• cosmosurfer

    Medlem
    5 november, 2016 vid 11:38

    Tack för alla synpunkter!

  • irieman

    Medlem
    7 november, 2016 vid 08:44

    Köpte nyligen en Patagonia R4 som jag testade första gången nu i lördags när jag var på Gotland. Suverän dräkt! Frös inte det minsta trots att det bara var några grader och blåste 15-17 m/s. Är ju en surfdräkt egentligen så den är väldigt smidig. Smiter åt lite runt handlederna men inte farligt, här är det ju handskarna som är problemet.

  • pete

    Medlem
    7 november, 2016 vid 08:50

    Kan även tipsa om Jula som verkar köra kampanj just nu på overaller för strandmyset
    http://www.jula.se/search/?query=overall

  • dr-masse

    Medlem
    7 november, 2016 vid 11:18

    Som alltid är passform #1, 2 och 3. Rip Curls LT passar min kropp väldigt bra. Med det sagt tycker jag att Flashbomb är riktigt bra. Dock finns det många modeller… Jag har kört vinterdräkten med inbyggd huva (5.5/4 mm) och en 5/3 mm med dragkedja i ryggen.

    Seglar man mest plattvatten räcker en Flashbomb 5/3 med en väst+huva väldigt långt, även när det är riktigt kallt. Det kommer ändå vara händer och fötter som begränsar. Min vinter Flashbomb har jag faktiskt aldrig (!) frusit i… Jag föredrar den för vågsegling när det är låga temperaturer eftersom den klarar spolningar snäppet bättre.

    Jag har rätt smala underarmar, men kan tänka mig att ärmarna smiter åt en del för vissa. Materialet är dock väldigt flexibelt, så det funkar bra för mig även om jag ibland får problem. Tror dock att det nästan alltud beror ner på handskar än dräkt.

    Hållbarheten är bra, det enda jag kan önska är att ärmsömmarna vore skyddade på samma sätt som resten av dräkten med gummi över sömmen. Som det är nu slits det lite mot halkskyddet på en vindsurfbräda. Som helhet är det en mycket bra dräkt som, för mig, har förändrat villkoren och möjligheterna till segling och surfing riktigt kalla dagar.

    Även O’neill, Xcel och Ion gör fina vinterdräkter. Har klämt en del på Simmer Generator som också ser bra ut och känner några som är riktigt nöjda med den.

    Och till sist – se till att köpa en så nytillverkad dräkt som möjligt, neopren är något av en färskvara.

  • cosmosurfer

    Medlem
    8 november, 2016 vid 22:42

    Skulle nog blivit en Flash Bomb, men nu har allt letande efter lämpligt dräkt fått mig intresserad av att prova en torrdräkt. Så nu är det bara att börja om igen.

  • mrquality

    Medlem
    9 november, 2016 vid 06:42

    Jag har en E-bomb 5-3 och har kört i lördags som det var 2 ºC i luften och –5ºC vindförkylning. Det funkade perfekt!!!!! Det gäller bara att dra våtdräkt från början ner man klä på sig för att undvika problem i armhålorna :smirk:

  • malibu

    Medlem
    21 november, 2016 vid 14:32

    Invigde min 6/4 Flashbomb i helgen och den var helt sjukt varm och bekväm!! Jag brukar inte direkt frysa in 5/3 med lite underställ och så, men med flashbomben hade jag kunnat köra på hur länge som helst!

  • cosmosurfer

    Medlem
    21 november, 2016 vid 14:39

    Så trevligt att de lyckats så bra med att få fram en varm vinterdräkt! Tack för rapporterna!

  • bicless

    Medlem
    21 november, 2016 vid 19:02

    Xcel Infiniti är ett alternativ till flashbomben Den är lite större i armarna än många andra vågsurfdräkter vilke många kite och vindsurfare gillar. Brutalt varm i 6mm, även 5mm versionen funkar mitt i vintern.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.