Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flytt till västkusten

  • Flytt till västkusten

    Publicerad av jmn på 28 mars, 2017 vid 11:13

    Nu har läget blivit som så att jag måste flytta ner till västkusten, har fått jobb i Halmstad.
    Kanske inte så vindsurfrelaterat ämne direkt men ändå indirekt 🙂

    Så vad säger ni, vart ska jag söka boende? jag är ofta i Varberg och trivs bra där men det känns väldigt svårt att hitta bostad där. Halmstad och Falkenberg har jag väldigt lite erfarenhet av men det känns som större möjlighet att hitta boende där.
    Som det känns så är Falkenberg mest aktuellt, lagom stort och nära Varberg.

    Så, någon som har nåt tips om boende eller uthyrare? En liten vrå duger gott till att börja med.

    Marcus

    pedersen svarade 7 år sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • cosmosurfer

    Medlem
    28 mars, 2017 vid 15:22

    Vad jag har hört är det inte så enkelt att få bostad i Falkenberg är just nu.

  • hakuna

    Medlem
    28 mars, 2017 vid 15:43

    Det är ju bättre möjligheter för avancerad surf i Halmstad, dock krävs det nog bil. Om du nu ändå är där varje dag på jobb… Finns kanske någon student du kan få tips av gällande boende och transport?

  • jmn

    Medlem
    28 mars, 2017 vid 17:50

    Jo det är väldigt dåligt med hyreslägenheter även i Falkenberg har jag märkt.
    Har mina små förhoppningar att någon känner någon som hyr ut en vebod el dylikt 🙂

    Ja Halmstad har fina ställen har jag förstått, lär utforskas så småningom.
    Bil har jag så transport är inga problem.

  • pennywise

    Medlem
    28 mars, 2017 vid 18:05

    Halmstad har helt klart mycket bättre surf (och fler spots) än Varberg/Falkenberg.

    Bättre att ta kontakt med de små bolagen

    Ring Niclas på Jansson Mark
    http://www.janssonmark.se/index.php/kontakt

    Prova även ringa Niklas eller Magnus på Olssons skog och fastigheter
    http://www.olssonsfastigheter.nu/kontakt

    Kan även prova Jana Fastigheter:
    http://www.jana-fastigheter.se/sv/kontakta-oss.aspx

  • jmn

    Medlem
    28 mars, 2017 vid 18:09

    Strålande, tack så väldigt mycket för länkarna.

  • gustavl

    Medlem
    28 mars, 2017 vid 18:24

    Grattis till flytten till Västkusten!

    Att flytta till västkusten var ett av mina bästa beslut nånsin!!

    //G

  • pedersen

    Medlem
    29 mars, 2017 vid 12:13

    Varför bo i Falkenberg eller Varberg om du skall jobba i Halmstad?
    Var skall du börja jobba någonstans?
    Halmstad är en trevlig stad med många surfspots som man inte behöver trängas speciellt mycket på.

    Välkommen!

  • jmn

    Medlem
    30 mars, 2017 vid 20:44

    Det vore väl klokast att bo i Halmstad men vill helst bo i Varberg eftersom jag trivs där. Men det ser väldigt mörkt ut på bostadsmarknaden där.
    Ska börja på jobba på Stena.

    Tackar.

  • pedersen

    Medlem
    31 mars, 2017 vid 06:50

    Varberg-Halmstad Kistinge industriområde är minst 45min pendling, kan vara bra att tänka på.
    Från Stena på Kistinge har du fem minuter till Trönninge/Påarp som funkar fint på V-NV och bara lite längre till Dogge som funkar på SV. Bra om man vill snabbt ut på vattnet efter jobbet. Gott om plats på spoterna (inte som i Varberg). Sen finns ju såklart Ringenäs, Frösakull, Vilshärad norrut.
    Skulle tro att Varberg, Falkenberg eller Halmstad har ungefär lika tight bostadsmarknad.
    Upplever själv Halmstad som lite softare än Varberg (mer seglarjackor och vita byxor i Varberg på stan 😉 OBS fördom 😉
    Möjligtvis enklare att hitta boende i Laholm (nära till Malen. Bjärehalvön, Mellby)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Flytt till västkusten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.