Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fråga vad du vill om speed – så svarar Lüderitz!

  • kinabalu

    Medlem
    4 november, 2013 vid 19:47

    Grymt kul initiativ!!
    Ser fram emot nästa video. Speciellt angående trim för lättviktare… (fast det var väl några år sen ni var lättviktare… 😉 )

  • budda

    Medlem
    4 november, 2013 vid 21:06

    @Jester 718417 wrote:

    Synd att den lätte fransmannen åkt hem: http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=user&val=135649&uid=5203

    Lätt (och ung!) kille som körde oerhört fort där nere

    Hi
    var tvungen att fråga honom själv.. not really i was on the same size off board and fin
    and some were on 5.0 or 5.4 and me on 5.2
    after that I’ve quite a low boom
    with a mast base pretty at the back of the rail

    tanks mate.

  • tobhed

    Medlem
    5 november, 2013 vid 08:15

    Min fråga: Det är speedtävling och det blåser klockren 7,0 men det är ganska choppigt (absolut ingen kanal, utan snarare hav) vilket bräda ska man välja och varför – speed 95 eller speed 73 är hans options. är valet av bräda samma oavsett vikt på seglaren?

  • martin-m-a

    Medlem
    5 november, 2013 vid 11:48

    Min fråga : En utvecklad stance förklaring för djupa slörar vore kul . Tänker på detaljer som tryck i selen och lätta fötter osv

  • marden

    Medlem
    6 november, 2013 vid 09:41

    Jag är också intresserad av proffsens syn på olika bommar vanliga vs enkelsidiga, smala vs breda. efter mina egna försök förut med megabred bom för att få bättre hävstång vilket jag tycker med mina mått sett gick bra, men som på dessa breddgrader för mig är svårt att testa vad som funkar eller inte..

    Sen hur Hasse kan köra med bomen allra längst ner i botten? Men det undrar väl ni också 🙂

  • marden

    Medlem
    6 november, 2013 vid 13:23

    Tar en fråga jag till, som jag anar jag inte vill ha svar på:)
    Går en bra asy-fena flera knop snabbare än en “lika” bra icke asy-fena

  • seve1000

    Medlem
    6 november, 2013 vid 13:50

    @Mården 718499 wrote:

    Tar en fråga jag till, som jag anar jag inte vill ha svar på:)
    Går en bra asy-fena flera knop snabbare än en “lika” bra icke asy-fena

    När jag var nere körde tex Goncharov ca 2 knop snabbare med mXr rake 30 asy jämfört med sin slingshot.

  • andersbq

    Medlem
    6 november, 2013 vid 13:56

    Vi har spelat in svar idag, dock lite teknikstrul då en kamera batteri tog slut och korrupt bildfil, så vi fick ta om en del… kanske vi glömde svara på viss frågor då, men jag klipper ihop nåt ikväll!
    Det blir småfilmer, då bredbandet här är smalband…

  • marden

    Medlem
    6 november, 2013 vid 15:33

    @Seve1000 718501 wrote:

    När jag var nere körde tex Goncharov ca 2 knop snabbare med mXr rake 30 asy jämfört med sin slingshot.

    Lalala, lalalalaaaa. Jag hörde inte 🙂

  • seve1000

    Medlem
    6 november, 2013 vid 17:40

    @Mården 718506 wrote:

    Lalala, lalalalaaaa. Jag hörde inte 🙂

    Bara att köpa;-) Det fina är ju att du dessutom behöver åt varje håll i varje storlek också;-)

  • andersbq

    Medlem
    6 november, 2013 vid 18:14

    Här kommer ett smakprov, men det är göööööööööööör tröööögt att ladda upp…
    [video=vimeo;78749817]https://vimeo.com/78749817[/video]

  • Knatte

    Gäst
    6 november, 2013 vid 18:42

    Kul att se och höra era svar och resonemang om olika saker:)

  • safesurfer

    Medlem
    6 november, 2013 vid 18:53

    Kul, vill se fortsättningen!!

  • detskavakul

    Medlem
    6 november, 2013 vid 19:30

    Vill också höra mer! Särskilt lättvikt vs tungvikt.

  • lbj

    Medlem
    6 november, 2013 vid 21:47

    Hej på er snillen som spekulerar.
    Har ni några funderingar på var maxgränsen ligger i tid att tillryggalägga en sträcka på 500 meter efter en “rät” linje.
    Har märkt att då man seglar isjakt går det fortare då man fallar av från vindriktningen i en stor båge.
    I en kanal går det ju inte att falla av ytterligare i en vindby… och då seglar man ju inte efter en rät linje…
    Så.. hur många sekunder (1000delar) kan vara möjligt på 500 +-0 meter?
    Finns det någon formel med alla parametrar vind, vatten, friktion, utrustning mm…
    /LBj

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Fråga vad du vill om speed – så svarar Lüderitz!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.