Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Går det att få tag på någon godkänd GPS längre?

  • Går det att få tag på någon godkänd GPS längre?

    Publicerad av speedan på 30 mars, 2016 vid 08:39

    Hej!
    Jag undrar om det är någon som vet var jag kan få tag på en ny godkänd GPS då den nya LOCOSYS GW-52 inte går att få tag på Wallen surf. De har försökt hjälpa mig men de får inte in några enheter, är det problem med dem? Säljs det inte LOCOSYS GT-31 någonstans? Jag kanske har fel men finns det ingen surf shop som säljer godkända GPS enheter här i Sverige?!!

    speedan svarade 7 år, 3 månader sedan 14 Medlemmar · 31 Svar
  • 31 Svar
  • jester

    Medlem
    30 mars, 2016 vid 14:14

    Problemet med GT31 är ju att dom är slutsålda då tillverkaren av det inbyggda chipsetet har slutat tillverka dom, så det blir inga nya GT31.
    Har noll koll på GW 52, tyvärr…

  • marden

    Medlem
    31 mars, 2016 vid 13:47

    Det var en amerikansk issurfare som hade skaffat sig en gw52 för att ha dubbla gpser på sig i vintras …
    Tyvärr lyckades han inte få den att spara ( förmodligen skit bakom spakarna) men batteritiden var så dålig på den så det hade ändå inte hjälp honom . det blev inget nytt rekord för honom , lagom nöjd var han på sin nya gps….

    om du vågar ta ut din Androidmobil på vattnet har manfred fuchs gjort en app som är godkänd och kör med dopplerspeed och iaf min mobil skiljer det bara 1/10 kn från min gt31 på isen .

  • herr-pelegrin

    Medlem
    1 april, 2016 vid 10:37

    Det kan tyckas lite märkligt att alla de som aktivt kör speed världen runt inte lyckats fånga marknadens intresse för en vattentät och godkänd efterföljare till GT 31:an. Åren går…

  • bjornen

    Medlem
    3 april, 2016 vid 12:27

    Hur går det med den där thingsee https://www.thingsee.com/#start

  • marden

    Medlem
    4 april, 2016 vid 06:48

    Jag det är inte märkligt .
    Vår issurfar vän Stefan jobbar med gps tracking utrustning till container.
    Han sa dom skulle kunna utveckla en 10hz gps med dubbla chip i sig som sänder resultatet direkt upp i molnet på 2-3 veckor ….bara marknaden vore tillräckligt stor…

  • jester

    Medlem
    4 april, 2016 vid 09:19

    @Mården 738644 wrote:

    Det var en amerikansk issurfare som hade skaffat sig en gw52 för att ha dubbla gpser på sig i vintras …
    Tyvärr lyckades han inte få den att spara ( förmodligen skit bakom spakarna) men batteritiden var så dålig på den så det hade ändå inte hjälp honom . det blev inget nytt rekord för honom , lagom nöjd var han på sin nya gps….

    om du vågar ta ut din Androidmobil på vattnet har manfred fuchs gjort en app som är godkänd och kör med dopplerspeed och iaf min mobil skiljer det bara 1/10 kn från min gt31 på isen .

    Har för mig att den dåliga batteritiden uppstår när man kör med högre uppdateringsfrekvens (antal mätningar per sekund). Kör man samma som gamla GT31 blir det bättre. Och dessutom får en hel session plats i det inbyggda minnet om man drar ner på uppdateringsfrekvensen.
    Men inget jag vet säkert, utan detta har jag bara läst mig till…
    Och man måste använda dator för att få ut datan ur den då SD-kort saknas…

  • kapten-k

    Medlem
    6 april, 2016 vid 12:07

    Min gt-31 är död.. är gt-11 fortfarande godkänd om man hittar en sådan? Eller man tutar och kör på mobil appen?

  • tobhed

    Medlem
    7 april, 2016 vid 13:52

    gt-11 funkar alldeles utmärkt – jag har en 🙂
    Hur mycket är ni sugna på att betala för en helt ny ouppackad gt31:a?

  • bohm

    Medlem
    8 april, 2016 vid 19:46

    Jag har också en GT-31 (BGT-31 tror jag den heter, med bluetooth) som är använd ett fåtal gånger på vatten. Använts mest för cykel. Jag kör inte speed, så jag skulle kunna tänka mig att sälja eller byta mot någon annan form av GPS som funkar för kajak, cykel, löpning etc…

  • speedan

    Medlem
    8 april, 2016 vid 22:33

    Hej!
    Jag har en Garmin Forerunner 201 i nästan nyskick kan det vara intressant?

  • bohm

    Medlem
    10 april, 2016 vid 07:13

    ja, det skulle det kunna vara… jag ska fundera lite på det

  • speedan

    Medlem
    22 april, 2016 vid 11:44

    bohm

    Du har ett PM.

  • gustav1980

    Medlem
    7 maj, 2016 vid 18:15

    Jag har en 31:a som aldrig kommit till användning. Den är till salu!

  • bjornen

    Medlem
    9 maj, 2016 vid 13:05

    Jag pratade med Jan Henrik de Bruin (gps-speedsurfing.com) på Defi Wind angående gps. Dom försökte ju få fram en gps med Thingsee men det föll på lite olika saker bla priset, dålig display mm Nu jobbar dom med en gps utvecklad av Raymond Wortel som i princip är klar men den behöver ett vattentätt skal samt massproduktion som att gör att den kan säljas med ett pris på runt 150EUR
    3429661f973e2c3b6a1069864943590b.jpg

  • mcrill

    Medlem
    11 maj, 2016 vid 13:56

    @bohm 738708 wrote:

    Jag har också en GT-31 (BGT-31 tror jag den heter, med bluetooth) som är använd ett fåtal gånger på vatten. Använts mest för cykel. Jag kör inte speed, så jag skulle kunna tänka mig att sälja eller byta mot någon annan form av GPS som funkar för kajak, cykel, löpning etc…

    Är intresserad. Ring mig: 0707484688

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Går det att få tag på någon godkänd GPS längre?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.