Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gnarly Hookipa idag

  • lars_k

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 06:09

    Hehe, såg att du fick bra med däng där och fick simma lite. Efter det och att Robby Naish och ett gäng till fick kräla runt bland stenarna drog jag till Kuau istället. Blev lättvindsguppa och rätt OK vågor där också…

  • bjorn_surfer

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 07:20
    Ola H.;599350 wrote:
    Lite motstånd på vägen ut idag på Hookipa:
    (mer bilder senare)

    web.jpg

    Fett Ola! Vad jag vet så var du den enda svensk som vågade sig ut..Imponerande!

    Kunde tyvärr ej beskåda dagen då det istället blev familjedag i Lahaina. Jag har förstås redan tagit del av en del bilder. Såg minst sagt gnarly ut.

    Vänligen

    Björn

  • jakob_s

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 07:43

    Det var då ingen seglingsbar vind på kanaha och secrets såg inte bättre ut så det blev tebax till hookipa och solstolen för mig.
    Lagom till att se en Italienare bli lungt och sansat lyft upp på klippan och sedan brutalspolad över stenarna.. just det såg lite otrevligt ut faktiskt men han klarade sig förhållandevis bra med lite cutts på fötterna bara.

    Mark Angulo följde färg några minuter senare och pangade sitt segel på stenarna (men klarade kroppen bra.)

  • ola-h

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 08:14
    björn_surfer;599357 wrote:
    Fett Ola! Vad jag vet så var du den enda svensk som vågade sig ut..Imponerande!

    Johan var ute också men klarade sig utan den inledande spolning jag fick.

  • bjorn_surfer

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 08:18
    Ola H.;599361 wrote:
    Johan var ute också men klarade sig utan den inledande spolning jag fick.

    Okey nice. Ser fram emot bilderna!

    B

  • douglas-l

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 09:08

    …sjukt bra seglat Ola, du höll klass med om tunga namnen! Fick en bild på ungefär samma sekvens. Sjuka spolningar idag… t.o.m Robby fick ont 😉
    //Douglas

  • johan_gbg

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 17:41

    Satan va vältränad den gubben e..

  • johan_gbg

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 17:42

    Kate har fler bilder på bloggen:
    http://surfkate.blogspot.com/2010/02/hookipa.html

  • mag

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 18:07

    Oj oj oj vilken size!
    /Magnus

  • mikaels

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 19:05

    Ja jävlar, ögongodis för oss stockholmare som vaknade till 20 minus och död lokaltrafik, och logohög snö 🙁
    Ser sjukt nice ut, jag har valt fel väg i livet som sitter här, och jobbar, istället för att vara där, och surfa…

  • mes

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 19:45
    Mag;599442 wrote:
    Oj oj oj vilken size!
    /Magnus

    Robbans biceps?

  • rrd

    Medlem
    22 februari, 2010 vid 20:04

    Brutalt! Vilken segelstorlek?

  • ola-h

    Medlem
    23 februari, 2010 vid 07:56

    Segelstorleken var nog blandad. På insidan var det noll vind som det kvittade. Där ute funkade säkert 4.7 minst lika bra som den 5.0:an jag hade. Någon seglade 5.3 också.

    När det gäller den min inledande misstajming så trodde jag på fullt allvar att det fanns en chans att ta sig ut fast det kom ett set. jag såg ju liksom inte samma sak som kameran utan bara närmaste skumvall. Och den första bubblade jag faktiskt över:

    web.jpg
    web.jpg
    web.jpg

    Så varför inte nästa med?
    web.jpg

    men, nej…
    web.jpg
    web.jpg

    Absurt choppigt. T.o.m Robby fick tail walk:
    web.jpg

    Men Johan kom ut direkt och seglade bra:
    web.jpg

    Jag fegade rätt mycket och släppte många vågor och gick dessutom tidigt och safe. Men några bottensvängar med OK tryck blev det ju:
    web.jpg

    Mer av sekvenserna finns på http://gallery.me.com/ola.helenius#100068&view=carouseljs&bgcolor=black&sel=0

  • spinout

    Medlem
    23 februari, 2010 vid 08:16

    Din definition av att “fega rätt mycket” är rätt annorlunda mot min… Stor respekt att ge sig ut i och behärska de förhållandena. Jag skulle ge bort min högra hjärnhalva och mina nya segel för att nå den nivån! Mäktig bild där sekunderna före spolningen…

  • johan_gbg

    Medlem
    24 februari, 2010 vid 08:03

    Det finns ju alltid en läpp att sikta på. Då laddar man hårt när det går över mast….
    Jag fegade stort och hoppade av många vågor då jag såg ett stort set utåt, man vill ju gärna komma ut igen…

    Aloha
    / Johan

    spinout;599499 wrote:
    Din definition av att “fega rätt mycket” är rätt annorlunda mot min… Stor respekt att ge sig ut i och behärska de förhållandena. Jag skulle ge bort min högra hjärnhalva och mina nya segel för att nå den nivån! Mäktig bild där sekunderna före spolningen…
Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gnarly Hookipa idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.