Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flikka News…

  • snaffe

    Medlem
    21 september, 2014 vid 10:04

    Året vågevent vill de dra i gång i Norge:)

  • star

    Medlem
    22 september, 2014 vid 16:58

    Stokar dock på med denna farkost i kombo av Heta segel – “alla ska med”. Fortfarande höga temperaturer härnere med runt 33 grader och 27 i vattnet. Hoppas på sjösättning om nån vecka då prognosen ser tacksammare ut. Blir istället SUP tills dess. Och jo, en Flikka den med… Over and out.

  • jesper-b

    Medlem
    23 september, 2014 vid 12:06

    S66 och Konapastorn är kanske släkt? Stoke har de ju båda så det dryper om det!! Flikka kupp, vilken underbar idé, dock enbart för de som har en godkänd Flikkabräda tycker jag. F-n, måste beställa en snart (min Kona börjar kännas lite gammal)! /JB

  • donpedro

    Medlem
    24 september, 2014 vid 16:55

    Flikka levererar helt klart feta vågbrädor, men Flikka gör även ypperligt fina freestyleplankor. Jag vet att många här är all in vågseglare, men jag skulle vilja slå ett slag för freestyleseglingen. Halmstad med omnejd bjuder på grymma freestylespots som går att segla riktigt ofta., och jag är övertygad om att det finns många spots runt om hela Sverige som bjuder in till freestylesegling. Personligen har jag fått riktgit många dagar på vattnet senaste veckorna med tack vare min freestyle planka. Många av ställena som lämpar sig bra för freestyle funkar också grymt att träna hopp och diverse andra manövrar man nu känner sig manad att ge sig på. Dogge på V-SSV levererar grymt plattvatten mellan vågorna som lämpar sig bra för freestyle men också finfina ramper för hopp och en och annan sväng. Påarp ett av få ställen som funkar på ost här på västkusten blir riktigt platt på insidan med lite chopp på utsidan. Skälderviken sväljer ett grymt vindspann och brukar leverera bris soliga dagar, något choppigt men fin segling på det mesta mellan SV-N. Lundåkra som är ofta är invarderat av kitare, är ritkgit bra för freestyle också och sväljer många segel coh kiter utan att man känner sig rädd att få nått i huvvudet ovanifrån. Jag hoppas jag får se lite fler seglare på vattnet även när det är lite mindre vind och plattare vatten. Är ni sugna på att testa den lättaste freestylemaskinen på marknaden hojta till så får ni ta en tur på min våta Flikka!

  • bjorn-daniels

    Medlem
    1 oktober, 2014 vid 07:55

    Du kan prova Jonstorp på SO-O-NO, ett av de bästa ställena för ost på västkusten. Fungerar iprincip på alla vindriktningar men inga vågor förutom på NV och då inte så stort och inte så bra.
    (nån gamal spotguide säger att det blir bra vågor på revet vid väst men det är fel)
    Långgrunt, ibland onödigt grunt speciellt på ost, och inte mycket sten.
    Vill man ha riktigt plattvatten kan man köra i osen (Görslövsåns mynning) på Väst men det blir lite byigt.

    Nuförtiden är där inte många vindsurfare, en och annan kiteare bara men på slutet av 80-talet när jag växte upp kunde det vara en 50 pers där en bra ostan.

  • svensson61

    Medlem
    2 oktober, 2014 vid 08:21

    Don Pedro,

    Du skriver Påarp. Vart menar du det finns 2 Påarp och båda byarna ligger ganska långt från kusten.
    Letar febrilt efter bra freestylespots på västkusten vid ostlig vind.
    Själv kör jag en del i Vikhög men det blir byigt.

  • donpedro

    Medlem
    2 oktober, 2014 vid 12:55


    Påarp precis vid laxvik strax söder om Halmstad, funkar fin fint på ostligt, även Lunåkra e ju riktigt bra på ostliga vindar för freestyle! Hoppas vi ses på vattnet nästa gång de blåser på!

  • s66

    Medlem
    12 januari, 2015 vid 18:01

    Vi hade en underbar dag igår, jag Martin och Henke. Jag la ett album på FB…lika, kommentera och dela hej vilt så blir vi glada 🙂
    Fotona har min kära flickvän Sofie Simonsson tagit. Tack!

    Ett smakprov på en air från broder Henrik Olandersson som precis kommit tillbaka från en hårig knäskada. Ser helt ok ut tycker jag!

    https://www.facebook.com/Flikkaboardsscandinavia

    Med vänlig hälsning,
    Andreas

  • donpedro

    Medlem
    22 januari, 2015 vid 09:54

    Snyggt seglat! 2015 levererar verkligen trots att det för tillfället är lite tunt med vind, men svårt å klaga när Januari levererar mer än tio dagar…

  • martinlundgren

    Medlem
    27 januari, 2015 vid 12:06

    En liten hälsning från egon. 🙂

    [video=vimeo;117798624]https://vimeo.com/117798624[/video]

    Sent from my iPad using Tapatalk

  • martinlundgren

    Medlem
    31 mars, 2015 vid 19:05

    7d2c2e7bd38a05535371b8e647467d09.jpg. Flashback från i vintras 🙂 . När kommer nästa storm?

    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  • challgren

    Medlem
    20 maj, 2015 vid 12:28

    Ego-boost från en skön dag i potatislandet!!

    foto från:
    https://www.facebook.com/reinhard.wilting/posts/666302650142779?pnref=story

  • doffe

    Medlem
    21 maj, 2015 vid 20:42

    VS vs Surf😄
    S-66 plockade ensam kvar de sista och renaste denna dag.

  • tws

    Medlem
    23 maj, 2015 vid 13:35

    Hei Flikka News jeg lurer på et par ting. Lages jentebrettene i Sverige og heter forlengs og baklengs frontis og bakis på svensk?

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flikka News…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.