Foil windsurfing

This topic has 52 svar, 16 deltagare, and was last updated 2 dagar, 2 timmar sedan by Profilbild på JoMenSaAtt JoMenSaAtt.

• Författare
    Profilbild på NIKKE NIKKE 
    Deltagare

Någon som vet vilka märken som hittils har gjort reklam för konceptet multisport foil board dvs foilsup och windsurfing foil med samma bräda?
    Naish har jag sett https://www.supboardermag.com/2017/05/16/money-naish-thrust-hover-multi-sport-foil-board/ men finns det fler?

Profilbild på Bicless Bicless 
    Deltagare

Starboard släpper sin 4in1 nu. Sup, supfoil, Windsurf, windsurffoil.

Deltagare

Trevligt! Släpps brädan i dagarna?

Profilbild på Bicless Bicless 
    Deltagare

Den går i produktion i November som jag förstått.

Mattias

Deltagare

Tack för infon! 🙂

Deltagare

Vad tror ni om detta? En skruv och metallplatta för foil till powebox låter nästan lite svagt. Riktigt smidigt om det håller!

https://surfers.se/vindsurfing/foil-vindsurfing/rrd-foil-wh-hydrofoil-85

• Det här svaret redigerades 2 veckor, 5 dagar sedan av Profilbild på NIKKE NIKKE.
    • Det här svaret redigerades 2 veckor, 5 dagar sedan av Profilbild på NIKKE NIKKE.
    Profilbild på JoMenSaAtt JoMenSaAtt 
    Deltagare

Min största bräda är en Starboard Aero 117 med tuttlebox.
    Kan man som tung surfare köra lättvindsfoil på den utan att boxen knäcks tro? Om ens modellen i övrigt är lämplig?
    Verkar finnar någo modell för tuttlebox med en extra förstärkningsplatta under brädan och kanske kompletterar med en platta ovanför boxen också som man skruvar fast mellan stroppskruvarna?

Har haft några år utan surf och inte hållit mig uppdaterad och såg bilder på en kompis när han foilade och tänkte det vore roligt att köra vid lättvind (det blåser ju allt för sällan i Karlstad… och man kan inte åka ner till Varberg när prognosen är bra som när man var student…) men en foil och 7,5 som jag har som största segel verkar ju funka tidigt, och ser ut att kunna göra lättvind lite roligt!

Någon som foilar i Karlstad?

Visar 7 inlägg - 46 till 52 (av 52 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2018 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Logga in med dina uppgifter

eller    

Forgot your details?

Create Account