Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkrings fråga!

  • el_duderino

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 07:46

    @Bill 420802 wrote:

    Ok.
    Fick du betala samma pris för försäkring nr2?
    Har i och för sig bara en bräda nu, men snart kommer isen till norrland och då får man väl tröstköpa några brädor…

    Jepp, samma pris.. så totalt 660 spänn, men då har jag försäkring för 2 brädor 6 segel 4 master och 4 bomar till ett värde av 60 papp.. Borde vara tillräckligt! 😉

    Det jag tycker är extra finurligt med denna försäkringen är att den gäller, precis om hemförsäkringen, 45 dagar utomlands i HELA världen. Så man kan va på det lugna även när man inte surfar i sina hemmavatten

  • klint

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 11:19

    Gäller småbåtsförsäkringen även stöld, eller är det hemförsäkringen som kickar in då?

  • el_duderino

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 11:38

    BÅTförsäkringen täcker stöld av windsurfingutrustning, det gör inte hemförsäkringen

  • swe-496

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 15:24

    @Bill 420794 wrote:

    Skulle den däremot blåsa av takräcket på land täcker den för klantighet.

    Hade ju tyvärr oturen med att min bräda blåste av takräcket när jag höll på att lasta av. Brädan dunkade in i en polares bildörr.
    Kontaktade Trygg Hansa och berättade vad om hade hänt.
    De sa att den INTE täckte den klantigheten… Kollade ytterligare en gång med en annan person på TH, det var tyvärr som den första personen hade sagt.

    Men min ansvarsförsäkring i hemförsäkringen täckte som tur var den “klantigheten” ….

  • tim-eriksson

    Medlem
    9 oktober, 2007 vid 16:47

    Riggen är uppfiskad!

    Men försäkring ska nu tecknas, tack allihopa !

  • imported_surfarn

    Medlem
    3 december, 2007 vid 14:01

    Hej!
    Tack för bra info i tråden.

    Jag har precis idag tecknat windsurfingförsäkring hos Trygg Hansa inför Sydafrika. Mitt hemförsäkringsbolag Sveland hade ingen försäkring alls som täckte detta. Dags å byta till nån som fattar nåt ;).

    Den går fortfarande att teckna alltså. Man behöver inte ha hemförsäkring där också. Den går att köra separat. Ca 350 kr per år. en bräda tre segel två master osv gäller. Gäller 45 dagar i hela världen vid resa.

    /Surfarn

  • styret

    Medlem
    3 december, 2007 vid 18:24

    Jag är lite sen men kör Sockenbolagens tillägg till hemfrösäkringen. funkar klockrent.
    det var lite oklart om hur den funkade utomlands senast jag var iväg i vintras så då skrev dom till det i mitt försäkringsbrev, brädan blev mos och pengarna trillade in när jag hade köpt en ny och mailat en bild på kvittot och på den mosade brädan.

    Angående kvitto så bör det inte behövas. du har ju ingen skyldighet att spara kvitton eller ens att ha betalt för grejerna som vissa försäkringsbolag verkar tycka. det är ju inget föräkingsbolag som ber om kvitto på din bil eller på huset du bor i när dom ska försäkra dom grejerna.
    problemet är väl att dom inte har några listpriser på surfgrejer. när mina prylar har gått sönder så har jag alltid bifogat skidsport eller surfers paradises katalog med varan som har pajat väl markerad. har alltid gått bra.

  • kinghippo

    Medlem
    4 december, 2007 vid 09:58

    Är det någon som har koll på om det fungerar med länsförsäkringars allriskförsäkring? Den verkar gälla för det mesta. Jag tecknade den för mina RC-helikoptrar och gäller den för något så kvaddbenäget som dessa borde det gälla för allt?

  • swe-496

    Medlem
    4 december, 2007 vid 16:22

    Kolla i villkoren. Brukar stå vad fösäkringar INTE gäller för. Troligtvis så täcker den Allrisken inte vindsurfinggrejer. Sällan de gör de.
    Man brukar oftast få teckna en separat småbåtsförsäkring.

  • tim-eriksson

    Medlem
    4 december, 2007 vid 16:33

    Lessen om jag inte skrivit hur det gick…

    Visade sig att min rigg fortfarande låg fastbuden (men en hängseletamp) på en pinne där ute och jag kunde med Oscars hjälp fiska upp den!

    Fortfarande otalat om moderna försäkringar skulle gått in och tagit smällen alltså.

  • svanvik

    Medlem
    5 december, 2007 vid 12:25

    Anger ni märke, modell och årsmodell på de grejer som försäkras eller hur går det till rent praktiskt?

  • imported_macts

    Medlem
    5 december, 2007 vid 12:36

    Jag har bara angett brädmärke på mina försälkringar.

  • swe227

    Medlem
    5 december, 2007 vid 18:34

    @Svanvik 432586 wrote:

    Anger ni märke, modell och årsmodell på de grejer som försäkras eller hur går det till rent praktiskt?

    längd – bredd – årsmodell vill de veta hos Trygg Hansa, 330:- bräda+3segel

  • nomad

    Medlem
    6 december, 2007 vid 17:09

    Tim….vore grymt bra att veta om du fick ut ngt av Moderna försäkringar.. Har nämligen dom oxå, om inte så kanske man skulle teckna en sån “kvadd av surfpryl- försäkring”. Hm…man behövde alltså inte ha TH som hemförsäkring.. Kanske kan va något för dig Tim..:-) Blir glad om du rapporterar…

    /Nomad

  • jks

    Medlem
    7 december, 2007 vid 06:54

    Småbåtstillägg(till hemförsäkring) hos länsförsäkringar kostar 130:-/bräda. Gäller dock bara i Norden o ej tävling…

    /j

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Försäkrings fråga!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.