Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Gävle

  • juriko

    Medlem
    6 januari, 2015 vid 20:57

    Nya försök med skridskor och drake i morgon på Hillesjön . Jag åker runt 11 -snåret . / juri

  • juriko

    Medlem
    7 januari, 2015 vid 09:35

    Har varit och rekat Hillesjön nu på morgonen. Bra vind, men för mycket snö för långfärdsskridskor och för lite för skidor……… avvaktat till fredag för nästa försök !

  • ribe68

    Medlem
    7 januari, 2015 vid 13:42

    Testade lite med skridskor i går, rätt knagglig is, 45 knyck på det här underlaget krävs vurpollon både uppe o där bak. Ser fram emot den nya snön som faller. Hörde att det var massa folk ute på Storsjön och körde med isjakter och olika vingar i helgen, vi hörs och ses/Richard

  • ribe68

    Medlem
    10 januari, 2015 vid 15:16

    Var över till Storsjön för att kolla isen, körde lite med kite men isen är ca20cm tjock men knagglig, blir bra med Snö som nu har börjat att vräka ner. Imorgon söndag räknar vi med att köra skidor på Hamrångefjärden om vägarna är körbara.

  • ribe68

    Medlem
    11 januari, 2015 vid 11:10

    Hallonsaft igen Vi stannar på Hillesjön vid hillsjöstrand. Troligen bättre plogade vägar. Då det bor folk där. Det har ju kommit lite snö

  • johanramstrand

    Medlem
    11 januari, 2015 vid 21:48

    Ja, då har även jag hittat hit i konfen. Jag snöade inne idag. Fick fram bilarna vid ett. Men ser fram emot nästa gång. Grumt kul med snö, inköpta skidor å taggad som få! Nästa gång är det ingen bräda som bromsar, då är det race.. 🙂

  • ribe68

    Medlem
    12 januari, 2015 vid 13:23

    @johanramstrand 730143 wrote:

    Ja, då har även jag hittat hit i konfen. Jag snöade inne idag. Fick fram bilarna vid ett. Men ser fram emot nästa gång. Grumt kul med snö, inköpta skidor å taggad som få! Nästa gång är det ingen bräda som bromsar, då är det race.. 🙂

    F—-n vad sjukt byiga vindar på Hillesjön. vi lade ner efter en timmes köra. Stundtals ingen vind för att nästa sekund vara överriggad med en 10 flygandes över sjön, gjorde att när man hoppade så tog vinden tvärt slut och man damp ner på isen ibland, inte roligt, kan göra ont.

  • juriko

    Medlem
    14 januari, 2015 vid 15:45

    Var idag vid Mårdängssjön. Mycket fin körning med breda skidor och 15-drake. Solen sken och vinden var SV 5-6 m/s. Faktiskt riktigt bra på Mårdängen, ytan känns större och vinden verkar stabilare än på Hillesjön ! / Jüri

  • johanramstrand

    Medlem
    15 januari, 2015 vid 18:20

    Låter bra. Den vill jag med å testa. Tyvärr så får jag hoppa över imorgon. Möten på eftermiddagen. Bara å ladda inför Vemdalsfjällen på onsdag. Ska bli riktigt kul!

  • juriko

    Medlem
    17 januari, 2015 vid 17:46

    Hej igen ! Jag och Marcus var till Hamrångefjärden idag, vi startade från Totra . Vind syd 5 -8 m/s. Dåligt underlag i form av vattentyngd snö, men det gick förvånansvärt bra att köra ändå. Hamrångefjärden är en riktigt bra spot. Vill dit igen när kylan och pudersnön kommer! / Juri

  • hedlof

    Medlem
    24 januari, 2015 vid 07:45

    Hamrångefjärden lär leverera idag, vid Totra. Någon som ska ut idag?

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • hedlof

    Medlem
    24 januari, 2015 vid 09:49

    Jag åker till Totra för ett par timmars körning i sen nya snön…

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • juriko

    Medlem
    25 januari, 2015 vid 15:36

    Hej ! Blev det någon körning vid Totra ? / Juri

  • ribe68

    Medlem
    30 januari, 2015 vid 19:09

    Enligt Yr så ska det brallapå och snöa imorgon lördag, någon som vill med och piska snö. Hillesjön?Hamrånge?Hojta till så kör vi, annars sticker jag upp till hillesjön ganska tidigt

  • johanramstrand

    Medlem
    30 januari, 2015 vid 20:26

    @Ribe68 730666 wrote:

    Enligt Yr så ska det brallapå och snöa imorgon lördag, någon som vill med och piska snö. Hillesjön?Hamrånge?Hojta till så kör vi, annars sticker jag upp till hillesjön ganska tidigt

    Hoppar över i helgen. Familjetid sen behöver drakarna servas.

    Måndag efter jobbet? Mårdängsjön vid nordlig?

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Gävle

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.