Gotland 2019

This topic has 11 svar, 6 deltagare, and was last updated 3 weeks, 1 day sedan by  bjornieboy.

• Författare
     Tobias 
    Deltagare

Kickar igång Gotlandstråden med en fråga om någon tänker köra västsidan idag? Jag ska försöka flexa ut vid fjortonsnåret och sikta på Gnisvärd, Kovik eller Tjurudden.

IrieMan 
    Deltagare

Tyvärr inte på Gotland just nu, blir först till Kristi Himmelfärd.

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     pete 
    Deltagare

Bra upplägg med trådar i formatet <område><år> för att sprida surfglädje och få liv i Surfzone! Nu väntar vi bara på trådarna Öland 2019, Skåne 2019, Göteborg 2019, Halland 2019 etc – kom igen, locals! 😉

/Peter

7 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Gustav1980 
    Deltagare

Kommer med spänning att följa tråden!
    Har lovat mig själv en helg med vindsurfing på Gotland denna sommar, så ös på med bilder och inspiration 🙂

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Tobias 
    Deltagare

Tjurudden 9/6

Ett litet tag till kan man få en hel vik för sig själv trots ssv 11 m/s. Hade gärna sett några fler segel här vid Tjurudden idag dock. Om jag varit lite vassare hade ni fått ett klipp på när jag surfar också men mina okontrollerade repor är inte mycket att visa upp.

• Det här svaret redigerades 1 month, 1 week sedan av  Tobias.
     IrieMan 
    Deltagare

Kul! Ser ut vara bra tryck! Det var bra tryck här med, körde vid Dalarö, fullt med folk!

Tobias 
    Deltagare

Härligt att ni fick vind till Dalarö också. Jag fick kämpa rätt hårt för att hålla i 6,0

Här är ett kort klipp ändå. Ja jag står illa och hakar inte i selen, jag bara kör. Skoj var det iaf.
    https://www.instagram.com/p/BygM0x6BBAg/?igshid=v1voxfe0a2g2

4 användare tackade författaren för det här inlägget.
     evert 
    Deltagare

Någon fler som tänkte vindsurfa på Gotland på söndag? 🙂 Är sugen på vågor men utan stenbumlingar. Sandviken? Eller har någon annat tips på SV?

IrieMan 
    Deltagare

Inte Gotland riktigt än för mig, dröjer ytterligare någon vecka, ska till Costa Brava först :-). Sandviken är kanon på SV! Finns ju en del andra ställen också men då är det ju mer sten och sånt.

bjornieboy 
    Deltagare

Hej! Jag kör på södra delen av Gotland nu och ett par veckor till. Blir ganska små segel närmsta tiden 🙂 NV till SSV. Någon mer som kommer vara i krokarna och väljer spot?

Tobias 
    Deltagare

Jag ska ut en sväng på söndag så fort vind och familj tillåter. Det är dock någotsånär platt vatten som gäller för mig. Det lutar åt någon av vikarna mellan Nisse och Gnisvärd skulle jag tro.

bjornieboy 
    Deltagare

Ok, om jag kommer loss på söndag så testar jag också någon av vikarna norrut.
    Kört 5.0 idag på sudret, funkade fint.

2 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2019 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account