Gran Canaria

This topic has 6 svar, 3 deltagare, and was last updated 2 years, 3 months sedan by  staffomania.

• Författare
     staffomania 
    Deltagare

Ska till Gran Canaria över jul. Är det någon som kört där? Vilka surfcenter är bäst och hur pass svårkört är det? Vi ska bo vid Maspalomas.

Billie 
    Deltagare

Jag var i Maspalomas i november förra året. Såg bara vågsurfare där . Men Björn Dunkerbeck har ju ett ställe inte så långt därifrån . PLAYA DEL AGUILA . Lite längre bort finns ju Pozo också

staffomania 
    Deltagare

Jo såg det. Sen fanns det något ställe till upp mot Pozo som verkade ok.

The_Novice 
    Deltagare

Pozowinds är bra tycker jag, finns en svenk kille som jobbar där också (Jonas). Vill man ha vågor så seglar man i pozo (babordshopp), annars är det ca 5-7 minuter med bil norrut till plattvatten. Pozowinds har grejor på bägge ställena, jag körde mest Goya segel och brädor men de har även andra märken.

Jag var där en vecka i mars i år med fin vind hela veckan. Pozo är ju världskänt just för att vara vindsäkert med bra hoppramper, jag körde mest med 3.4-3.7 segel och även 3.15 segel den bästa dagen:

• Det här svaret redigerades 2 years, 4 months sedan av  The_Novice.
    Bilagor:

Bilagor:
     staffomania 
    Deltagare

Pozowinds är bra tycker jag, finns en svenk kille som jobbar där också (Jonas). Vill man ha vågor så seglar man i pozo (babordshopp), annars är det ca 5-7 minuter med bil norrut till plattvatten. Pozowinds har grejor på bägge ställena, jag körde mest Goya segel och brädor men de har även andra märken.

Jag var där en vecka i mars i år med fin vind hela veckan. Pozo är ju världskänt just för att vara vindsäkert med bra hoppramper, jag körde mest med 3.4-3.7 segel och även 3.15 segel den bästa dagen:

Tack för tipset!
    Hoppramper vet jag inte om jag riktigt bemästrar då jag knappt lyfter här hemma när jag försöker. Men det där plattvattenstället låter grymt.

The_Novice 
    Deltagare

Plattvattenstället heter Bahia de Formas: Google maps länk

staffomania 
    Deltagare

TAck ska kolla på det 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2022 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account