Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fler Longboard windsurfare där ute…? Kona 9.5 med 3.3 i Lejet och Apelviken

  • Fler Longboard windsurfare där ute…? Kona 9.5 med 3.3 i Lejet och Apelviken

    Publicerad av dannew på 31 augusti, 2010 vid 14:59

    Hej!

    För något år sedan eller 2 så tröttnade jag på den delena av windsurfingen när man “nästan kanske ibland men inte riktigt” planade i vågorna. Istället för att pröva freestyle wave som jag gjort tidigare så snubblade jag över en longboard och blev lite överraskad, det gick ju att båda plana och svänga med brädan! När många andra kämpade för planingen och bara kom igång då och då så körde jag för fullt och hade kul med min longboard. Då en Kona Surf med mjukt däck och uppfällbart centerbord. Låter mesigt men planade fint.

    Numer har jag börjar köra med en Kona 9.5 i TT (styvt, hållart, ofattbart lätt! och lite lite dyrt…;o) ). Den har körts med 5.7 / 3.7 i Hanstholm med mellan vågor till stora tubande saker. Denna vecka med bra drag och överriggad 3.3 i Lejet och Apelviken. Lite speciellt att köra de 125 literna och 60 cm med överriggad 3.3 i 3 meters vågor!!

    Känns speciellt med en bräda som verkar funka med 3.3-7.4 (de jag kört i alla fall) och klarar vågor så bra, bara man själv som får lära sig lite mer för att få full utdelning. Så min fundering är…

    – Finns det fler longboardfantaster där ute?
    – Var kör ni i vilka förhållanden?

    Borde finnas fler, man har ju sett en som kör hårda förhållanden i Boards med bilder på “Longboard lunacy” och longboard har ju blivit riktigt stort vad det gäller vågsurfing.

    Vore kul att höra av er där ute.

    Ses vid nästa storm!

    //DanneB(W)

    dannew svarade 13 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • nachoman

    Medlem
    31 augusti, 2010 vid 17:59

    Hur är dessa att hoppa med?

  • dannew

    Medlem
    1 september, 2010 vid 14:14

    Tjenare! De går att hoppa med men man bör vara försiktigt och det för fördelaktigt om man har TT (den lättare, styvare och hållbarare varianten) som jag har. Men annars går det fint det gäller bara att ha bra timing. Jag lyckades tom hoppa drygt 1,5 meter upp med min Kona One och den är betydligt större än Kona 9.5 och väger betydligt mer. Det var lite läskigt när man är van vid vågis men de lär finnas de som tom loopad en Kona One, inget att rekommendera…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Fler Longboard windsurfare där ute…? Kona 9.5 med 3.3 i Lejet och Apelviken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.