Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flikka News…

  • jesper-b

    Medlem
    13 april, 2014 vid 07:37

    Jättefina brädor, men vad är “PD” för nåt? /JB

  • svenne

    Medlem
    13 april, 2014 vid 07:46

    Patrik Diethelm

  • jesper-b

    Medlem
    14 april, 2014 vid 08:02

    Och han är alltså ovanligt ful?

    /JB

  • svenne

    Medlem
    14 april, 2014 vid 10:36

    Hans utseende som person är nog inte problemet, däremot dissar somliga utseendet på hans brädor.

  • sailortrash

    Medlem
    14 april, 2014 vid 17:55

    Det är ju inte bara pd brädor som gillar kolfiberlook iochförsig…tycker nog hela branschen är rätt fantasilös. Segel finns det rätt många snygga dock.

    De borde kika lite mer på x-games och mindre på americas cup när de väljer grafik…tycker jag

  • manno

    Medlem
    16 april, 2014 vid 15:04

    Ok ok ok måste också få boosta mitt kitt. Fick in en st SUP 6.6kg, en st vindsurfplanka 6.2kg, två segel, en mast samt bom i en (stor) boardbag och lyckades hålla mig under viktbegränsningen på 32kg till Kap Verde, bara lös självgodhet när jag packade.

    och här en bild på SUPen från Torö förra veckan, (vafan va andra SUPare?)

  • challgren

    Medlem
    17 april, 2014 vid 08:20

    @manno 722505 wrote:

    och här en bild på SUPen från Torö förra veckan, (vafan va andra SUPare?)

    Vi är på Maui!! Dyker upp nästa vecka, så då ska det surfas i Svedala igen!!

  • martinlundgren

    Medlem
    18 april, 2014 vid 06:37

    a5edu3up.jpgyre7ype5.jpg

    Vad tycks om den här grafiken ?

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  • martinlundgren

    Medlem
    18 april, 2014 vid 06:41

    Nu kom det ju framsida två gånger här kommer baksida me.. a8yqaqej.jpg

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  • martinlundgren

    Medlem
    18 april, 2014 vid 06:50

    Petter har lite nya grejer på gång med. amasuse7.jpg

    Vet dock inte hur resten av brädan ser ut, maybe you can tell me😃

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  • donpedro

    Medlem
    18 april, 2014 vid 11:16

    @martinlundgren 722549 wrote:

    Petter har lite nya grejer på gång med. amasuse7.jpg

    Vet dock inte hur resten av brädan ser ut, maybe you can tell me😃

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

    Hahah Den kommer sticka ut från mängden färgmässigt men på vilket sätt har jag ingen aning om hahah men den e på ingång hit så snart så ska jag visa! Den kommer iaf vara 222 cm lång 56 bred med 76 liter.

    Har ytterligare ett projekt som är påväg till mig, ingen färg än, men satan vilka sexiga former och så förbaskat välförstärkt freestylebräda på 4,6 kg!!!

  • robin

    Medlem
    18 april, 2014 vid 16:55

    4,6 kg! Jäklar!

  • s66

    Medlem
    18 april, 2014 vid 18:59

    @donpedro 722554 wrote:

    Hahah Den kommer sticka ut från mängden färgmässigt men på vilket sätt har jag ingen aning om hahah men den e på ingång hit så snart så ska jag visa! Den kommer iaf vara 222 cm lång 56 bred med 76 liter.

    Har ytterligare ett projekt som är påväg till mig, ingen färg än, men satan vilka sexiga former och så förbaskat välförstärkt freestylebräda på 4,6 kg!!!

    O jag ba ryser! Tänk om dessa tools hade funnits när jag körde FS…men prova de ska jag allt!

  • challgren

    Medlem
    20 april, 2014 vid 20:34

    Grabbar!
    Fina hantverk dessa Flikka-brädor. Vad är era erfarenheter av plankorna överlag rent trimmässigt?
    Jag känner att de fungerar som bäst med mastfot, fenor och stroppar långt bak. Då får man riktigt fin kombination av fart och sväng men vore kul att höra vad ni tycker med era.

    Här några svängar från Kuau för några dagar sedan. Tyvärr kom jag hem för 6h sedan 🙁

    [video=vimeo;92314032]https://vimeo.com/92314032[/video]

  • martinlundgren

    Medlem
    20 april, 2014 vid 23:43

    Bakstroppen längst bak, fenorna nästan längst fram. Mastfoten i mitten, lite längre bak för tightare svängar, om brädan har en tendens att flappa på utvägen- flytta fram masfoten. Tidigare planing med mastfoten lite längre fram. 13,5 10 fensetupen är väl det som funkat bäst för vågridning, men lite svårare med hopp i lite mer onshore. Jag har dock fastnat för den lite snärtigare känslan i twin, eller quad med mindre framfenor, och tycker jag får bättre speed och tryck i hoppen.

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flikka News…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.