Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkring – vilken ska man ha?

Taggad: 

  • swe-496

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 11:21

    Oscar. Om man har flera brädor så får du försäkra dem med en försäkring per bräda.
    Menade aldrig flera försäkringar på samma bräda.

  • oscar

    Medlem
    5 oktober, 2010 vid 14:41
    swe 496;634447 wrote:
    oscar. Om man har flera brädor så får du försäkra dem med en försäkring per bräda.
    Menade aldrig flera försäkringar på samma bräda.

    ok………………

  • martin-zander

    Medlem
    6 oktober, 2010 vid 08:58
    stefan_gbg;634406 wrote:
    Jag trasade sönder ett segel i vågorna i klittmöller för någon helg sedan. Någon som har erfarenheter av liknande fall, får man någon ersättning? Seglet ett Manic -07. Jag har Länsförsäkringar.

    Jag har Trygg Hansas Drulleförsäkring. 300kr om året och täcker allt från surf till bortsupna mobiler. Fick testa den i skarpt läge i vintras då jag kraschade mitt segel i SA. Inga problem, behövde inte ens skriva ett papper, bara ringde in o gav dem mitt kontonummer… Grymt smidigt….

  • ola_p

    Medlem
    6 oktober, 2010 vid 09:26
    martin.zander;634590 wrote:
    Jag har Trygg Hansas Drulleförsäkring. 300kr om året och täcker allt från surf till bortsupna mobiler. Fick testa den i skarpt läge i vintras då jag kraschade mitt segel i SA. Inga problem, behövde inte ens skriva ett papper, bara ringde in o gav dem mitt kontonummer… Grymt smidigt….

    Täcker den även om flygbolaget slarvar bort grejerna? Dom har ju ett utbetalningstak på dryga 10000… Och vanliga reseförsäkringar verkar inte täcka så mycket bättre…

  • skarabe

    Medlem
    6 oktober, 2010 vid 10:25
    Tim.Eriksson;634295 wrote:
    Länsförsäkring gäller bara i Sverige

    Nope. Gäller i Norden.
    Läs om villkoren på sidan 3 här: http://www.lansforsakringar.se/privat/om_oss/skane/Documents/f%C3%B6rs%C3%A4kring%20boende/1001_07816_00_Tillaggsforsakring.pdf

    Kostar 200 pix om året per bräda. Har dock aldrig behövt testa försäkringen så jag vet inte hur “bra” den är.

    stefan_gbg;634406 wrote:
    Jag trasade sönder ett segel i vågorna i klittmöller [..] Jag har Länsförsäkringar

    Du har inget att förlora på att ringa och kolla. Men, med tanke på slitage, värdeminskning per år och 1500 pix i självrisk blir kanske inte ersättningen så stor..

    Meddela gärna hur det gick!

  • stefan_gbg

    Medlem
    7 oktober, 2010 vid 05:46

    Det visade sig tyvärr att jag inte har någon surfförsäkring. Av någon anledning har detta tillägg till min hemförsäkring bara plockats bort. Jag har inte avsagt mig detta tillägg och Länsförsäkringar vet inte hur detta gått till när det försvunnit. Ja har inte heller betalat för den senaste året.
    Tur att det inte var brädan som gick sönder.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkring – vilken ska man ha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.