Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing G-land, Torö?

  • robin

    Medlem
    22 oktober, 2013 vid 19:45

    Saknar Torö litegrann när jag läser era inlägg! Det är en så speciell strand! Vad är Kolguskär som det har skrivits om på sistone?

    Edit: det räckte med lite googlande för att förstå vilken ö det var. Hur är vågen där? Och hur vågar du dra dit själv i oktober:-)

  • oldschool

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 07:09

    @MacA 717820 wrote:

    Vi måste ha missat varandra precis igår! Chansade på att vågorna skulle komma in vid udden sen em/kväll, men tyvärr endast småskvätt från kl 16 tills mörkret. Rastade fristajlen ist me 5.6 o 5.0. Nästan lite lustigt att köra omkring me fullt tryck 5.0 och helt platt på Torö…

    Jag var uppe ur vattnet vid 14 redan i måndags…ett snabbt litet lunchpass 🙂 (om man bortser från timmarna i bilen). Men det blev ju en bra uppvärmning inför tisdagen som var riktigt kul! Torsdag ser ju trevligt ut igen med solsken å värme!

  • challgren

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 08:29

    @Robin 717836 wrote:

    Edit: det räckte med lite googlande för att förstå vilken ö det var. Hur är vågen där? Och hur vågar du dra dit själv i oktober:-)

    Vågen kan bli riktigt bra men det behöver vara riktigt stort på Stenstranden för att det ska fungera där. Det var ju varmt igår och det är bara 400m till Kärringviken så om det händer något så är det ju bara att lämna grejerna och simma hem…ja och så laddar jag kanske inte allt jag kan när jag är själv…

  • fjant

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 10:28

    @oldschool 717844 wrote:

    Torsdag ser ju trevligt ut igen med solsken å värme!

    Yes! Bilen är lastad!

    ///Mackan

  • orry

    Medlem
    23 oktober, 2013 vid 19:18

    Dags att styra upp Storm Chase på G-land….

  • wilund

    Medlem
    24 oktober, 2013 vid 06:35

    Viva ligger nere, någon som har tele nr. Till fyren?

  • maca

    Medlem
    24 oktober, 2013 vid 11:48

    Fyren är också Viva och hade fnatt i morse…

    Lite trevande start på morgon-seshen, riktigt fina vågor, men upp och ned i vindstyrka och riktning. Vid ca 10.45 öppnade någon “vindburken” och det blev riktigt fin mys-pys vågsegling i en dryg halvtimme med 5,6 & 87 l quad. Sen tvungen att återvända till ekorrhjulet…

    Det ska öka till em – ni som har tid, åk ned!

  • henke_a

    Medlem
    24 oktober, 2013 vid 17:43

    Fy fan, satt och bölade på stenstranden igår utan vind, hann i alla fall ut och paja grejjerna i regnet (även om det inte blåste så var det ju faktiskt rätt bra tryck när man blev spolad), så får jag i alla fall använda min epoxy & kolfiber.
    Hoppas att ni fick solen i ögonen, jag fick den i alla fall på min dataskärm hela dagen. Inge bitter alls.

    @MacA 717898 wrote:

    Fyren är också Viva och hade fnatt i morse…

    Lite trevande start på morgon-seshen, riktigt fina vågor, men upp och ned i vindstyrka och riktning. Vid ca 10.45 öppnade någon “vindburken” och det blev riktigt fin mys-pys vågsegling i en dryg halvtimme med 5,6 & 87 l quad. Sen tvungen att återvända till ekorrhjulet…

    Det ska öka till em – ni som har tid, åk ned!

  • marangen

    Medlem
    24 oktober, 2013 vid 18:31

    Hej gubbs, någon som vet var min blåa IKEA kasse med våtdräkt och annat gummi har tagit vägen!? Glömde allt på stenstranden idag tisdag. Ska till Varberg imorgon så jag känner mig lite lätt stressad att få tag på gummi…. Är grymt tacksam om någon som vet nåt hör av sig på 0707-991011.
    Hälsning Martin

  • henryk

    Medlem
    25 oktober, 2013 vid 07:28

    Stenstrand ca 16:15 igår (to 25 okt)…. (Stannade till på väg hem från ett kärringpass…)

  • henryk

    Medlem
    25 oktober, 2013 vid 07:33

    Några till…
    .jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>.jpg' target='_blank'>.thumb.jpg'/>

  • henryk

    Medlem
    25 oktober, 2013 vid 07:36

    Några till…

  • poppo

    Medlem
    25 oktober, 2013 vid 10:25

    Grymt kul igår, fina bilder!

  • dr-masse

    Medlem
    25 oktober, 2013 vid 11:56

    Bra pix! Den i andra bunten med Jespers sväng i vågen, mums! Och vilket ljus.

    Missade gårdagen, men fick en fin ‘efterrätt’ idag med oväntat bra vågor, lätt vind men grym vinkel. Ett av mina allra finaste lättvindspass på Torö, helt solo mellan 10 och 11. Fint var det!

  • jesper-b

    Medlem
    25 oktober, 2013 vid 13:54

    Full on Toröromantik. Sjukt varmt och osedvanligt jämn fin 4.2-4.5. Och (OK förutom Masse och några enstaka till) alla på plats med idel stora smajl!

    Dessutom var ju tisdagen också skitkul, plötsligt känns det helt ok att hålla på med vågsegling i Stockholm. Inser dessutom att jag kanske kan få loss tisdag fm nästa vecka…

    MER!

    /JB

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing G-land, Torö?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.