / Calle

  • rockan10

    Medlem
    25 maj, 2015 vid 17:42

    Stort tack för tipset !

  • stoorfaen

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 07:35

    Åhh Calle, vilket geni du är!!! jag känner mig nästan lite dum nu…ALOHA!

  • dr-masse

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 07:55

    Bra tips där. Jag har även skaffat en sådan där “kiteplatta” till min krok för att den inte skall åka upp lika mycket. En effekt av det var att det i princip blev en fast krok då den glider väldigt lite med plattan.

  • calle

    Medlem
    26 maj, 2015 vid 10:55

    Även om jag skulle vilja ta “cred” för det där så kan jag inte det, det är Guy Cribb som gjorde det där när jag var på kurs hos honom för många år sen.

    / Calle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fixera glidande krok?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.