Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2019

  • Gotland 2019

    Publicerad av supafly på 6 maj, 2019 vid 12:12

    Kickar igång Gotlandstråden med en fråga om någon tänker köra västsidan idag? Jag ska försöka flexa ut vid fjortonsnåret och sikta på Gnisvärd, Kovik eller Tjurudden.

    bjorkviksmannen svarade 4 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 28 Svar
  • 28 Svar
  • irieman

    Medlem
    6 maj, 2019 vid 16:03

    Tyvärr inte på Gotland just nu, blir först till Kristi Himmelfärd.

  • pete

    Medlem
    6 maj, 2019 vid 19:02

    Bra upplägg med trådar i formatet <område><år> för att sprida surfglädje och få liv i Surfzone! Nu väntar vi bara på trådarna Öland 2019, Skåne 2019, Göteborg 2019, Halland 2019 etc – kom igen, locals! 😉

  • gustav1980

    Medlem
    7 maj, 2019 vid 13:53

    Kommer med spänning att följa tråden!
    Har lovat mig själv en helg med vindsurfing på Gotland denna sommar, så ös på med bilder och inspiration 🙂

  • supafly

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 16:02

    Tjurudden 9/6

    Ett litet tag till kan man få en hel vik för sig själv trots ssv 11 m/s. Hade gärna sett några fler segel här vid Tjurudden idag dock. Om jag varit lite vassare hade ni fått ett klipp på när jag surfar också men mina okontrollerade repor är inte mycket att visa upp.

    • Detta svar ändrades 4 år, 9 månader sedan av  supafly.
  • irieman

    Medlem
    9 juni, 2019 vid 18:23

    Kul! Ser ut vara bra tryck! Det var bra tryck här med, körde vid Dalarö, fullt med folk!

  • supafly

    Medlem
    10 juni, 2019 vid 22:16

    Härligt att ni fick vind till Dalarö också. Jag fick kämpa rätt hårt för att hålla i 6,0

    Här är ett kort klipp ändå. Ja jag står illa och hakar inte i selen, jag bara kör. Skoj var det iaf.
    https://www.instagram.com/p/BygM0x6BBAg/?igshid=v1voxfe0a2g2

  • evert

    Medlem
    26 juni, 2019 vid 22:10

    Någon fler som tänkte vindsurfa på Gotland på söndag? 🙂 Är sugen på vågor men utan stenbumlingar. Sandviken? Eller har någon annat tips på SV?

  • irieman

    Medlem
    27 juni, 2019 vid 01:06

    Inte Gotland riktigt än för mig, dröjer ytterligare någon vecka, ska till Costa Brava först :-). Sandviken är kanon på SV! Finns ju en del andra ställen också men då är det ju mer sten och sånt.

  • bjornieboy

    Medlem
    27 juni, 2019 vid 07:05

    Hej! Jag kör på södra delen av Gotland nu och ett par veckor till. Blir ganska små segel närmsta tiden 🙂 NV till SSV. Någon mer som kommer vara i krokarna och väljer spot?

  • supafly

    Medlem
    27 juni, 2019 vid 11:04

    Jag ska ut en sväng på söndag så fort vind och familj tillåter. Det är dock någotsånär platt vatten som gäller för mig. Det lutar åt någon av vikarna mellan Nisse och Gnisvärd skulle jag tro.

  • bjornieboy

    Medlem
    27 juni, 2019 vid 15:20

    Ok, om jag kommer loss på söndag så testar jag också någon av vikarna norrut.
    Kört 5.0 idag på sudret, funkade fint.

  • supafly

    Medlem
    23 augusti, 2019 vid 14:10

    Ojoj, jag har varit en alldeles för dålig Gotlandsambassadör i sommar…
    Seglade Kovik/Tjurudden 30/6-1/7 sen blev det bokstavligen stiltje för mig hela juli.

    Men nu startar äntligen säsongen igen!
    Provade Sudersand lördag och söndag förra veckan. Båda dagar bjöd på SSV. Lördagen var helt ok fast jag var något underriggad med 6.0 på 130l-bräda och fick kämpa hårt i vågorna. På söndagen hade vi stranden helt för oss själva. Vinden var något klen men vi provade ändå. Det gick hjälpligt med 7.3 men det var väldigt byigt åt det negativa hållet, dvs vinden tvärdog mellan varje skjuts på några sekunder. Vågorna var dessutom kvar sedan dagen innan (visste ni att det går att vågsurfa på en AtomIQ med shallow-fena? =). Det blev m.a.o. mer balansövning än segling.
    Måndag och torsdag bjöd på finfin plattvattensegling vid Tjurudden, SSV 9-11 m/s medelvind, uppskattningsvis, där t.o.m. en gröngöling som jag kunde plana på i riktigt bra fart. Någon dag ska jag lära mig vända utan att bada också och ha dubbelt så roligt.

    Se till att pricka in nån blåsig helg på ön snart, det är ännu varmt och skönt i vattnet och på land!

    • Detta svar ändrades 4 år, 6 månader sedan av  supafly. Anledning: Felstavningar
  • supafly

    Medlem
    29 augusti, 2019 vid 11:28

    Mot alla odds blev det lite segling på öns östra sida igår! SMHIs prognos såg bra ut för eftermiddagen, sso 8 ökande till 9. På väg ut visade lokala vindmätaren 0! Det såg ut att kunna bli en riktig bomkörning. Väl framme vid Lausviken fick vi bekräftat att vinden var alldeles för klen. Bara nån kilometer söderut finns dock en vik som öppnar mer åt syd, där hittade vi minsann utlovade 8-9!
    Blev inget filmat så ni får hålla till godo med after surf bilder.

    Attachment Image
    Attachment Image
  • bjorkviksmannen

    Medlem
    29 augusti, 2019 vid 20:03

    Närsholmen ser jag. Jag har inte gått i från stranden som du gjorde utan har istället gått i ute på Närsholmen vid parkeringen där vägen delar sig. Bra vi Sydvind. Därifrån slipper man kryssa ut i viken. Vid hård Ost till S/O blir det kanonfina vänstervågor på insidan av holmen.

  • supafly

    Medlem
    29 augusti, 2019 vid 21:13

    Just i den här dagen var de nyfikna korna precis där så det var inte riktigt läge att rigga. Hade med mig en kiteare så vi valde stranden. Annars hade jag nog gått i tvärs över viken, mot hamnen till. Då slipper man också kryssen och det är garanterat fritt från boskap.

    Ja kan tänka mig att vågorna kan bli fina där. De var på väg att bygga upp men som du säger, behöver lite mer vind och kanske lite mer vrid åt öst.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gotland 2019

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.