Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gislövshammar

  • ola-h

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 13:54

    Gurra: dina filmer och din entusiasm i seglingen gör dig till den mest inspirerande personen på surfzone. Kör fortsatt hårt!

  • fastforward

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 14:20

    @gurra1978 364775 wrote:

    Du har rätt där fastforward. Jag tycker att browsern automatiskt borde uppdatera hemsidan men den laddar alltid den gamla om man inte refreshar själv eller tömmer cashen. Vilken kod ska varje delsida ha för att alltid refresha på onLoad så att säga???

    Bra fråga, vad har du/ni gjort webbplatsen med? html, php, xhtml,…? Följer den språkstandarden – dvs validerar den?

  • clemens

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 14:43
    mawione;364742 wrote:
    Gurra, är det en Canon XM-2 du använder?
    /Magnus

    Sony TRV-900

  • alexasu

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 15:01

    @Clemens 364784 wrote:

    Sony TRV-900

    heter du gurra?

  • danneman

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 15:02

    Såg riktigt Stort ut på vissa klipp. filmen fick mig att längta tillbaka iallafall! good shit. respect!

  • gurra1978

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 15:10

    Tack Ola. Det var snälla ord.

    Hemsidan är gjord i XHTML och jag använder mig av dreamweaver. Jag brukar kolla att koden är korrekt med inbyggda kontrolleringsverktyg men jag kanske behöver ett script för det jag vill ha.

    Danneman, Firefox är ju hur bra som helst. Några exempel.
    Det mesta fungerar i Firefox om man själv skriver kod för en hemsidan och den spökar ofta i IE.

    Du kan välja att blockera massa fulreklam i Firefox. Jag har tex ett rent surfzone utan massa banners här och där. Då blir dessutom hemsidan mindre och får plats bättre på min bärbara.

    Jag har grymma add-on funktioner som larmar när fyrarna blåser över 10 m/s direkt i browsern + massa annat bra att ha.

    En ful iframe i IE syns med en ram men i Firefox ser det inbyggt i sin egen hemsida.

    Det finns säkert fler.

  • clemens

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 17:16
    alexasu;364786 wrote:
    heter du gurra?

    i mellan namn ja

  • fastforward

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 17:26

    @gurra1978 364788 wrote:

    Tack Ola. Det var snälla ord.

    Hemsidan är gjord i XHTML och jag använder mig av dreamweaver. Jag brukar kolla att koden är korrekt med inbyggda kontrolleringsverktyg men jag kanske behöver ett script för det jag vill ha.

    Danneman, Firefox är ju hur bra som helst. Några exempel.
    Det mesta fungerar i Firefox om man själv skriver kod för en hemsidan och den spökar ofta i IE.

    Du kan välja att blockera massa fulreklam i Firefox. Jag har tex ett rent surfzone utan massa banners här och där. Då blir dessutom hemsidan mindre och får plats bättre på min bärbara.

    Jag har grymma add-on funktioner som larmar när fyrarna blåser över 10 m/s direkt i browsern + massa annat bra att ha.

    En ful iframe i IE syns med en ram men i Firefox ser det inbyggt i sin egen hemsida.

    Det finns säkert fler.

    Hehe, såfort man har kodat lite webb så går man aldrig tillbaka till IE – så sant som det är sagt.

    Angående reload-problemet så har jag inget tips på rak arm – det är säkert ett känt problem men det är ju helt omöjligt att googla på.

    Det jag skulle göra är att se till så att xhtml och css validerar – dvs följer kodstandard specat på dessa sidor:
    http://validator.w3.org/
    http://jigsaw.w3.org/css-validator/

    Jag vet inte om dreamweavers kontroll funkar på samma sätt med w3 har mest koll iaf.

    Grym rulle som vanligt – men det såg kallt ut. Ni är hardcore grabbar

  • wind-lover

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 18:08

    @Clemens 364803 wrote:

    i mellan namn ja

    du har många namn! 😉

  • Oregistrerade

    Gäst
    12 februari, 2007 vid 18:22

    @gurra1978 364775 wrote:

    Du har rätt där fastforward. Jag tycker att browsern automatiskt borde uppdatera hemsidan men den laddar alltid den gamla om man inte refreshar själv eller tömmer cashen. Vilken kod ska varje delsida ha för att alltid refresha på onLoad så att säga???

    mawione, syftar du på filmkameran så är det en Sony av nått slag. Jag vet inte så noga. Trycker bara på den röda knappen och rör inget annat : )

    Cachade sidor är ett problem. Lägg till detta i HEAD-taggen:







    Vill du dessuom komma runt en inläsningsbugg i IE så ska detta med precis innan du stänger body-taggen längst ned på sidan:




    Dock finns det användare som har ställt in browser att aldrig kolla efter nya sidor. Dessutom så kommer användare som inte har koden inläst ovan att hämta samma gamla vanliga sidor som innan.

    En annan grej du kan göra är att lägga till en querystring på varje länk, querysträngen måste då slumpas fram så att ingen querystring är den samma. tex:

    http://www.kulingvarning.nu/sida1.htm?nosave=12424

    http://www.kulingvarning.nu/sida2.htm?nosave=96787

  • ola_p

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 18:42

    Eller så kan man fixa det med php, kommer inte på rak arm ihåg hur man gör, men det har att göra med hur servern skickar filen.

    Querystringen är annars beprövat å bra tycker jag, man kan ju göra det för hand också, uppdatera den när man lagt till någe nytt alltså.

    Ska precis kika filmen som jag drog till min andra dator….

  • svenne

    Medlem
    12 februari, 2007 vid 21:22
    Oregistrerade;364813 wrote:
    Cachade sidor är ett problem. Lägg till detta i HEAD-taggen:







    Vill du dessuom komma runt en inläsningsbugg i IE så ska detta med precis innan du stänger body-taggen längst ned på sidan:




    Dock finns det användare som har ställt in browser att aldrig kolla efter nya sidor. Dessutom så kommer användare som inte har koden inläst ovan att hämta samma gamla vanliga sidor som innan.

    En annan grej du kan göra är att lägga till en querystring på varje länk, querysträngen måste då slumpas fram så att ingen querystring är den samma. tex:

    http://www.kulingvarning.nu/sida1.htm?nosave=12424

    http://www.kulingvarning.nu/sida2.htm?nosave=96787

    Det finns flera äldre versioner av MS Exploder som fuckbuggar och skiter i meta-taggarna.

  • alexasu

    Medlem
    13 februari, 2007 vid 14:34

    @Clemens 364803 wrote:

    i mellan namn ja

    jaså? jag trodde det var Otto Henry…

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gislövshammar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.