Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Följebåt!!!!!!!!!!!!!

• kungdenknege

Medlem
    18 november, 2002 vid 13:45

Ledsen om folk tog illa upp av mitt inlägg, var inte det som var meningen. Det jag reagerade över var SBFs inägg, där det lät som om det hela skulle bli en “riktig” tävling med formula och kryss och skit… Då tappar jag intresset. Om jag försod saken rätt så handlade det mer om en flexibel tid då man helt enkelt först körde när det var näst intill perfekta förhållanden, då man kunde slöra hela vägen. Och inte hade vindar mellan 3 och 12 m/s. Men men, jag fick inte sagt vad jag ville säga i det här inlägget, men skitsamma.

• sebbe

Medlem
    18 november, 2002 vid 16:09

Ska du få in media, följebåtar och hela kitet så krävs det affischnamn enligt vår erfarenhet. Jag sa inget om att ha bojar eller annat, däremot så är jag övertyggad att race brädor old school eller formula är det man måste ha iom att ingen kan nånsin garantera stabil vind under en 4-8 timmars period. Därför behöver du i vanliga fall en bräda men ganska ok volym.

Jag tycker som sagt att det är skit kul att det finns andra som brinner för vindusrfing och är intresserade att organisera event. Men ska vi maxa såna event så tjänar alla på att utnyttja varandras erfarenheter.

Sebastian
    Kassör SBF

• januja

Medlem
    18 november, 2002 vid 16:33

För oss i väst så kan man segla Göteborg-Fredrikshamn på en bog SO eller NO bara att välja.Eller Göteborg-Läsö på samma bog lite kortare sträcka om man inte orkar Gbg-Fredrikshamn.Eller först att runda Trubaduren fram och till baka start och mål Styrsö.Kan det vara något blåser det bara min 10ms så blir det kanska grov sjö som suger med flytväst på om man vill.TV+ hallå man kan ju ha kameran uppsatt på Trubaduren.Nå vad tycker ni bra förslag eller?

• calle_b

Medlem
    18 november, 2002 vid 16:59

Att jag inte kontaktat SBF än är juh en liten miss… Att jag inte tänkte på det.
    Jaja. Hörs snart SBF.

Ha d gott och ang. brädval får man köra på det man har. smirk.gif

Tjing/ Cd

• jonasp

Medlem
    18 november, 2002 vid 18:00

en tävling med Anholt inblandat kan ju vara klockrent, oavsett om det är till Anholt, från Anholt, vända vid Anholt eller bara stanna till och köra vidare till Danmark. Kolla http://www.anholt.dk

för er som inte vet var det ligger ,spana in bilden!
    KortDK02.jpg

• kungdenknege

Medlem
    18 november, 2002 vid 18:36

Jag ber som sagt om ursäkt, det jag menade var att först lät det som ett event med lite “soul”, man tager vad man haver och det med en nypa salt, medan det sen plötsligt lät som om det skulel bli värsta formulatävlingen… Menmen.

• ian

Medlem
    19 november, 2002 vid 07:08
  • calle_b

Medlem
    19 november, 2002 vid 12:37

Hej igen!

Nu börjar det röra på sig lite grann. Pratade ihop mig lite med SBF igår och ett Ocean Race är uppe på shemat. Så nu sitter jag här med lite frågor:

Hur många är egentligen intresserade av en segling mellan Nynäshamn och Visby?

Är det någon som vet statestik på vindar under vårperioden i dessa vatten?

Vem vill vara med mig och hjälpa till? Jag jobbar nu lite tillsammans med SBF efter ett samtal med nya ordf. Robert igår. Jag vill ha någon skeptisk person som jag kan bolla idéer med, eftersom jag är optemist i alla lägen. smile.gif

Maila till Carl_Bergstrand@hotmail.com eller använd konfen.
    Går även bra att ringa—Tel: 070 3234476.

Ha d gott!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 november, 2002 vid 12:50

Om alla surfar nakna borde det locka lite tyska tv kanaler och kanske lite tyska nudist surfare.

• kungdenknege

Medlem
    19 november, 2002 vid 14:18

Jag är intresserad av att köra, jag har ingen aning om någon vindstatistik, och jag hjälper gärna till =) Använder MSN regelbundet, där jag kallar mig tomtenissen@polisen.nu annars har jag en mail som är så mycket som orvar@itookmyprozac.com

Och det där med nakensurf är faen ingen dum idé 😀

• calle_b

Medlem
    19 november, 2002 vid 14:42

Tackar för responsen men måste nog ta o steka förslaget med
    nakensurfandet…. Ha schnoifen hängandes 4-5 timmar i
    massor med vind och dessutom ha hängselen upp i mumindalen är inte direkt vad jag längtar efter. crazy.gif

Ha d gott

• kungdenknege

Medlem
    24 november, 2002 vid 19:23

Hur går det med ditt lilla projekt?? Lägesrapport!

Ha det

• jonasp

Medlem
    24 november, 2002 vid 19:36

Jag fick hem ett brev från destination gtl och där stod det att den första snabbfärjan sätts in i mars, den andra i juni.

Är det nån som nämnt möjligheten att köra visby-oskarshamn istället?
    Det är ju lite kortare men fortfarande långt.

• kungdenknege

Medlem
    24 november, 2002 vid 20:16

Jepp… Eller så kan vi köra Malmö->Köpenhamn (eller möjligtvis Helsingborg->Helsingör)… Då kan vi ju dessutom söka sponsorer i två länder, och kanske få med oss di domme danske i ett räjs… =)

• anders_hoffman

Medlem
    24 november, 2002 vid 20:36

Frågan är om inte helsingborg/helsingör är lite för kort sträcka? Eller kanske ändå inte, då behöver man ju inte några följebåtar pga. den korta sträckan. Ett annat alternativ är ju att köra Malmö/Köpenhamn längs bron. Då kan ju de som vill ta en paus på peppar/saltholmen vet ej vilken som är vilken. Då kan vi nog även skryta med att vara de första surfare som surfat över tunneln. De som kan kan ju göra en framåt el. liknande för att sedan säga till polarna: “Jag har faktist voltad över öresundsbron med en vindsurfingbräda”. Ett annat alternativ kan ju vara att köra slalom mellan bropelarna, iofs lite farligt vid hög sjö men det mesta är ju som sagt bara tankar vid det här laget.

/Anders

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Följebåt!!!!!!!!!!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.