Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gps app och skal till mobil

  • bjorkviksmannen

    Medlem
    25 april, 2017 vid 20:34

    Har laddat ner appen Windrace. Hunnit prova vid ett tillfälle och den verkar funka fint. Appen har många olika möjligheter och är gratis. Förvarar mobilen i en “påse” från Silva i bröstfickan på flytvästen.

  • sailortrash

    Medlem
    26 april, 2017 vid 06:22

    Ok
    Tack för tipset. Den verkar inte finnas till Apple dock. Men jag hittade flera Gps appar för bilar, det lär ju funka. Man får väl testa lite olika..s

  • jester

    Medlem
    26 april, 2017 vid 08:01

    Nu kör du ju Apple, men kan vara värt att denna finns för Android-lurar: http://www.gps-logit.com/gpslogit.html

  • sailortrash

    Medlem
    26 april, 2017 vid 10:30

    Dax att Konvertera till android…

    Och alla kör Aquapack eller plastpåse? Inge värt att lägga 500:- på ett skal…

  • voivoi

    Medlem
    30 april, 2017 vid 06:42

    Jag kör med Walkmeter till iPhone 6 och ett skal som är vattentät, skal från kjell och kommpany, spårar dit åk samt du får hastigheten.
    Funkar fint se bild.
    05c3f180f0db63bbcd86500e834ee743.png

    Skickat från min iPhone med Tapatalk

  • sailortrash

    Medlem
    30 april, 2017 vid 08:32

    ok, tack för tipset. Det for nog bli ett skal (hårt) plus en påse, appar verkar det finnas gott om.

  • davven

    Medlem
    6 maj, 2017 vid 22:26

    Jag kör gps logit och ett vattenskyddat fodral från claes ohlsson. Billigare än aqua pack. Går dock ej fästa det fodralet.. Samsung galaxy xcover 3. Men xcover 4 är precis släppt ip68 klassad och bättre på allt annat. Lite dåligt att det bara är ip67 i trean. Man vet inte vad som händer om den luren får bada rejält.. 😎
    Funkar bra än sålänge..

  • sailortrash

    Medlem
    7 maj, 2017 vid 09:32

    Jag funderar på ett skal som tydligen tål 5 m djup, vilket är mer än IP68 som är 2 m. 2 m innebär i princip att man kan duscha med den, så då borde 5 m borga för en tur på sjön. + några påsar kanske den klara en vurpa i planing…

    Tyvärr kostar den 700:- så man kanske kör ett par vanliga plast ändå (typ 5-6 st…)

  • jester

    Medlem
    8 maj, 2017 vid 12:37

    Då jag var resultatansvarig för dom svenska speedtävlingarna i många år så har jag sett många GPSer som varit mer eller mindre blöta trots att dom legat i AquaPac. Så var lite försiktiga är mitt råd… 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    8 maj, 2017 vid 13:45

    jo kan liksom tänka mig det…inte mkt som är byggt för krasch i vatten.

  • caramba

    Medlem
    8 maj, 2017 vid 21:40

    Angående app. När jag flög ballong använde jag mig av motion x , funkade bra.

  • sundheden

    Medlem
    9 maj, 2017 vid 06:28

    Ni som provat diverse gps-appar… Vet ni om man även kan exportera gps-logar till PCn?
    Varför jag undrar är för jag vill föra in dom i Garmins video-redigerare Virb för att få alla parametrar över videon.

  • marden

    Medlem
    9 maj, 2017 vid 15:35

    Ja kan du nog göra på dom allra flesta.

  • dendrite

    Medlem
    9 maj, 2017 vid 16:02

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing gps app och skal till mobil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.