Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle – vart börjar man?

  • Freestyle – vart börjar man?

    Publicerad av yomoooo på 29 juli, 2016 vid 12:51

    Tja!
    Jag har vindsurfat ett antal år, känner mig säker i alla vindar, har bra koll på planingsgipparna och kan hoppa även på lite mindre vågor.

    Med andra ord, det är dags att lära sig något nytt!

    Jag har en FSW bräda på 98 liter som borde vara tillräckligt vass för att börja testa på lite freestyle-trick, men vart fasen börjar man? Vart började ni som håller på? Vad är ett bra första trick att ge sig på?

    Bidra med era idéer och funderingar 🙂

    stefan_gbg svarade 7 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • irieman

    Medlem
    30 juli, 2016 vid 08:11

    Kul! Freestyle tror jag är en av de bästa sätten att komma vidare på. Köpte själv en Freestylebräda nyligen för att komma in lite mer på det och leka lite i alla möjliga typer av vindar. Vulcan är väl det första hopptricket många lär sig, annars är det ju aldrig fel att öva på old school moves heller som heli tack, push tack, upwind carving 360 e t c. En bra app är Tricktionary där står det mesta beskrivet på ett väldigt bra sätt. Tricktionary finns även som böcker.

  • snaffe

    Medlem
    30 juli, 2016 vid 09:20

    Vulcan är ju det fösta slidetricket. Annars så är ju framåtloopen det absolut lättaste hoppmanövern.. Går mycket snabbare att lära sig än vulcan.

  • stefan_gbg

    Medlem
    1 augusti, 2016 vid 08:19

    Börja med helitacks, upvind 360, switch helitack dessa går med fördel att köra vilken sommardag som helst. Vid planingsvind är väl vulcans bäst att börja med.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Freestyle – vart börjar man?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.