Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Frakt av vs-brädor på Ryan Air?

  • Frakt av vs-brädor på Ryan Air?

    Publicerad av gregnoll på 13 april, 2017 vid 08:44

    Är det ngn här som har erfarenhet av att flyga med vindsurfingbrädor på Ryan Air? Och vad dom isf tar betalt?

    Tyvärr var jag tvungen att boka med RA då inga andra passande avgångar fanns.

    Läser man på deras fraktinformation är det väldigt ospecificerat men finns rubriker som lyder “Skrymmande” samt “Sportutrustning”. Antar att man då går på det dyraste som är skrymmande vilket kostar 525 kr enkel. Men i sann Ryanairsk anda kan man ju inte vara säker, gäller detta verkligen en dubbelbag m vindsurfingbrädor på 19kg? Cykel tex kostar 630 enkel…

    Att försöka få kontakt med dom är ingen ide…

    Tackar i förhand för input.
    Mvh
    M.

    gregnoll svarade 6 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • mag

    Medlem
    13 april, 2017 vid 17:17

    Ja, det kostar nog typ 700kr enkel men försök betala innan på nätet. Men gå inte över viktgränsen, för då blir det dyrt! Står det inte surfbräda på deras Sportutr någonstans?
    Jag har bara åkt med cykel men det gick hur bra som helst med stor cykelväska och förbetald frakt.

  • gregnoll

    Medlem
    25 april, 2017 vid 07:27

    Njae, det är väl det som är lite scary. Det står bara skrymmande nu, och det är billigare än att frakta cykel vilket gör mig ännu mer tveksam. Logiskt borde det ju vara dyrare att frakta en vindsurfingbräda eller två än en cykel…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Frakt av vs-brädor på Ryan Air?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.