Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förbättra köp&sälj

  • Förbättra köp&sälj

    Publicerad av cobainwindsurfer på 10 april, 2017 vid 20:51

    Hej
    Vet inte vad folk tycker om köp&sälj men jag tycker det vore dags med lite nya regler för att det ska fungera bättre. Som det är idag ligger annonserna ofta kvar långt efter grejerna är sålda, och sist jag försökte köpa bräda så möts man i 2 veckors tid av att “Telefonnumret du har ringt har ingen abonnent eller är tillfälligt avstängt”.:mad: Annonsen ligger fortfarande kvar givetvis. Borde man inte kunna införa automatisk borttagning av annonser efter 2 veckor med en möjlighet att aktivera förlängda perioder om 2 veckor om inte grejerna blivit sålda. På köp-och säljtråden finns de som skriver ut att grejerna blivit sålda. Stor eloge. Tycker det och att man tar bort sin annons efter försäljning borde vara tvingande regel. Finns det fler som har bra ideer så kanske man kan samla dem här o göra en förbättring. 🙂

    jlhp svarade 6 år, 12 månader sedan 15 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • bicless

    Medlem
    10 april, 2017 vid 22:35

    Bra ide med att annonsera tas bort om inte säljaren typ återaktiverar. Köp och sälj behöver ett lyft. Saknas en riktigt bra köp och sälj just nu så här har surfzone chansen ta tillbaka användare från facebook mm. Jag tycker man skall kunna sortera mer också, lite filterliknande system alla prisjakt men enklare.

  • dr-masse

    Medlem
    11 april, 2017 vid 08:29

    Vet att köpåsälj har varit rätt knöligt att uppdatera på ett smidigt sätt, men att det arbetas med förbättringar. Filter vore inte dumt.

  • barkis

    Medlem
    11 april, 2017 vid 09:10

    Bra idé!

  • surf08

    Medlem
    11 april, 2017 vid 11:00

    Håller med om att det finns stora förbättringsmöjligheter.

    Krav på att ange plats (stad eller län etc..) samt möjlighet att filtrera på detta hade varit fint.

  • torvik

    Medlem
    11 april, 2017 vid 12:34

    förut hade vi en ruta under annonserna där man kunde kommentera dem. och det blev dialoger om pris och årsmodeller etc. var rätt?

  • steffo

    Medlem
    11 april, 2017 vid 13:24

    Vi jobbar bla med att förbättra Köp&Sälj. Så håll ut ett tag till.

  • raggarn

    Medlem
    11 april, 2017 vid 14:55

    @Torvik 743501 wrote:

    förut hade vi en ruta under annonserna där man kunde kommentera dem. och det blev dialoger om pris och årsmodeller etc. var rätt?

    nej tack……låt oss slippa b.s. bland annonserna…..ta det i forumet istället ,
    det va sååå skönt när det försvann…
    my opinion..

    och ursäkta kraftuttrycket…men det spårade ju ofta ur med massa ovidkommande vill jag minnas…..

  • barkis

    Medlem
    11 april, 2017 vid 17:51

    @Raggarn 743504 wrote:

    nej tack……låt oss slippa b.s. bland annonserna…..ta det i forumet istället ,
    det va sååå skönt när det försvann…
    my opinion..

    och ursäkta kraftuttrycket…men det spårade ju ofta ur med massa ovidkommande vill jag minnas…..

    Instämmer med Raggarn!

  • vindsokaren

    Medlem
    11 april, 2017 vid 19:51

    Att skriva att varan är såld är ju okej.
    Men är ju hur lätt som helst att ta bort den själv.
    Kommentarna på annonserna var bra tills det var folk som började håna annonsörerna.
    Så kanske var lika bra att det togs bort.
    Jag tycker dock att det funkar bra.
    FB blir lite svårt att hitta till gamla annonser.

  • dr-masse

    Medlem
    12 april, 2017 vid 08:27

    Jag tycker att det är vår plikt som internetmedborgare att styra bort trafik från FB, Google och Apple. Men det kanske bara är jag. 🙂

  • barkis

    Medlem
    12 april, 2017 vid 08:48

    @dr Masse 743511 wrote:

    Jag tycker att det är vår plikt som internetmedborgare att styra bort trafik från FB, Google och Apple. Men det kanske bara är jag. 🙂

    Det är inte bara du 🙂

  • bjornen

    Medlem
    12 april, 2017 vid 11:11

    Går det inte att göra någon swich lösning så att man kan (frivilligt) betala en valfri summa varje gång man lägger upp en annons så kanske det kan finansiera en del av underhåll utvecklingen av köp/sälj? Misstänker att det finns en del färdiga lösningar men som kostar pengar? Kanske någon kan dra igång en insamling?

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  • Aquario

    Medlem
    14 april, 2017 vid 22:36

    Helt rätt det man inte kan läsa här om winsurfing på Svenska finns inte för mig. FB är inte värt besväret att vandra knädjupt i dynga för att kanske hitta något guldkorn.

  • Aquario

    Medlem
    14 april, 2017 vid 22:56

    @dr Masse 743511 wrote:

    Jag tycker att det är vår plikt som internetmedborgare att styra bort trafik från FB, Google och Apple. Men det kanske bara är jag. 🙂

    Helt rätt! Det som inte kan läsas om Svensk windsurfing på Surfzone.se finns inte för mig. FB är inte värt besväret att vandra knädjupt i dynga för att kanske hitta något guldkorn.

  • pete

    Medlem
    15 april, 2017 vid 10:29

    Insämmer! Lägg ner alla obskyra FB-klubbar – upp med surfet där det hör hemma: på surfzone!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Förbättra köp&sälj

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.