Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Go Pro filmer som vill få ljud och klippning!

  • Go Pro filmer som vill få ljud och klippning!

    Publicerad av macedu på 3 december, 2011 vid 15:32

    Hej!

    Kan ju ha varit sista doppet i år med 7,2:a med mkt bra tryck i och go pron var idag med igen då jag skaffat bättre batterier och ett större minneskort med rätt cred på.

    Nu är frågan vad som behövs föra att på ett enkelt sätt redigera lite samt lägga in music etc.
    Vet förr i ngt pgm där man såg hela förloppet på en lång skala där man sen markerade med punkter och sen klippte man ut dessa och lade ihop. Därefter samma med musiken. Men det kanske är bökigare nu?
    Vad behövs i datakraft? Jag har en vanlig lap top och ingen mac. Och inget hightech värsting pgm 🙂

    Tips eller länkar tas tacksamt emot 😀

    Macedu:grin:

    macedu svarade 12 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • maglu

    Medlem
    4 december, 2011 vid 16:01

    Enklaste på en PC är ju windows movie maker. Om du inte redan har det installerat, så tror jag att det följer med live paketet, med Messenger osv. Snabbt och smidigt för det allra enklaste och ingår i windows licens

  • macedu

    Medlem
    4 december, 2011 vid 17:21

    Ahapp!

    Hittade den som du sa. Får pilla lite och se hur det går med exporteringar och projekt mm.
    Stort tack.

    Mac:santa:

  • macedu

    Medlem
    11 december, 2011 vid 16:43

    Hepp!

    Tack för tipset!

    Det var precis lika enkelt som att cutta med musikfiler förr i tiden. SÅ nu har man klippt ihop en längd med olika kortisar från året och lagt till E-type (hehe).

    Det enda som jag såg var att kvaliten från själva “projekt delen” blev sämre när jag förde över det till en filmfil (VLC-typ).

    Ngt som man kan förhindra?

    Och vad är det där med vimeo etc?

    SÅ långt skit kul och batteriuppgraderingen gör att allt som jag trodde kom med numera kommer mer även om seglingarna varit få.

    /mac:grin:

    PS Sen blev låten sågad av frugan….hmhm….. DS

  • maglu

    Medlem
    18 december, 2011 vid 18:22

    Har inte så bra koll på olika videokomprimeringsformat, men all komprimering försämrar mer eller mindre. Men jag brukar exportera till wmf tror jag det är (windows media file) som inte är komprimerad…tror jag. Bra koll eller hur…

    Vimeo är en site för publicering av filmer, typ youtube men bättre kvalitet. Youtube är enkelt, men man tappar mer kvalitet där..men helt ok, jag har bara kört upp på youtube.

  • karl-petter

    Medlem
    19 december, 2011 vid 06:48

    Blev nyfiken när du skriver batteriuppgradering. Missat helt, finns det större/bättre batterier? Var hittar man dem?

  • davo

    Medlem
    19 december, 2011 vid 10:29
  • callep

    Medlem
    19 december, 2011 vid 10:33

    Eller snarare ett batteri till som man sätter utanpå kameran

  • macedu

    Medlem
    20 december, 2011 vid 18:26
    Maglu;677801 wrote:
    Har inte så bra koll på olika videokomprimeringsformat, men all komprimering försämrar mer eller mindre. Men jag brukar exportera till wmf tror jag det är (windows media file) som inte är komprimerad…tror jag. Bra koll eller hur…

    Vimeo är en site för publicering av filmer, typ youtube men bättre kvalitet. Youtube är enkelt, men man tappar mer kvalitet där..men helt ok, jag har bara kört upp på youtube.

    Oki, men om man skall “go public” hur gör man då, dvs vimeo till u-tube…kankse inte det men är det vägen in för att tex lägga in film här tex?

    Mac

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Go Pro filmer som vill få ljud och klippning!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.