Senaste nytt Forums Vågsurfing Flyg till Siargo Fillipinerna med surfbräda

  • Flyg till Siargo Fillipinerna med surfbräda

    Publicerad av kalle-k på 22 oktober, 2012 vid 12:28

    Är det någon tagit flyget från Manila till Siargo Island? Har ni kunnat flyga med surfbrädan? Läser olika info från olika resorts och på flygbolagets hemsida så står det att man inte får ta med brädor över 5 Feet….öö?
    Någon som vet? Mvh Kalle

    addison11 svarade 11 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • above_the_law

    Medlem
    24 oktober, 2012 vid 11:32

    Det bästa är att flyga till Cebu och skippa Manilla om ni får ihop det så… Sedan till Surigao (har jag för mig det heter) och där ifrån går det billig färja (utan bagagebegränsningar).
    Problemet där är att det är små flygplan till alla mindre öar och begränsat bagageutrymme. De flyger heller inte om det är oväder, vilket betyder att det kan vara nödvändigt att spendera en natt i den stad där man ska flyga hem ifrån för att ha lite säkerhetsmarginal (inte missa sitt flyg hem)!
    Ett alt är som sagt att ta färjan över den sista biten istället. För inte så länge sedan så var det det enda alternativet.
    Annars finns det brädor att hyra också, men jag skulle nog ta med min/mina egna. Glöm inte Solarez, dingstick, extra leash och bra varmvattenvax samt några rör Resorb och extra hud på pray eller i a f jod (bra mot ev reef cuts) för säkerhets skull;-). De har en del surf-utrustning men av skiftande kvalité och tillgång…
    Shit vad avis jag blev nu! När åker du/ni?

  • kalle-k

    Medlem
    23 november, 2012 vid 16:17

    Vi är nere i siargo 11 januari. har kollat upp med flyget med svenskar som är där. BOkat med cebu air, dom tar surfbrädor. Fick betala en avgift som vanligt. Dingrepair check, Resorb check!

  • above_the_law

    Medlem
    26 november, 2012 vid 09:29

    Gott att höra Kalle K:-)
    Kanske kan få se lite film och foto från resan senare?
    Intressant att följa utvecklingen där borta…

  • jmaster

    Medlem
    26 november, 2012 vid 09:49

    tja, jag var på den ön alldeles nyss. flumma runt lite i 3 veckor för blandade upplevelser och hamnade på den ön en vecka. dit flög jag från cebu och hem åkte jag båt till surigao precis som nicco beskrev. det är verkligen svajjiga cebu pacific airlines som är de enda som trafikerar ut till siargao så räkna absolut med en dags försening eller någon habrovink hem via surigao båt och airphilippines 🙂
    sen en sak som kan va värd att ha i åtanke, jag hälsade på ett gäng svenskar där och 10 av 11 av oss fick någon form av bett/sår som blev så infekterade när vi kom hem att alla behövde uppsöka vård och penicillina sig. Inget som belasta surfet men ska ni va där ett tag ta sjukt hand om så direkt och försök få med er en pencakur utifall.
    Annars älskade jag ön och jag vill absolut åka tebax. Käka nån kväll på boulevarden, bara grillad fisk, kyckling, porkchops men asagött och ät o dricl så mkt no vill för typ gratis. god stämning och den bästa karaokemaskinen 🙂

    Nicco jag ska väl klippa nån liten film om det men så länge finns det ett fotoalbum på min fäjja om du adderar mig!
    ha en fet resa till ön, you will love it
    sj

  • kalle-k

    Medlem
    30 november, 2012 vid 08:44

    Ok. Vi har nu bokat flyget till Siargo också. De låter lite sisådär med säkerheten i flygtider. Vi ska nämnligen flyga därifrån på morgonen för att på kvällen flyga från Manilla och hem till Göteborg… Aj Aj. Får nog be dom på resortet att kolla upp så flygen verkligen går.

    Låter som de är väldigt gött förövrig iallfall. Blir riktigt kul och pröva en ny surfdestination igen!

    Jag kommer att filma absolut, har en gopro som jag har på brädan. Kan man lägga upp filmer här elle?

  • above_the_law

    Medlem
    30 november, 2012 vid 23:29

    Absolut men vad hittar jag dig under för namn på fäjjan ?

  • robb88

    Medlem
    1 december, 2012 vid 15:50

    Hej!

    Jag ska ner till siargao och vara där hela januari.

    Jmaster- vad kom dessa sår ifrån? var det något som förekom just nu eller brukar folk råka ut för dessa sår? blev lite orolig.. : )

  • jmaster

    Medlem
    3 december, 2012 vid 15:54

    Tjena, Nicco sorry, simon jaktlund hittar du mig på. Inte börjat med filmen än men kommer väl.

    Robb88 tror det var myggbett som blev lite skitiga. Nån fick klassisk korallsår men vi andra är jag rätt säker på att myggbett som blev infekterade. Rengör ordentligt och tejpa över så det inte kommer in skit i dem. Med en liten pencillinkur här hemma så gav det sig väldigt snabbt och de syns inte något mera.

    Vi bodde på en resort som Robert driver som heter Kwahili Resort. Schysst ställe helt klart med båt rätt utanför bungalowsen. Skön stämning och go personal. Ligger bra o rätt nära om man vill gå eller mopeda till andra restauranger eller gå in till byn

  • kalle-k

    Medlem
    20 december, 2012 vid 09:58

    kalle karlsson heter jag på face. Göteborg. Jag var stoppad att lägga upp filmer där för ett tag sen för jag la in musik som var upphovsrätt på. Men jag hoppas att det är borta i februari när jag lägger upp filmen. Annars blir det youtube med rätt musik denna gång 🙂

    Rob 88, sväng förbi kawili där så kommer vi att vara där. 10-25 Jan har vi bokat rum hos Robert. Vart har du bokat boende?

  • addison11

    Medlem
    15 januari, 2013 vid 05:10

    Yeah this is good to play the international championships of surfbaord i like this actually i just want to say you that i am also a surfbaord rider and this si my hobby and my passion for surfbaord i mostly like to riding on Miami beach and ridign on Surfbaord and also fishing on Kayaking this is good game for play…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Flyg till Siargo Fillipinerna med surfbräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.