Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gissa var denna surfspot ligger!

  • simpa

    Medlem
    7 april, 2009 vid 15:19

    Mexico?

  • douglas-l

    Medlem
    7 april, 2009 vid 20:09

    Hmmm…Israel kanske?

  • kapten-k

    Medlem
    7 april, 2009 vid 21:05

    1. det är inte i sverige med dom palmerna
    2. hotellet gör säkert vinden uber-byig och vågorna ser inget vidare ut.
    3. tom apelviken som jag tycker e sunkigt är säkert bättre.

  • dude

    Medlem
    8 april, 2009 vid 05:17

    Lite halvsunkiga hotell eller lägenhetskomplex. Kan det vara i Brasilien eller Spanien?

  • victor1990

    Medlem
    8 april, 2009 vid 09:04

    Säg nu då!!:d

  • nachoman

    Medlem
    8 april, 2009 vid 10:41

    Det där är ju Tel Aviv! Sydvästra stranden…

  • rrd

    Medlem
    8 april, 2009 vid 15:15

    Svaret är Kamakura strax utanför Tokyo i Japan. Kolla viken: http://maps.google.com/maps?q=kamakura&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&oe=utf8&um=1&ie=UTF-8&split=0&ei=db3cSZf5NdCY-gaHvM2GDQ&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1

    Ingen som varit där? Nåt nytt att utforska för den intresserade.

    Kamakura (鎌倉市 ,Kamakura-shi?) is a city located in Kanagawa, Japan, about 50 kilometres (31 mi) south-south-west of Tokyo. It used to be also called Renpu (鎌府 ?) (short for Kamakura Bakufu (鎌倉幕府 , or Kamakura Shogunate?)). Although Kamakura proper is today rather small, it is sometimes considered a former de facto capital of Japan as the seat of the Shogunate and of the Regency during the Kamakura Period. (In reality its supremacy over Kyoto was never complete)[1]

    According to The Institute for Research on World-Systems,[2] Kamakura was the 4th largest city in the world in 1250 AD, with 200,000 people, and Japan’s largest, eclipsing Kyoto by 1200 AD.

    As of January 1, 2008, the city has an estimated population of 173,588 and a density of 4,380 inhabitants per square kilometre (11,300 /sq mi). The total area is 39.60 square kilometres (15.29 sq mi).

    Kamakura was designated as a city on November 3, 1939.

    Kamakura has a beach which, in combination with the temples and the proximity to Tokyo, makes it a popular tourist destination. It is also noted for its senbei, which are crisp rice cakes grilled and sold fresh along the main shopping street. These are very popular with tourists.

  • fnassel

    Medlem
    8 april, 2009 vid 16:50

    Borde finnas en hel del hyggliga ställen i japan!
    Landet ligger ju rätt ok mitt i en ocean!
    De har ju också producerat några ganska duktiga surfare!
    Någon som vet hur tradevindarna fungerar på dessa breddgrader?

  • mag

    Medlem
    8 april, 2009 vid 17:10

    Ingen tradevind i Japan vad jag vet. Men lågtryck som här.
    Vet dock inte om de har monsunpåverkade vindar?
    Världscupen gick ju i Omezaki i många år.

    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    9 april, 2009 vid 09:03
    RRD;539480 wrote:
    Svaret är Kamakura strax utanför Tokyo i Japan. Kolla viken: http://maps.google.com/maps?q=kamakura&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&oe=utf8&um=1&ie=UTF-8&split=0&ei=db3cSZf5NdCY-gaHvM2GDQ&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1

    Ingen som varit där? Nåt nytt att utforska för den intresserade.

    Kamakura (鎌倉市 ,Kamakura-shi?) is a city located in Kanagawa, Japan, about 50 kilometres (31 mi) south-south-west of Tokyo. It used to be also called Renpu (鎌府 ?) (short for Kamakura Bakufu (鎌倉幕府 , or Kamakura Shogunate?)). Although Kamakura proper is today rather small, it is sometimes considered a former de facto capital of Japan as the seat of the Shogunate and of the Regency during the Kamakura Period. (In reality its supremacy over Kyoto was never complete)[1]

    According to The Institute for Research on World-Systems,[2] Kamakura was the 4th largest city in the world in 1250 AD, with 200,000 people, and Japan’s largest, eclipsing Kyoto by 1200 AD.

    As of January 1, 2008, the city has an estimated population of 173,588 and a density of 4,380 inhabitants per square kilometre (11,300 /sq mi). The total area is 39.60 square kilometres (15.29 sq mi).

    Kamakura was designated as a city on November 3, 1939.

    Kamakura has a beach which, in combination with the temples and the proximity to Tokyo, makes it a popular tourist destination. It is also noted for its senbei, which are crisp rice cakes grilled and sold fresh along the main shopping street. These are very popular with tourists.

    Var det Tokyo du tänkte på som 8 miljoners stad? För där lurade du mig… :smirk: “Stor-Tokyo” har typ 35 miljoner invånare…

    Japan borde ha en hel del bra. Lite lång resa, lite dyrt. Men jag skulle väldigt gärna vilja åka dit någon gång, inte bara för surf.

  • rrd

    Medlem
    9 april, 2009 vid 10:15

    Jag gjorde bara en snabbkoll o hittade detta:

    Begreppet Tokyo används ofta om de 23 särskilda innerstadskommunerna med sammanlagt 8 653 000 invånare. Detta är Japans de facto-huvudstad.

    Hela Stortokyo täcker en yta lite större än Skåne och är med sina 35 miljoner invånare världens folkrikaste storstadsområde.

    Källa:Wikipedia

    PS Min arbetskompis förklarade förresten att vågorna “såg mycket större ut i verkligheten”, som vi alla vet…

  • lex-luthor

    Medlem
    9 april, 2009 vid 11:22

    Där har jag varit och surfat. Mycket trevligt ställe med många segel på vattnet.

  • imported_borje

    Medlem
    10 april, 2009 vid 19:47

    Åh, Japan, jag som skulle satsa på Sunny Beach Bulgarien 🙂

  • maui-mange

    Medlem
    17 april, 2009 vid 12:34
    RRD;539480 wrote:
    Svaret är Kamakura strax utanför Tokyo i Japan. Kolla viken: http://maps.google.com/maps?q=kamakura&sourceid=ie7&rls=com.microsoft:en-US&oe=utf8&um=1&ie=UTF-8&split=0&ei=db3cSZf5NdCY-gaHvM2GDQ&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1

    Ingen som varit där? Nåt nytt att utforska för den intresserade.

    Kamakura (鎌倉市 ,Kamakura-shi?) is a city located in Kanagawa, Japan, about 50 kilometres (31 mi) south-south-west of Tokyo. It used to be also called Renpu (鎌府 ?) (short for Kamakura Bakufu (鎌倉幕府 , or Kamakura Shogunate?)). Although Kamakura proper is today rather small, it is sometimes considered a former de facto capital of Japan as the seat of the Shogunate and of the Regency during the Kamakura Period. (In reality its supremacy over Kyoto was never complete)[1]

    According to The Institute for Research on World-Systems,[2] Kamakura was the 4th largest city in the world in 1250 AD, with 200,000 people, and Japan’s largest, eclipsing Kyoto by 1200 AD.

    As of January 1, 2008, the city has an estimated population of 173,588 and a density of 4,380 inhabitants per square kilometre (11,300 /sq mi). The total area is 39.60 square kilometres (15.29 sq mi).

    Kamakura was designated as a city on November 3, 1939.

    Kamakura has a beach which, in combination with the temples and the proximity to Tokyo, makes it a popular tourist destination. It is also noted for its senbei, which are crisp rice cakes grilled and sold fresh along the main shopping street. These are very popular with tourists.

    Jo, jag har varit dar….men det sag inte direkt ut som pa bilden. Detta var i slutet av Mars forra aret och det var endast en svag bris pa 5-6 m/s. Paminde ratt mycket om en dag i Sverige i slutet av April. Dar var faktiskt nagra vindsurfare som planade bitvis.
    Fantastiskt vacker stad for ovrigt.

    Efter det bar det av till Maui (dock via Sverige igen med bara nagra dagars mellanlandning) och dar var det nagot battre…:-))

  • tibjurn

    Medlem
    18 februari, 2010 vid 14:13

    ?Lite söder om Corralejo förbi Flg beach på Fuerte Ventura.
    Tycker jag att det ser ut som fast Kortet verkar vara taget från norr till söder och spegelvänt eller så är det från söder om Flag Beach ???

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gissa var denna surfspot ligger!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.