• svenne

    Medlem
    12 april, 2010 vid 10:46

    Nu har inte jag lika stora fötter som den där hobbiten, men nog har jag stropparna lika långt upp.

  • ola-h

    Medlem
    12 april, 2010 vid 11:10

    Jag har sjukt låga fötter så rent “objektivt” är mina stroppar små, men i relation till mina fötter är det stora. Ibland är jag rädd för att jag skall åka igenom med hälen i en spolning. Lite jobbigt att komma upp till ytan med brädan fast på skenbenen…

    Men jag justerar stroppstorleken en hel del efter förhållandena. Mycket vind eller stora vågor och chop och jag kör lite tightare för mer kontroll. Annars lösare

  • surfslusken

    Medlem
    12 april, 2010 vid 11:25

    Har ju skrivit en del om de där me stroppstorleken förut. (Bla här: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?p=513150&highlight=stort%E5n#post513150 De där där ser helt normalt ut enligt mej, förstår inte hur fan man ska rida vågor om man INTE får in/över tassarna på “rätt” sida brädan. Om inte jag kan övertyga så är de bara o kolla på dom som verkligen kan rida, finns inte nån av dom som kör me stropparna runt stortån, för inte ens dom lyckas me de omöjliga!

  • m-c

    Medlem
    12 april, 2010 vid 11:26

    Precis Masse, kanske dags för brädproducenterna att flytta hälförstärkningarna/heelbumpers något…framåt/inåt!
    /M

  • lars_k

    Medlem
    12 april, 2010 vid 11:28

    Jag har bakstroppen stor som fan så jag står rakt på brädan i svängen. Framstropparna har jag tajtare, gillar att sitta lite mer fast där fram.

  • rasmus_w

    Medlem
    12 april, 2010 vid 12:32

    Eftersom jag freeridar och gillar att köra med stor fena och matchande stort segel så står jag inte speciellt upprätt utan seglar med rätt sträckta vrister, vilket leder till att jag ofta seglar med stort tryck rakt inåt i stropparna, så jag ställer mina stroppar så jag känner mig säker på att inte hälen går att trycka förbi. Dessutom försöker jag oftast få fötterna längre ut på kanten snarare än tvärtom.

  • dala-lama

    Medlem
    12 april, 2010 vid 16:16
    dr Masse;605934 wrote:
    Har ni stropparna så här?

    http://www.boardseekermag.com/features/equipment/tuning-wave-equipment-121.html

    Jag kan lugnt säga att även om jag öppnat upp mina stroppar mer så är jag inte ens nära det där… Har mina stroppar så att hela foten är inne rejält, men inte så att tårna i bakstroppen liksom är över hela vägen till motsatt kant…

    Dessutom kan man ju undra över footpadsen när man ser detta – tårna är ju en bra bit framför kanten i framstropparna, och hälen är ju knappt ens över den delen av padsen alls.

    Som Horrocks och Slusken säjer över med trycket på rätt kant.
    Men vad gör man om man som jag har grymt små fötter så tårna knappt når över brädans centrum ?
    Kör in främre foten från fel håll switch eller;)

  • surfslusken

    Medlem
    12 april, 2010 vid 18:28
    Rasmus_W;605973 wrote:
    Eftersom jag freeridar och gillar att köra med stor fena och matchande stort segel så står jag inte speciellt upprätt utan seglar med rätt sträckta vrister, vilket leder till att jag ofta seglar med stort tryck rakt inåt i stropparna, så jag ställer mina stroppar så jag känner mig säker på att inte hälen går att trycka förbi. Dessutom försöker jag oftast få fötterna längre ut på kanten snarare än tvärtom.

    Ja, o va fan gör du då här på våg&freestyle avdelningen då????

  • ola_p

    Medlem
    12 april, 2010 vid 20:19

    Ungefär… Lite lite tightare kanske, tror inte jag kan lyfta hälen riktigt lika högt som honom. Men typ.

  • jojjo

    Medlem
    12 april, 2010 vid 20:48

    Big is beutifull som sagt, har faktiskt lyckats få igenom foten genom fotstroppen en gång efter en krash, inte fullt så beutiful kan jag säga. Tycker det är lite iriterande att tårna hamnar innanför padsen, (varför inte anpassa padsen om “alla” nu kör med så stora stroppar…

  • tws

    Medlem
    12 april, 2010 vid 23:19

    >> Tycker det är lite iriterande att tårna hamnar innanför padsen

    Herregud jeg klarer ikke stoppe å le. Jeg leste litt feil og tenkte at en av stortåa hang igjen i stroppen da foten din gikk igjennom. He he. Anyways, 7m på Lista Søndag.

  • dude

    Medlem
    15 april, 2010 vid 17:56

    Tack för länken Masse. Det kan ju bara konstateras att det är en himla skillnad på folks fötter. Vissa har problem med att få stropparna tillräckligt små, medan andra har problem med att få dem tillräckligt stora. Aahhh, vad det ska bli skönt att komma igång med säsongen och sluta teorisera!!!

  • s-1441

    Medlem
    16 april, 2010 vid 13:32
    surfslusken;606044 wrote:
    ja, o va fan gör du då här på våg&freestyle avdelningen då????

    haha !!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.