Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gammelräser för ickeplanande väder

  • joachim_larsson

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 23:28

    Har inte läst hela inlägget, kom och testa Kona ONE i helgen på Kona Cup i Djursholm 6:e juni. När det gäller köpa bräda så kommer det säkert var folk som köper en ny kona och de finns beg marknaden och då kanske du får råd.

    finns några demo till bättre pris hör av dig till http://www.konanordic.com

    //Joachim

  • oscar

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 05:29
  • Knatte

    Gäst
    31 maj, 2008 vid 06:32

    @Oscar 471384 wrote:

    Har du sett detta? http://www.mistral.com/public/content/hardgoods/spare_parts/index_eng.html

    Där fanns ju lösningen, om ingen anna hittar måtten på sin PIN 🙂 [IMG]http://www.mistral.com/public/content/e123/e2350/e2336/Kopievon11070-8044_eng.JPG[/IMG]

  • gammel-ippa

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 09:14

    Idag kör jag ut en gammal Mistral Take Off till våran surfstrand 🙂

  • stinger

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 17:28

    Så här ser min gamla mastfot ut, modell kardanknut, måtten mätta med skjutmått…

  • bill

    Medlem
    31 maj, 2008 vid 22:24

    Nu har jag inte läst hela tråden…
    Är det någon som är i behov av en sån här mastfot?
    Är ganska säker på att jag har en gammal förlängare och joint som ser likadan ut, fast kortare. Har nog en Mistral mastfot som den passar i också.

    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=35747&stc=1&thumb=1&d=1212254845[/IMG]

  • joth

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 08:59

    Man behövde kontakta lokal Mistral handlare för att beställa en pin. Någon som känner till vem?

    Tack för måtten. Sista utväg att svarva till en.

    Annars om ni kan avvara er mastfot är jag intresserad. Behöver dock inte hela förlängaren. Jag kommer troligtvis ändå bygga om den så att jag kan anv en Northpinne och snabbt byta mellan den och andra brädor eller segel.

    Men är tacksam för allt jag kan få tag i ändå. Mastfot för fäste i brädan är inte ett behov då denna fästes i masttracken på en Mistral Equipe från 89.

  • Knatte

    Gäst
    1 juni, 2008 vid 09:25

    @joth 471557 wrote:

    Man behövde kontakta lokal Mistral handlare för att beställa en pin. Någon som känner till vem?

    Tack för måtten. Sista utväg att svarva till en.

    Annars om ni kan avvara er mastfot är jag intresserad. Behöver dock inte hela förlängaren. Jag kommer troligtvis ändå bygga om den så att jag kan anv en Northpinne och snabbt byta mellan den och andra brädor eller segel.

    Men är tacksam för allt jag kan få tag i ändå. Mastfot för fäste i brädan är inte ett behov då denna fästes i masttracken på en Mistral Equipe från 89.

    Lokal handlare är väl Skidsport eller Surfers paradise väl? De som har haft/sålt Mistral sedan urminnes tider..:smirk:

  • tim-eriksson

    Medlem
    1 juni, 2008 vid 20:46

    Jag har en Mistral Equipe mastfot+48 cm förlängare.

    Dock så behöver jag fortfarande använda den till min energy men på den kan jag skruva fast vanliga också. Så om allt allt skiter sig så kan jag byta min mot en likvärdig alu förlängare+mastfot.

    Inte så bra deal men det enda jag kan erbjuda…

  • svennebanan

    Medlem
    10 juli, 2008 vid 20:09

    Vilken vändnig på dagen.

    Jag har ett färdigriggat 8.5 Arrows -04 freerace och en gammal 370×70 raceboard liggandes vid stranden i Skälderviken för sommarsubplaning. Ser att ett lågtryck drar in och windfinder pluginen visar 11 knop rakt sydligt på Ängelholms flygplats. Värt att chansa på lite kryss/slör då föräldrarna meddelar ok vind vid kvällsdoppet nere vid bryggan. Drar på mig våtdräkt, hänger selen på styret och cyklar ner. 5 minuter senare står man ikrokad, i stropparna, med bomnocken i vattnet och i full planing på den gamla ko… fullblodet. Helt abstrakt. 1 timme senare är det över och man är tillbaks lagom att natta dottern.

    Hej hej sommar.

  • tsss

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 07:55

    såg att någon på västkusten sålde en “gammalräzer” av märket Shadow. Svensktillverkad enligt annonsen. Någon som känner till storyn bakom?

    http://www.blocket.se/vi/17166210.htm?ca=11_s

  • rasmus_w

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 08:35

    Shadow… Surfsport testade några i början på 90-talet, nån slalom och kanske kossan med rätt bra resultat. Tror Guy Liljegren var inblandad på nåt hörn men jag tror inte det var hans märke.

  • Knatte

    Gäst
    17 juli, 2008 vid 09:40

    @Rasmus_W 483317 wrote:

    Shadow… Surfsport testade några i början på 90-talet, nån slalom och kanske kossan med rätt bra resultat. Tror Guy Liljegren var inblandad på nåt hörn men jag tror inte det var hans märke.

    Tror att Guy var inblandad som du säger, fast han släppte ju ett eget märke GUY senare. Men svaret kommer nog snart från Anders kanske? Eller det finns någon annan här som har koll??

  • carl-r

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 14:36

    Skicka PM till Guy och fråga. Han heter byGuy här på forumet.

  • jlhp

    Medlem
    22 september, 2016 vid 19:28

    Hej!

    Hoppas att jag inte gör mig skyldig till något etikettsbrott när jag tar upp den här gamla tråden. Om det är så ber jag om ursäkt och lovar att inte göra om det.

    Men det är så att jag råkade på tråden när jag googlade på Guy Liljegren eftersom en av hans gamla courseracers dök upp på Tradera av alla ställen, och det visade sig vara mycket intressant läsning tyckte jag. Inte minst att de här gamla klenoderna är svåra att komma över, och särskilt efter att ha sett Andersbq:s kommentar om att det är jack-pot om man kan komma över en byGuy och då särskilt en av hans egenhändigt byggda customs så slog jag till.

    Ett riktigt monster är det. Shapen är den simplaste jag sett, det är en svag rundning mellan däcket och kanterna, allt annat är helt plant, så det gick nog fort att shapa den… Skall bli spännande att segla den när jag väl fått fixa i ordning några smådetaljer (det vanliga med centerbordsläpparna bl.a.).

    Detaljarbetet är klart imponerande. Skruvar är det enda som är köpt färdigt, allt annat är handgjort av Guy. Centerbordet t.ex. är en riktigt sexig sak i kolfiber på 800 g, mums! Brädan har ju fått några dingar genom åren, men känns stenhård rakt igenom. Det är imponerande tycker jag, den är ju trots allt gissningsvis mellan 25-30 år gammal med betoningen på det senare. Vikten ligger på strax över 17 kg inklusive stroppar, fena, centerbord och mastfot.

    Enligt säljaren skall Guy himself ha vunnit EM i Asker på just den här brädan. Det har ingen avgörande betydelse för mig men hade ändå varit roligt om det hade gått att få det bekräftat. Sen undrar jag ju också när EM i Asker gick?

Sida 12 av 13

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gammelräser för ickeplanande väder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.