Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gardalake/Gardasjön

  • Gardalake/Gardasjön

    Publicerad av inge på 4 juli, 2007 vid 09:21

    Har planer på att åka till Gardasjön med surfskåpet (VWT4) nu i sommar och tänkte passa på att ställa lite basic frågor innan avfärd.

    Finns det gått om campingar? måste något förbokas?
    Är det lugnt att vildcampa (sova i skåpet) några dagar om man vill det?
    Tar man bilen till något speciellt surfcenter på dagarna? Nära till stranden, kostnad, möjlighet till övernattning?!?!

    Har läst en del i tråden http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=48999, men det finns helt säkert mycket mera….

    Tacksam för svar!

    /J

    bjornen svarade 16 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • swe131

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 09:56

    Garda sjön är grymt bra. Men på sommaren väldigt mycket folk. För mycket i min smak.

    1. Du måste boka camping. Torbole är bäst.
    2. Du kan inte vild campa, det finns ingen plats att parkera på runt Garda sjön.
    3. Bor du på camping i torbole är det gångavstånd till stranden, de flesta har sina grejor riggade utanför sin husvagn/bil.
    4. Håll koll på dina prylar, det är mycket folk i rörelse, en bra dag 400 pers på vattnet, och de snos en hel del.

    Du kan läsa lite mer på min hemsida. Rulla ner till EM 2004.

    http://hem.passagen.se/swe131/

  • svenne

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 10:55

    Om du betalar parkeringsavgiften, typ en hundring eller nåt, så får du campa på Concas parkering. Du har vattnet precis utanför och kall öl i baren. 🙂

  • inge

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 13:26

    @Svenne 394499 wrote:

    Om du betalar parkeringsavgiften, typ en hundring eller nåt, så får du campa på Concas parkering. Du har vattnet precis utanför och kall öl i baren. 🙂

    Om man stannar på Concas parkering har man då tillgång till dush och WC?

    @SWE131 394490 wrote:

    1. Du måste boka camping. Torbole är bäst.
    http://hem.passagen.se/swe131/

    Shit.. det är så tråkigt att boka i förväg innan man vet hur det ser ut.
    Finns det flera campingar i Torbole, vilken är isåfall bäst?

    /J

  • mbkpeter

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 16:45

    Nar drar ni..?! (Vilka datum ar ni borta, exakt!)

    Kommer hem tisdag och hoppas pa surf pa Onsdag!
    Dricka ol te helgen iaf?

  • inge

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 17:35

    @mbkpeter 394570 wrote:

    Nar drar ni..?! (Vilka datum ar ni borta, exakt!)

    Kommer hem tisdag och hoppas pa surf pa Onsdag!
    Dricka ol te helgen iaf?

    Dude.. ?!?!.. Är du/ni redan på väg hem?

    Vi sticker mot Garda fredag 27 juli efter jobbet. Sen stannar vi tills det känns bra dock längst till 4 aug. (drygt 2 veckor)
    Jag börjar jobba igen den 6 aug.

    Ska ni med eller?

    /J

  • mikaels

    Medlem
    8 juli, 2007 vid 15:53

    På 80-talet var jag där många år i rad, då gick det fortfarande att vildcampa, iallafall i Riva (Porto st Niccolo), men sen var jag där igen med familj, på 90-talet, då bodde vi på hotell ;). Då verkade de ha stramat upp det hela en hel del…
    Ska du campa, försök hitta en camping som ligger så bra till att du slipper köra på dagarna (det är inte alls omöjligt, ens i Torbole) det är grymt skönt att ha allt riggat och klart, bara att bära ner när Oran kommer strax efter lunch :).
    Jag har aldrig blivit bestulen i Garda (till skillnad från Frankrike och Spanien), men så är jag ju en försiktig kille. Allt är alltid fastlåst, fast på dagarna kan ju en rigg bli liggande på stranden ett tag, och det har gått bra (men så har jag ju inte haft så heta prylar heller…).
    Håller fö med Svenne, Conca är fint, bra läge, rakt på den näst bästa surfen (bäst är ju Pier), och nära stan (trevlig promenad in till middagen)), Riva är egentligen en finare stad, men sämre surf…

  • bjornen

    Medlem
    22 juli, 2007 vid 20:13

    Ni som har varit nere med egna prylar, var har ni seglat runt Torbole ? Har ni några tips på var man kan kliva i med egna prylar. Det verkar inte vimla av stränder.

    //Björn

  • bjornen

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 08:37

    Jag slänger ut några bilder från Gardasjön. Grymt ställe som jag verkligen kan rekomendera 🙂

  • bjornen

    Medlem
    10 augusti, 2007 vid 08:50

    Några till

  • big_jeppe

    Medlem
    12 augusti, 2007 vid 11:59

    Sköna bilder, är det från Torbolle?
    Jag körde bara på surfhotel pier, en helt OK spot.

  • bjornen

    Medlem
    12 augusti, 2007 vid 16:27

    @big_jeppe 404667 wrote:

    Sköna bilder, är det från Torbolle?
    Jag körde bara på surfhotel pier, en helt OK spot.

    Vi vindsurfade från parkeringen brevid concas uthyrning. Kostade 8 EUR vardagar och 10 EUR på helgerna. Riktigt najs för en freeridare som jag, bara att bränna fram och tillbaka med gippar och “bump and jump”. Man klev i från en gummerad stålramp och körde rakt ut. Pier ligger på andra sidan lite söderut eller ? Hur hade ni det med vinden ? Blev imponerad av vindförhållanderna. Från att vara nästan spegelblakt till vita gäss på 15-30 minuter varje dag vid lunch 🙂 Jag har alldrig sett så många brädor på vattnet samtidigt, det var helt sjukt.

    //Björn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Gardalake/Gardasjön

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.