Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Göra om deep tuttle till tuttle?

  • Göra om deep tuttle till tuttle?

    Publicerad av herr-pelegrin på 18 augusti, 2016 vid 10:44

    Kor fråga! Jag har lite fenor på lager och undrar om någon gjort om en deep tuttle till tuttle och i så fall hur? Eller bör man lägga ned tanken…?

    bicless svarade 7 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • marden

    Medlem
    18 augusti, 2016 vid 13:57

    såga av och flytta ner ikeamuttrarna.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    18 augusti, 2016 vid 19:23

    Kalas, det blir att testa!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    19 augusti, 2016 vid 11:53

    Enkelt fixat på runt en o en halv timme. Ikeabulten hade dock lite märklig dimension på S 10-fenan. Låg prick mellan 8 och 10. Inget jag hade, så det fick bli 10:ans borr och sedan lite tejp på bulten. Fenan var bara att skruva dit och satt perfekt utan justeringar. Om man bara ser till att fortsätta borra upp borrhålet för fenskruven vinkelrätt mot övre kanten på fenan så blir det nog svårt att misslyckas.

  • marden

    Medlem
    19 augusti, 2016 vid 14:16

    Sist jag kollade låg 9mm mittemellan 8 och 10 😎

  • kapten-k

    Medlem
    19 augusti, 2016 vid 19:14

    +1 mården!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    20 augusti, 2016 vid 10:27

    För oss som inte är hantverkare rymmer kanske inte borrsatsen rubbet. Men visst, den bjuder jag på. Det var rätt upplagt läge.

  • bicless

    Medlem
    20 augusti, 2016 vid 10:45

    Detta vet ni säkert redan men kan endå sammafatta lite om de ni kallar ikeaskruvarna

    Inserten görs i 9 och 12mm ytterdiameter
    http://www.surfspot.se/insert-for-fena.html
    Alltid M6 gänga på inserten europa och större delen av världen, men i USA förekommer tumgänga på vissa fenor.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Göra om deep tuttle till tuttle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.