Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

  • Gran Canaria

    Publicerad av staffomania på 23 september, 2019 vid 21:45

    Ska till Gran Canaria över jul. Är det någon som kört där? Vilka surfcenter är bäst och hur pass svårkört är det? Vi ska bo vid Maspalomas.

    staffomania svarade 4 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • billie

    Medlem
    23 september, 2019 vid 21:59

    Jag var i Maspalomas i november förra året. Såg bara vågsurfare där . Men Björn Dunkerbeck har ju ett ställe inte så långt därifrån . PLAYA DEL AGUILA . Lite längre bort finns ju Pozo också

  • staffomania

    Medlem
    24 september, 2019 vid 00:41

    Jo såg det. Sen fanns det något ställe till upp mot Pozo som verkade ok.

  • the_novice

    Medlem
    24 september, 2019 vid 09:08

    Pozowinds är bra tycker jag, finns en svenk kille som jobbar där också (Jonas). Vill man ha vågor så seglar man i pozo (babordshopp), annars är det ca 5-7 minuter med bil norrut till plattvatten. Pozowinds har grejor på bägge ställena, jag körde mest Goya segel och brädor men de har även andra märken.

    Jag var där en vecka i mars i år med fin vind hela veckan. Pozo är ju världskänt just för att vara vindsäkert med bra hoppramper, jag körde mest med 3.4-3.7 segel och även 3.15 segel den bästa dagen:

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 4 år, 6 månader sedan av  the_novice.
    • Detta svar ändrades 4 år, 6 månader sedan av  the_novice.
    • Detta svar ändrades 4 år, 6 månader sedan av  the_novice.
  • staffomania

    Medlem
    26 september, 2019 vid 19:20

    Pozowinds är bra tycker jag, finns en svenk kille som jobbar där också (Jonas). Vill man ha vågor så seglar man i pozo (babordshopp), annars är det ca 5-7 minuter med bil norrut till plattvatten. Pozowinds har grejor på bägge ställena, jag körde mest Goya segel och brädor men de har även andra märken.

    Jag var där en vecka i mars i år med fin vind hela veckan. Pozo är ju världskänt just för att vara vindsäkert med bra hoppramper, jag körde mest med 3.4-3.7 segel och även 3.15 segel den bästa dagen:

    Tack för tipset!
    Hoppramper vet jag inte om jag riktigt bemästrar då jag knappt lyfter här hemma när jag försöker. Men det där plattvattenstället låter grymt.

  • the_novice

    Medlem
    27 september, 2019 vid 10:42

    Plattvattenstället heter Bahia de Formas: Google maps länk

  • staffomania

    Medlem
    1 oktober, 2019 vid 16:46

    TAck ska kolla på det 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Gran Canaria

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.