Fråga vad du vill om speed – så svarar Lüderitz!

This topic has 68 svar, 30 deltagare, and was last updated 6 years, 3 months sedan by  Robin.

• Författare
     davven 
    Deltagare

Sist jag var ute och körde speed var jag ordentligt anfådd mellan varje repa,
    jag körde mer med armarna än och hitta trycket i kroken. Är problemet för korta tampar?
    jag funderar på gå tillbaka till vario-tampar igen. Även undrar jag om tamparnas position,
    bör man justera dom lite framåt/bakåt för full-läns/slör gentemot slalom där man kör mycket halvvind/kryss eller ska dom alltid sitta på samma ställe för utnyttja kraften optimalt, oavsett vad man kör.

Kinabalu 
    Deltagare

Grymt kul initiativ!!
    Ser fram emot nästa video. Speciellt angående trim för lättviktare… (fast det var väl några år sen ni var lättviktare… 😉 )

BUDDA 
    Deltagare

@Jester 718417 wrote:

Synd att den lätte fransmannen åkt hem: http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=user&val=135649&uid=5203

Lätt (och ung!) kille som körde oerhört fort där nere

Hi
    var tvungen att fråga honom själv.. not really i was on the same size off board and fin
    and some were on 5.0 or 5.4 and me on 5.2
    after that I’ve quite a low boom
    with a mast base pretty at the back of the rail

tanks mate.

tobhed 
    Deltagare

Min fråga: Det är speedtävling och det blåser klockren 7,0 men det är ganska choppigt (absolut ingen kanal, utan snarare hav) vilket bräda ska man välja och varför – speed 95 eller speed 73 är hans options. är valet av bräda samma oavsett vikt på seglaren?

Martin.M.A 
    Deltagare

Min fråga : En utvecklad stance förklaring för djupa slörar vore kul . Tänker på detaljer som tryck i selen och lätta fötter osv

Marden 
    Medlem

Jag är också intresserad av proffsens syn på olika bommar vanliga vs enkelsidiga, smala vs breda. efter mina egna försök förut med megabred bom för att få bättre hävstång vilket jag tycker med mina mått sett gick bra, men som på dessa breddgrader för mig är svårt att testa vad som funkar eller inte..

Sen hur Hasse kan köra med bomen allra längst ner i botten? Men det undrar väl ni också 🙂

Marden 
    Medlem

Tar en fråga jag till, som jag anar jag inte vill ha svar på:)
    Går en bra asy-fena flera knop snabbare än en “lika” bra icke asy-fena

Seve1000 
    Medlem

@Mården 718499 wrote:

Tar en fråga jag till, som jag anar jag inte vill ha svar på:)
    Går en bra asy-fena flera knop snabbare än en “lika” bra icke asy-fena

När jag var nere körde tex Goncharov ca 2 knop snabbare med mXr rake 30 asy jämfört med sin slingshot.

andersbq 
    Deltagare

Vi har spelat in svar idag, dock lite teknikstrul då en kamera batteri tog slut och korrupt bildfil, så vi fick ta om en del… kanske vi glömde svara på viss frågor då, men jag klipper ihop nåt ikväll!
    Det blir småfilmer, då bredbandet här är smalband…

Marden 
    Medlem

@Seve1000 718501 wrote:

När jag var nere körde tex Goncharov ca 2 knop snabbare med mXr rake 30 asy jämfört med sin slingshot.

Lalala, lalalalaaaa. Jag hörde inte 🙂

Seve1000 
    Medlem

@Mården 718506 wrote:

Lalala, lalalalaaaa. Jag hörde inte 🙂

Bara att köpa;-) Det fina är ju att du dessutom behöver åt varje håll i varje storlek också;-)

andersbq 
    Deltagare

Här kommer ett smakprov, men det är göööööööööööör tröööögt att ladda upp…
    [video=vimeo;78749817]https://vimeo.com/78749817[/video]

Knatte 
    Gäst

Kul att se och höra era svar och resonemang om olika saker:)

SafeSurfer 
    Deltagare

Kul, vill se fortsättningen!!

detskavakul 
    Medlem

Vill också höra mer! Särskilt lättvikt vs tungvikt.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 69 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account