• irieman

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 11:33

    @Mick 724658 wrote:

    Hej, vart kör man slalom/freeride imorgon eftermiddag på Gotland? Jag är ny besökare på ön och bor i Lau så tips i närheten eller i alla fall på södra delen av ön skulle uppskattas mycket.

    Gansviken funkar bra på SV, även Sandviken och där blir det en del vågor också. Är inte så himla långt till något av ställena från Lau.

    Hoppas vinden håller i sig, kommer ner till Gotland nästa torsdag.

  • mick

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 19:24

    Tack för input, IrieMan. Jag kom iväg innan jag läst ditt meddelande så det blev Austerviken. Det funkade riktigt bra med stora slalomprylar och weedfena. Lite i byigaste laget men jag tror det kan vara riktigt bra där på rak syd. Skall testa Gansviken nästa gång det blåser SV.

  • grrrr

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 19:39

    Hej!
    Jag är lite nyfiken på Gansviken, kommer att vara där en del i sommar.
    Vilka riktningar gäller? Var går man i? Vågor, någonsin?

    @irieman, hänger du där hela sommaren?

  • irieman

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 20:59

    @Mick 724690 wrote:

    Tack för input, IrieMan. Jag kom iväg innan jag läst ditt meddelande så det blev Austerviken. Det funkade riktigt bra med stora slalomprylar och weedfena. Lite i byigaste laget men jag tror det kan vara riktigt bra där på rak syd. Skall testa Gansviken nästa gång det blåser SV.

    Kul att Austerviken var bra. Har själv inte kört där men har tänkt att jag skulle testa det. Är det väldigt långgrunt?

  • irieman

    Medlem
    3 juli, 2014 vid 21:16

    @Grrrr 724691 wrote:

    Hej!
    Jag är lite nyfiken på Gansviken, kommer att vara där en del i sommar.
    Vilka riktningar gäller? Var går man i? Vågor, någonsin?

    @irieman, hänger du där hela sommaren?

    Ja, stor del av sommaren i alla fall. 🙂
    Man tar nästa lilla avtagsväg efter Nybrobadet (kanske efter 100 meter), går kor där så det är en grind, sedan några 100 meter på en jätteliten väg. Långgrunt. Kanske bäst på NO och NV men SV funkar riktigt bra också.

  • grrrr

    Medlem
    7 juli, 2014 vid 14:06

    Ja, stor del av sommaren i alla fall. 🙂
    Man tar nästa lilla avtagsväg efter Nybrobadet (kanske efter 100 meter), går kor där så det är en grind, sedan några 100 meter på en jätteliten väg. Långgrunt. Kanske bäst på NO och NV men SV funkar riktigt bra också.

    Menar du Gambro?

    Jag kommer dit nästa helg.
    Du har pm…

  • irieman

    Medlem
    8 juli, 2014 vid 08:56

    @Grrrr 724810 wrote:

    Menar du Gambro?

    Jag kommer dit nästa helg.
    Du har pm…

    Absolut, vi hörs, du har pm tillbaka.

  • irieman

    Medlem
    10 juli, 2014 vid 19:10

    @IrieMan 712698 wrote:

    Kom till Gotland med 04.50-båten i morse. Första dagen på semestern och möts av NO 7-9, strålande sol mest hela dagen och jättevarmt i vattnet! Shortssegling en självklarhet! Riggar 7.0 och tar Firemove 110. Perfekt riggad freeride-setup i 4 timmar, nice! Nu hoppas vi på vågor också!

    Startade denna tråd vid samma tid förra året. Kan bara kopiera det inlägget för i år också!:-) I år var det 7-båten. Riggade 7.0 efter lunch, sedan blev det överriggad 6.0 och vågbräda. Blev nog 5 timmars surf, nu är man igång:-)

  • mick

    Medlem
    11 juli, 2014 vid 21:58

    @IrieMan 724694 wrote:

    Kul att Austerviken var bra. Har själv inte kört där men har tänkt att jag skulle testa det. Är det väldigt långgrunt?

    Ja, om man som jag använder ganska långa slalomfenor så vill man inte köra närmare stränderna än ca 150 meter men i mitten av viken är det djupt så att man inte bottnar. Jag kör nog Austerviken imorgon igen. Går i mitt på den norra stranden, där kommer man ända ner till stranden med bilen.

  • irieman

    Medlem
    12 juli, 2014 vid 15:01

    @Mick 724954 wrote:

    Ja, om man som jag använder ganska långa slalomfenor så vill man inte köra närmare stränderna än ca 150 meter men i mitten av viken är det djupt så att man inte bottnar. Jag kör nog Austerviken imorgon igen. Går i mitt på den norra stranden, där kommer man ända ner till stranden med bilen.

    Ok, då vet jag. Får testa det någon gång. Idag blev det Ljugarn för min del. Igår Gansviken med överriggad 4.2 och vågis! 🙂

  • calle_kuling

    Medlem
    14 augusti, 2014 vid 13:29

    Gotland lever erar!

    Som återvändare på öjn (sedan 2005) så har jag inte så mycket jätteaktiva länkar med er längre som vindsurfar här..

    I tisdags var vi nog 6 stycken vid Gnisvärd när det blåste bra även om vågor och vindriktningen inte var helt till belåtenhet. Men igår var det tomt vid Gnisvärd trots ungefär samma vindläge.. Var höll ni hus? Kovik/Tjurudden?

    Verkar däremot inte vara här som besluten tas. Nåja. Verkar vara sudret som gäller tills på måndag, då tycks Kovik/Tjurudden vara bäst med uppåt 12 m/s…

    HO HO … ho ho …

  • dendrite

    Medlem
    9 juni, 2015 vid 18:01

    Har planer på att hyra en surfbuss och dra till Gotland i slutet av juli – början av augusti. Vi har brädor på 130L och segel mellan 5 – 7 m2. Finns det några bra spots för Bump and jump eller allra helst plattvatten? Har sett bilder här på feta vågor men det är inte riktigt hanterbart för oss i dagsläget 🙂

  • dendrite

    Medlem
    5 juli, 2015 vid 18:27

    Någon här som har surfat på Fårö? Är mest intresserad av Varpet och Sudersand som verkar ha sandstrand och plattvatten. Är det andra surfare där eller bara badande barnfamiljer?

  • glaipur

    Medlem
    6 juli, 2015 vid 06:07

    Surfade Sudersand häromdagen. Ganska mkt folk på stranden men inte så det störde surfingen. 10-tal kitare och cirka 5 vindsurfare.

    Tänk på att Varpet är fågelskyddsområde fram till den 15 juli.

    Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

  • dendrite

    Medlem
    6 juli, 2015 vid 08:12

    @Glaipur 734175 wrote:

    Tack för svaret 🙂 Aha så 15 andra surfare totalt, det låter kul. När man spanar in Sudersand på google maps ser det ut att vara bra för S-O ungefär, detta kombinerat med Varpet N-O verkar täcka upp för de flesta vindar också har man Fårösund också som kanske fungerar vid ren V? Brukar det blåsa bra i slutet av juli / början av augusti?

Sida 4 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.