Gotland 2018

This topic has 23 svar, 5 deltagare, and was last updated 7 months, 2 weeks sedan by  BJORKVIKSMANNEN.

• Författare
     sailortrash 
    Deltagare

Dröm asså!

Men fick det vågor på insidan? Låg vinden på syd först eller?

• Det här svaret redigerades 7 months, 3 weeks sedan av  sailortrash.
     IrieMan 
    Deltagare

Låter grymt, måste man ju testa! Är på väg till Gotland nu.

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Dröm asså!

Men fick det vågor på insidan? Låg vinden på syd först eller?

Japp! På insidan i bukten. Finns en liten p-plats där, precis innan vägen delar sig före fyren. Vindriktningen låg på drygt 100° skulle jag tro. Hade blåst upp till 20 m/s i 24 tim från det hållet. Styrkan på insidan var väl mellan 12/15 m/s. Körde 5.3. Riktigt rolig segling och helt safe. Idag 3 tim 4.7 vid Hoburg i SOL! Blir inte bättre än så😃

• Det här svaret redigerades 7 months, 3 weeks sedan av  BJORKVIKSMANNEN.
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     IrieMan 
    Deltagare

Ja, jag hade velat åkt tidigare hit men det gick inte så jag missade dessa dagar. Jag får hoppas att det blir lite imorgon på lördag istället ev lite freeride i eftermiddag.

sailortrash 
    Deltagare

I början nämndes mancave, vad bor ni i för ngt? Husbil? Transporter?

Gotland lockar…

IrieMan 
    Deltagare

Tyvärr ingen surfbuss men jag har tillgång till sommarställe här.

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

I början nämndes mancave, vad bor ni i för ngt? Husbil? Transporter?

Gotland lockar…

Jag bor i en hemsnickrad Peugeot Boxer, typ plåtishusbil. Isolerad enligt konstens alla regler. Värmeanläggningen består av olje lampor, värmeljus och en sovsäck stor som en zeppelinare (bild). Uffe T har en camper på sin VW Amrok. Mexi här på konfen den lyxliraren har en äkta plåtis med typ allt i (nästan Jaccuzzi😅) Är man jättetuff kan man bo i äkta grottor i Hoburgsklippan.

Bilagor:

Bilagor:
     sailortrash 
    Deltagare

låter nice. Till slut hamnar man väl där själv…bara torö ToR över dan är ju så tröttsamt att jag åker typ aldrig dit längre

BJORKVIKSMANNEN 
    Deltagare

Det finns plats för fler….garanterat. En bra dag på ett spot på öjn samlar kanske i bästa fall 10 pers. Det är nästan så att det känns trist att det dyker upp så få. Helt tvärtom mot t.ex Torö el Apelv. Visst, ca 1500:- för T/R + soppa och kanske boende kan tyckas mycket, men att få 2 – 3 dagar på ett höstlågtryck av den kvalite som erbjuds…….helt fantastiskt.

3 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account