Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2018

  • irieman

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 11:21

    Låter grymt, måste man ju testa! Är på väg till Gotland nu.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    31 oktober, 2018 vid 21:25

    Dröm asså!

    Men fick det vågor på insidan? Låg vinden på syd först eller?

    Japp! På insidan i bukten. Finns en liten p-plats där, precis innan vägen delar sig före fyren. Vindriktningen låg på drygt 100° skulle jag tro. Hade blåst upp till 20 m/s i 24 tim från det hållet. Styrkan på insidan var väl mellan 12/15 m/s. Körde 5.3. Riktigt rolig segling och helt safe. Idag 3 tim 4.7 vid Hoburg i SOL! Blir inte bättre än så😃

  • irieman

    Medlem
    1 november, 2018 vid 10:21

    Ja, jag hade velat åkt tidigare hit men det gick inte så jag missade dessa dagar. Jag får hoppas att det blir lite imorgon på lördag istället ev lite freeride i eftermiddag.

  • sailortrash

    Medlem
    1 november, 2018 vid 12:34

    I början nämndes mancave, vad bor ni i för ngt? Husbil? Transporter?

    Gotland lockar…

  • irieman

    Medlem
    1 november, 2018 vid 15:07

    Tyvärr ingen surfbuss men jag har tillgång till sommarställe här.

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    1 november, 2018 vid 16:40

    I början nämndes mancave, vad bor ni i för ngt? Husbil? Transporter?

    Gotland lockar…

    Jag bor i en hemsnickrad Peugeot Boxer, typ plåtishusbil. Isolerad enligt konstens alla regler. Värmeanläggningen består av olje lampor, värmeljus och en sovsäck stor som en zeppelinare (bild). Uffe T har en camper på sin VW Amrok. Mexi här på konfen den lyxliraren har en äkta plåtis med typ allt i (nästan Jaccuzzi😅) Är man jättetuff kan man bo i äkta grottor i Hoburgsklippan.

    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    1 november, 2018 vid 19:21

    låter nice. Till slut hamnar man väl där själv…bara torö ToR över dan är ju så tröttsamt att jag åker typ aldrig dit längre

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    2 november, 2018 vid 10:37

    Det finns plats för fler….garanterat. En bra dag på ett spot på öjn samlar kanske i bästa fall 10 pers. Det är nästan så att det känns trist att det dyker upp så få. Helt tvärtom mot t.ex Torö el Apelv. Visst, ca 1500:- för T/R + soppa och kanske boende kan tyckas mycket, men att få 2 – 3 dagar på ett höstlågtryck av den kvalite som erbjuds…….helt fantastiskt.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2018

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.