• Fråga om Bom

    Publicerad av ponniemaster på 18 maj, 2015 vid 19:04

    Tjenare!
    Tog en kurs 2,5h, åkte fram och tillbaka utan dess like och köpte full setup för att kunna åka vidare själv. Blev en Advance 11′ m2 som fungerar kanon. Har åkt nu i lite över en månad minst 2 gånger i veckan.
    Köpte precis en ny mindre kite för mer vind och tänkte fråga om bommarna.

    Skulle man kunna använda bommen jag får till min nya kite till båda min kites om det är samma antal linor som ska kopplas till draken eller vad ska man tänka på?
    Är en bom låst till samma märke drake eller hur hårt tar man på det?
    Tacksam för svar!

    // Simon

    lima-ko svarade 8 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • pelle-surf

    Medlem
    20 maj, 2015 vid 20:00

    @Ponniemaster 732947 wrote:

    Tjenare!
    Tog en kurs 2,5h, åkte fram och tillbaka utan dess like och köpte full setup för att kunna åka vidare själv. Blev en Advance 11′ m2 som fungerar kanon. Har åkt nu i lite över en månad minst 2 gånger i veckan.
    Köpte precis en ny mindre kite för mer vind och tänkte fråga om bommarna.

    Skulle man kunna använda bommen jag får till min nya kite till båda min kites om det är samma antal linor som ska kopplas till draken eller vad ska man tänka på?
    Är en bom låst till samma märke drake eller hur hårt tar man på det?
    Tacksam för svar!

    // Simon

    Är den mindre kiten oxå en Advance eller är det ett annat märke, isf är det nog bra om du skriver vad. Kolla annars med återförsäljare

  • lima-ko

    Medlem
    25 maj, 2015 vid 08:55

    Det du bör tänka på är att:
    – Längden på linorna (det börjar bli en industristandard att alla 4/5 linor är lika långa på mer eller mindre alla märken, även Cabrinha nu senast)
    – Hur högt mittenlinorna delar sig
    – Hur säkerhetssystemet fungerar med ett märke på bommen och ett annat på kiten

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.