Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing God Jul från Maui

  • God Jul från Maui

    Publicerad av jesper-b på 25 december, 2014 vid 00:40

    1,5 veckor med allt från 1,5 mast vindsurfing, paddle session på jaws (inte jag), glassy fetsvall Kanaha…

    Dessutom lite festligheter som fast på insidan Lanes och typ 45 minuter försök att ta sig ut innan jag lyckas (tvärstopp säkert 15 gånger med allt vad det innebär i form av tunga dumpsektioner, extremgrunt och vasst rev och ström), att sen ta sig tillbaka till Hookipa i absolut ingen vind i skymningen… Eller en rätt intressant insimning från Kanaha med full vindsurfutrustning pga jointhaveri, även det i absolut sista dagsljuset (tack för ölen Jörgen). Det känns som man fått betala lite extra Mauiskatt för en uteblivet vinterbesök förra året.

    Maui har på 10 dar erbjudit mer lektid i vattnet än ett par helår i Sverige. Skönt med lite julhelg och nödvändigt pyssel och vila.

    God Jul på er alla var än ni befinner er och vad ni än gör. Nu ska jag ta ett dopp efter lite brädvaxning, paketinslagning och annat julpyssel!

    /JB

    jopi svarade 9 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • mag

    Medlem
    25 december, 2014 vid 17:07

    Vad är väl en bal på slottet. . .
    Njut för oss andra i paradiset Jeppe.
    Nästa jul kanske…den som lever får se?

  • challgren

    Medlem
    27 december, 2014 vid 03:46

    God Jul Jesper!!

  • larry

    Medlem
    27 december, 2014 vid 12:58

    Härligt Jeppe! Lek på och fortsätt rapportera.

  • jopi

    Medlem
    28 december, 2014 vid 05:46

    Känns som vi skrämmde bort vinden, två dagars solande har våran utdelning blivit 🙁

  • jesper-b

    Medlem
    28 december, 2014 vid 19:46

    jopi, vet inte riktigt vem du är irl, men om du inte redan gjort det, skaffa en surfbräda och njut av lättvinden! Longboard för Kanaha (och sydsidan när det går vågor där) de flesta dagar, lite längre shortboard/step up eller hybrid för Hookipa, eller egentligen vad som helst som får dig ut på vattnet… /JB

  • jopi

    Medlem
    29 december, 2014 vid 04:43

    Vi har varit i lahaina två dagar i rad nu och tänkt SUPa lite men hittade inte något bra hyrställe så i morgon blir det nog till att hyra ett par i stan istället och köra över igen. Är kass på surf så det vill jag ogärna skämma ut mig med 😉 definitiv inte i hookipa i alla fall 😉 Men kanaha kanske kunde vara något… Får se om vi ses, polare med Niclas i Ronneby men tror inte vi träffats mer än flyktigt kanske på något skånesurf.

  • jesper-b

    Medlem
    30 december, 2014 vid 06:09

    OK, hyr ett par 9-fotare (plus) på hi-tech i kahlui. Kör lahaina eller kihei en vecka, sen väljer ni en mediumstor dag och paddlar ut på kanaha. Känns som en lång utpaddling första gången, men det släpper efter ett par tre sessions. Ni kommer bli hooked!

    Ses,

    JB

  • jopi

    Medlem
    30 december, 2014 vid 17:37

    Blev SUP på Kanaha igår förmiddag och sedan lahaina på eftermiddagen (lite söder om). Var dock förvånansvärt lite vågor på västra sidan. Kanaha var ju rätt schysst igår, men det är en lång paddling ut som du säger. Tack för tipsen.

  • mag

    Medlem
    30 december, 2014 vid 18:14

    Västra sidan ligger i skugga från andra öar så swellen behöver komma mer exakt än ex Kanaha och Ho’okipa som får swell ändå. Ibland blir det bomkörningar men då kan ni ju bada med barn etc. Även swell från söder kommer ibland in på Västsidan, även om de är vanligare närmare sommartiden.

  • jopi

    Medlem
    30 december, 2014 vid 19:02

    OK! Får se om eftermiddagens Kona kan ge någon utdelning. Tyvärr är min rygg kass så blir inget för min del 🙁

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing God Jul från Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.