Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyga American Airlines/United Airlines/Continental Airlines. Erfarenheter?

  • nicolai

    Medlem
    3 november, 2011 vid 16:41

    golf verkar vara gratis på AA.
    http://www.aa.com/i18n/travelInformation/baggage/baggageAllowance.jsp?anchorEvent=false&from=Nav#specialty_items_container
    Surf betaler man för 150 USD.
    Jag har varit runt i Europa, Egypten och USA med golf bag och har aldrig fått betala nått.
    Senast var hemresa från Orlando med Delta. (bokat genom KLM). Där ville dom först ha betalt, men sen fick jag förklara att golf var gratis enligt däres hemsida. Inga problem sen. Har aldrig varit med om att dom har kollat i väskan.
    Du får alltså ha 1 stk golfbag på max 23 kg (ibland 15 kg) utöver din vanliga väska.
    Om ett flygbolag har som policy att ta betalt är det oftast halva priset på golf än Surf.

  • brickan

    Medlem
    3 november, 2011 vid 20:33
  • davids

    Medlem
    4 november, 2011 vid 15:18

    Jag flög BA och AA till Maui, BA första sträckan Köpenhamn-London och då pröjsa jag inget, precis som det stod på deras hemsida (sportutrustning upp till 32 kg flyger gratis som din enda väska). Hade en golf-kiteväska med 33 kg samt handbagage. På vägen hem flög jag AA första sträckan från Maui. pröjsa inget då heller.. Beror väldigt mycket på tur och vart man flyger ifrån..

  • nicolai

    Medlem
    4 november, 2011 vid 16:34

    Ja men läser og följar man däres reglar går det oftast att komma undan utan problem.
    Hade problem med surfbrädor. med KLM är det typ gratis om surfbrädan är under en viss längd. Men då går dom inte på vikt utan pr kolli. så vi fick packa om så vi inte hade ekstra kolli.
    Jag fattar inte värför dom inte bara kan gå på vikt.
    Men det är klurigt ibland. jag brukar hålla mig till KLM. (airfrance, delta)
    Det har altid funkat bra där. förutom planet jag flög till usa med förra gången med Delta. känden lite Ukraina 88.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Flyga American Airlines/United Airlines/Continental Airlines. Erfarenheter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.