Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula SWT2, 7-8 juni i Larkollen, Norge.

  • Formula SWT2, 7-8 juni i Larkollen, Norge.

    Publicerad av klang på 20 maj, 2014 vid 22:27

    Vilka åker?

    Jag och Uffe tänkte dela en bil/buss upp, men det skulle vara kul och synka med fler…

    Hur tänkte ni fixa boende etc…

    klang svarade 9 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • swe-496

    Medlem
    21 maj, 2014 vid 19:44

    Kanske kan bli att jag åker dit…. Men det blir ju en synkning med bilar från Stockholm i så fall. Verkar inte helt lätt att fixa boende där. Kollar lite på vandrarhem och hotell, billigaste hotellet är fre till sön för 2200:- per rum.
    Vandrarhem och camping hittar jag inte priser på men det verkar iaf finnas 1 vandrarhem och en camping som kan vara ett alternativ.

  • hartwig

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 10:37

    Om prognos visar acceptabel vindstyrka kommer nog jag också att delta. Har 55 mil dit så jag chansar inte. Åker fredag och hem måndag i så fall. Finns kanske möjlighet att jag kan ta med en “gubbe” + utrustning, om ingen annan från Åhus skall haka på. Jag bestämmer mig för om det blir åka av torsdag kväll den 12/6.
    Mats

  • swe2

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 20:32

    OBS!! rätt datum och plats för Formula SWT2 är 7-8 juni i Larkollen (Norge).

  • klang

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 21:29

    @SWE2 723396 wrote:

    OBS!! rätt datum och plats för Formula SWT2 är 7-8 juni i Larkollen (Norge).

    Holy cow…

    Voxby, kan du uppdatera Facebook sidan? Vi har lagt upp en kalender som behöver uppdateras…

  • swe2

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 06:46

    Hej Klang!
    Det är updaterat i kommentarsfältet för länge sen (då det inte gick att ändra det ursprungliga facebook inlägget).
    Rätt info finns även på SVF hemsida och Formula bloggen

  • swe2

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 06:53

    Nu är det rätt datum och plats angivet på facebooksidan.

  • jester

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 09:33

    Har fixat rubriken på ämnet

  • klang

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 10:02

    @Jester 723405 wrote:

    Har fixat rubriken på ämnet

    Stort tack jesper!!!

  • swe-496

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 07:11

    Ordning och reda på torpet märker jag;)

  • jester

    Medlem
    3 juni, 2014 vid 14:03
  • klang

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 12:27

    kanon jeppe

  • klang

    Medlem
    4 juni, 2014 vid 12:28

    Det ligger en camping precis vid surfstället, ska alla sova där? Eller har någon bokat annat boende?

  • hartwig

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 07:24

    Viindprognosen för lördag och söndag ser allt annat än lovande ut. 2 till max 10 knop enligt windguru. Men det kanske finns något lokalt termiskt fenomen i området. Finns det någon som har kunskap om detta ? Nu är jag ytterst tveksam över att åka.

  • racerking

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 08:16

    Hei.

    Værmeldingen som vi bruker for Østlandet, Moss/Larkollen er denne: http://www.yr.no/sted/Norge/Østfold/Rygge/Larkollen/
    Den fungerer bra på stedet Larkollen, men den tar ikke høyde for lokal sjøbris/solgangsbris.
    Når det meldes sol og 4-5 msek grundvind fra syd, blir det normalt en bra solgangsbris som slår inn fra ca kl 13.00 og øker utover dagen frem til 19.00 tiden. Ofte seiler vi frem til senere på kvelden, da vinden pleier og holde seg fint . Vi har normalt sett en økning til omtrentlige 6-10msek. Så vær og vindvarselet er veldig lovende for helgens regatta.

    Larkollen ligger bra til vindmessig sett, og vi seiler der på vindretninger fra ren Ø-NV. Så det tåler et stort spekter av vindretninger.

    Sjøen vil være flat på Ø-SØ(ca30-60cm), og det bygger litt sjø på S-SV-V, (60-150cm)og flater ut om det er NV retning.
    For de av dere som har seil på Rhodos/Ixia, er det omtrentlig slik sjø på Larkollen på S-SV-V.

    Det er rigging på gress, og langgrunn sandstrand og gå ut fra.(må gå ut ca 5-6meter) Det seiles derfra rett ut til baneomerådet.

    Og seile på Larkollen er et av de beste og fineste stedene på Østlande. For Formula er det utrolig bra.

    Vi ser frem til og få besøk av dere svenske racere og så ser vi frem til mange fine race.

    Surfhilsen

    Anders
    NOR-12

  • hartwig

    Medlem
    5 juni, 2014 vid 10:29

    Stort tack Anders för bra information.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Formula SWT2, 7-8 juni i Larkollen, Norge.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.