Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grå AB+, någon som testad dem? Långsamma?

  • Grå AB+, någon som testad dem? Långsamma?

    Publicerad av dannew på 16 september, 2005 vid 11:52

    Funderar på en grå AB+ bräda som finns hos SP. Är de bra? Är rädd för att de kan vara långsamma, dvs att man offrat fart för att få bra svängegenskaper, eller har jag fel? Har själv ingen erfarenhet från dem, bara fördomar… confused.gif

    ola_p svarade 18 år, 7 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • basse

    Medlem
    16 september, 2005 vid 12:43

    Vilken storlek funderar du på? Vågis eller slalom?

    Jag har en 77 liters vågis av den typen och den är jag mycket nöjd med. Den är mycket klassisk i sin stil och går som på räls i svängen. Planar upp mycket tidigare än jag trodde den skulle göra.

  • dannew

    Medlem
    16 september, 2005 vid 13:29

    Tjenare Basse! Kul att du kom in, hörde från CC att du hade en sådan. Jag tänkte på en klart större. Är den snabb? Har den schysst toppfart?

  • jesper_b

    Medlem
    16 september, 2005 vid 14:42

    Jag har en beggad storasyster på 87 liter i orginallack, som dessutom har rätt shapade rails och är lättare, dock förstärkt jämfört med std som ju gick av rätt ordentligt. en hel del smådingar (Torö!) men 100% solid. Till salu billigt. /Jesper B

  • basse

    Medlem
    16 september, 2005 vid 14:44

    Har absolut ingen pejling men om man tänker på hur Anders kör så tror jag inte den saknar snabbheten. Min är 54 bred vilket inte är så över brett vilket borde ge en bra fart men nu har jag inte kört den på ett tag så jag vet inte riktigt faktiskt. Vilken har du tänkt dig då?

  • stinger

    Medlem
    16 september, 2005 vid 15:05

    Jag har en 85-liters vågis 58 bred. Har bara kört den två ggr än så länge. Båda gångerna med 5noll. Vet inte om den är långsam direkt, upplevde varken att jag blev frånåkt eller åkte ifrån.

  • mag

    Medlem
    16 september, 2005 vid 22:11

    För det priset skulle jag ha svårt att se hur du ska hitta en bättre ny bräda!
    Min originallackade AB+ Wave generation 2 planade snabbt och var snabb. Men det är klart att riktigt fina svängegenskaper ofta bekostas med ngt sämre toppfart. Fast det gäller ju de flesta vågbrädor å andra sidan.

    Varför har du fått för dig att de ska vara långsammare än andra vågbrädor??? Och vad ska du använda farten till? Jag förstår inte problemet.Förklara dig Danne.

    /Magnus

  • dannew

    Medlem
    19 september, 2005 vid 08:28

    Tjenare!

    Jo, jag har försökt med en vågbräda men inser att jag vill ha 2 st. Den mindre (och prioriterade) blir en RRD Wave Swallow 68 -05. En skön liten bräda! Men då vill jag ha något större för att kunna hoppa på dåliga vågor och ta höjd så det blir lätt att träffa vågen i en bra vinkel. Funderar på en freestyle/wave t ex JP Freestyle wave, RRD FW Medium, Fanatic Freewave el. dyl. dvs. så kallad “Fast tail” enligt Boards definition och inte någon “Control biased”.

    Dvs en bräda mellan vågisen och freestylen. En snabb bräda att hoppa och leka med, om det blir på bekostning av vågegenskaper så må det vara hänt. Det var därför jag var ute efter fart-fart. Men vågbrädor kan ju vara snabba också så det är inte lätt att veta… Gillar RRDs lätta snabba känsla och vill ha något liknande. AB+ är ju riktigt billiga för att vara ny bräda och kan nog vara riktigt bra.

    Hur går det med din nya bräda förresten? Du har väl fått testa den?

  • ola_p

    Medlem
    19 september, 2005 vid 09:26

    Jag satsar personligen på en goya freewave till det.. Som även fungerar som störstabräda för tillfället. Inte våldsamt snabb, men funkar ok till att rida med och jag tycker den hoppar godkänt, även om det inte är nån överdrivet snabb bräda.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Grå AB+, någon som testad dem? Långsamma?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.