Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förlamad men tokpepp på snökite !

  • flying-fresk

    Medlem
    11 mars, 2010 vid 17:43

    Otroligt coolt att få så många reaktioner. Jag är som sagt helt besatt och jobbar hårt med skidbuggyn. Försöker ta mig ut på isen(snön) här hemma också. Det är ofta vindfattigt men jag lär mig en hel del ändå. Jag har tittar mycket på totala skidskolans farkoster och min buggy är ganska lik en så kallad Byski(första bilden i henkeman70:s inlägg). Jag satsar på riktigt brett mellan skidorna för att få stabilitet, men det är möjligt att någon med bra balans skulle kunna lära sig att kita en Byski till exempel. Själv har jag dålig balans och tror att min buggy även kommer att vara perfekt i backen. Nu använder jag relativt långa och breda rocker-skidor från Hendryx skis som jag kan kantställa. Jag har en styrskida fram som hjälper till att kontrollera svängarna istället för att ha kryckkäppsskidor på armarna. Som befarad är det största problemet att styra buggyn med en hand och kiten med den andra. Nu arbetar jag på en riktigt avancerad lösning som funkar i teorin men den måste nog testas innan jublet bryter ut.Vad tror ni?

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/picture.php?albumid=80&pictureid=551&thumb=1[/IMG]

    Okej, jag ska kolla in Pulley bar. Det går att följa utvecklingen på surfbussen.nu. Jag måste passa på och tacka Anders, Calle, KITEKRAFT och alla er för allt stöd/pepp som jag får.

  • ewald

    Medlem
    11 mars, 2010 vid 19:17

    Välkommen till våran värld, Gustav.

  • kru81

    Medlem
    11 mars, 2010 vid 22:35

    coolt .. bra jobbat calle och gustav

  • rambo_johnson

    Medlem
    11 mars, 2010 vid 22:39
    Cortex;600369 wrote:
    F*n vad häftigt! Det där är nog definitionen på en riktig idrottsmänniska!

    Massor av alohas till Gustav och er! 😀

    /Kaj

    skitfett! men kom ihåg

  • skotten

    Medlem
    11 mars, 2010 vid 22:39

    ouch….

  • vindman

    Medlem
    21 mars, 2010 vid 19:59

    Gustaf, kul att det funkade bra i Åre! När du får till styrningen så att bommen kan kontrollera både kite och skidor kommer det att bli kanonbra. Nu fortsätter vi på hemmaisarna. Och sedan sätter vi igång med buggy igen på Barkarby när det blir barmarkssäsong. I år kanske vi kan få med ännu fler från Stockholms Handikappförbund 🙂

  • tolvsbo

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 11:43

    Imponerande, kör hårt Gustav!!

    Ser fram till att se dig på på både land, is och vatten.
    Kan en modifierad vågsurfing kajak vara något för vatten ?

  • vindman

    Medlem
    22 mars, 2010 vid 15:54
    Tolvsbo;602691 wrote:
    Kan en modifierad vågsurfing kajak vara något för vatten ?

    Gustaf bygger egna båtar, och anpassar dem dessutom för handikappade, så han har nog funderat på detta. Få se vad Gustaf svarar. Själv har jag paddlat en hel del i forskajak och havssurfkajak (Riot Boogie) i bland annat Torövågorna (det var för flera år sen, när Riot Boogie var det hetaste som fanns på marknaden). Har du några speciella modfieringar du tänker på?

  • vindman

    Medlem
    4 april, 2010 vid 18:41

    Nu är Gustaf på väg upp till Åre igen. Innan han åkte visade han mig sitt nya styrsystem. Med bommen kan han styra både kiten och buggyn. Sjukt bra mekanik! Genom att föra bommens ändar fram och tillbaka styr han kiten (som en vanlig bom), och genom att föra bommens ändar upp och ner styr han buggyn!!!

  • acemattias

    Medlem
    4 april, 2010 vid 23:17

    Imponerande!
    Det går ju knappt att fatta hur det går att få till.

  • pjoter

    Medlem
    5 april, 2010 vid 10:01

    riktigt kul!!!

    diskuterade det här för några år sen då jag hjälpte till på ett ryggmärgsskadeläger. Har klurat på det till å från sen dess men inte kommit längre. Gott nån äntligen tar tag i de å gör nåt! 🙂

    Hör gärna av er om ni har några funderingar eller kört fast eller nåt, brukar kunna spruta ideer. 🙂
    peter(at)pjott.se

    /peter (arbetsterapeut)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Förlamad men tokpepp på snökite !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.