Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Fuskbyggarna 12/1

  • Fuskbyggarna 12/1

    Publicerad av oscar på 12 januari, 2011 vid 21:04

    Lite sensationsjournalistik hehe:

    VD:n för Järntorget Martin Arkad dyker upp i slutet av detta klipp från Haga Park [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=sqGtujnPpng”]YouTube – Haga Park 2009[/ame] om jag inte ser helt fel..

    Trist att en så usel VD ska vara vindsurfare…

    rideronthestorm svarade 12 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • m3lk3r

    Medlem
    12 januari, 2011 vid 21:21

    Eller i början… Hur hittade du klippet då?

  • danneman

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 00:40

    Han var ju lika usel på att surfa som att bygga!

  • oscar

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 06:20

    Google…..

  • ola-h

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 09:01

    Man kan också läsa Arkads inlägg i debatten: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/tv4-satter-sig-over-lagen_5861981.svd

  • ola-h

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 09:04
    Ola H.;644257 wrote:

    Jag drar mig till minnes vissa “uthängningsdebatter” här på konfen när det har handlat om någon köpare/säljare som enligt motparten inte tagit sitt ansvar. Det brukar landa i att det inte är lämpligt att möta ett dåligt beteende med ett lika dåligt eller ännu sämre. Man kan kanske diskutera hur det är i TV4-fallet.

  • oscar

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 09:16

    Ja var tveksam om jag skulle posta men i detta fall var lite kul att han dök upp i en surffilm och så är det lite “david mot goliat”..

  • dr-masse

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 09:36

    Ja, det är svårt (omöjligt) att, även om man som företag har gjort fel och medger det, nyansera bilden av vad som hänt genom media. Om media har bestämt sig för att köra en story så gör de det, i bästa fall kan man minska effekterna och förklara för sina kunder lite närmare vad som egentligen har hänt.

    Har jobbat en del med sådant här… han gjorde dessvärre ett rätt stort misstag när han försökte “gå ifrån” Ekdahl eftersom det är precis den bilden de vill ha, “titta, nu flyr han från sitt ansvar!” och ovanpå det inte dök upp på deras avtalade möte. Sedan är det ju helt för jävligt med nybyggda, dyra badrum där det storfuskas med våtsäkring och vattnet rinner rätt ut i hallen, lider verkligen med människor som råkar ut för sådant i sina nyköpta bostäder och möts av säljare som hävdar att “näe, inte vårt fel” och tvingas ta till rättsliga medel för att få ärendet prövat.

  • boman

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 21:13

    …Största fuskbyggarn är nog den där Timell det vet vi ju sen länge 😉

    Kul film… speciellt då man kände igen två ansikten som jag inte sett på ett antal år.

  • rideronthestorm

    Medlem
    13 januari, 2011 vid 22:00
    Oscar;644217 wrote:
    Trist att en så usel VD ska vara vindsurfare…

    Hur vet du att han är en usel VD?
    Har du bemödat dig med att läsa på lite eller köpte du TV4:s program rakt av?

    Läste det mesta på Järntorgets hemsida där Martin Arkad ger svar på programmet.
    http://www.jarntorget.se/bostad/fuskbyggarna.asp

    Här diskuteras också detta:
    http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/163074-fuskbyggarna.html

    I detta fallet känns det som att TV4 är usla.

    Och nej, jag känner inte Martin Arkad.

  • oscar

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 07:59

    Min personliga åsikt, varken hans uppträdande i TV eller Järntorgets bemötande av TV4as sensationsjournalistik känns proffesionellt. En enda stor skylla ifrån sig kampanj från järntorget. Får inget förtroende alls för det företaget efter deras bemötande av programmet.

    Sen kanske han är en duktig VD på andra sätt men inte med media…

  • charlieb

    Medlem
    14 januari, 2011 vid 08:45

    En duktig VD kanske skulle väga in genomslagskraften hos media och agerat annorlunda. Visserligen lätt när man sitter med facit men om man som företag inte lyckats prestera en vara eller tjänst som kunden eller man själv inte är stolt eller nöjd över borde man hitta en förlikning som i alla fall förhindrar dåligt rykte. Detta är ju oavsett om det enligt domstol är rätt eller fel.

    C

  • rideronthestorm

    Medlem
    30 november, 2011 vid 19:58

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Fuskbyggarna 12/1

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.