Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Grekland – Ixia

  • bboatb

    Medlem
    17 juli, 2009 vid 12:32

    Hehe ok det låter väl helt ok! Men ang om man flår rigga på stranden, det borde väl funka!? Fick ex betala för att få köra i thailand när jag va där…men det löser väl sig annars!

  • daffman

    Medlem
    19 juli, 2009 vid 17:00

    Ingen aning faktiskt kan la hoppas att du slipper betala, men jo det löser nog sig :smirk:

  • johan-g

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 18:07

    Var nere i Ixia den här veckan och det var inte OK att rigga egen vindsurfingutrustning och surfa vid vindsurfingcentret om man inte även betalade för förvaring… Det var lugnt om man gick upp typ 2-300 meter från centret dock.

  • bboatb

    Medlem
    25 juli, 2009 vid 20:28

    Ah, ja jag åker på onsdag…dyyr sisa minuten…typ sista resan ner till Ixia så den gick på 9 k per pers..men men nu har man 200 m till stranden iallafall!

    Några kitare som körde, byigt intill stranden?

    Men det är nog lättare att skaffa sig en egen uppfattning när man väl är på plats!

  • robosurf

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 16:06

    Tja
    Var ner på Rhodos 4-11/7. Vi åkte 3st med fritidsresor och bodde på
    sun beach resort, ett mkt bra hotell med fin barnpool, se till att hamna på strand sidan bara då det är div holländska uppträdanden på kvällen på “sunbeach 2”.

    Surfet då, jag fick segla 6 av 6 dgr, det tog mig 5min från rummet via barnpoolen ner till centret rigga på bommen gå ner till vattnet och börja segla.
    körde på JP FS90L med allt från 6.1 – 4.7. det var bara att prova det som fanns ledigt i bräd högen tyvärr var 2010orna försenade med en vecka.
    det började blåsa vid 13.00 med en peak vid 15.30.
    Det var övervägande tyskar såklart som seglade varav en gumma på 70år….
    segling var väl sådär det var som att köra på en crossbana..men ändå kul.
    bästa dagen var den sista då båste det 15ms och det kom lite dynings vågor.
    Bra ställe för den som har barn och inte kan segla så mkt hemma..
    Resan gick på ca 25000 inkl. allt för 3st. procenter high-tec.
    :cool2:

  • k-man-2

    Medlem
    9 april, 2010 vid 06:41

    väcker denna tråden lite…

    har efter mer letande än man kan tro äntligen hittat hotellet där jag ska övernatta två nätter i juli. (se punkt A i bifogad fil)

    frågan är – var är bästa stället att hyra ifrån? vad ligger närmast?
    blir inte klok på var surfersparadise ligger. ca en kilometer från hotellet säger dom på mejl men stämmer det verkligen?

    windsurfers world ligger enligt uppgift 800 m ifrån hotellet

    kan ni rekommendera något?

  • k-man-2

    Medlem
    9 april, 2010 vid 06:49
    Claes6;559139 wrote:
    Det är som sagt en knapp km mellan Windmill och Procenter. Närmare Rhodos stad (ca 2 km från Windmill) har du Windsurfers world, Surfers Paradise och ett center till som jag inte minns namnet på. Jag hyrde på Windsurfers World och kan rekommendera det varmt, ffa med tanke på stämning och service. Dinos, som har stället är en grymt skön snubbe som tar hand om alla på bästa sätt. Träffade flera som bodde borta vid Procenter men åkte hit bara för stämningen. Surf- och vindmässigt är det något sämre än Procenter, tror jag. Men det är bara att ta sig ut några hundra meter så får man lika bra förhållanden. Och så slipper man trängseln…

    tror jag fick svar på min fråga. kanske skulle ha läst hela tråden först =)

  • k-man-2

    Medlem
    9 april, 2010 vid 07:11

    [ame=”http://www.vimeo.com/5170753″]Pale man surfing on Vimeo[/ame]
    skulle ni kalla detta typiska förhållanden vid windmill

    gurra?

    ser underbart ut!

  • surfen

    Medlem
    11 april, 2010 vid 18:23

    Stämmer rätt bra de där, större brädor och segel på förmiddagen runt 110l och 7,5m² segel, på eftermiddagen mindre prylar. Ser du turksidan på morgonen utan dis så kommer vinden rätt ordentligt på eftermiddagen. Då kan man gå upp lite tidigare och plocka ner en mindre storlek på segel/bräda.
    surfen

  • daffman

    Medlem
    11 april, 2010 vid 20:28

    Kör Windmill F2/North fortfarande?
    Windmill är schyst vindmässigt, tyskarna inte är roligast men läget är bra, kommer dock ihåg att linorna var rätt kassa på de flesta bommarna.

  • k-man-2

    Medlem
    12 april, 2010 vid 07:11
    Daffman;605873 wrote:
    kommer dock ihåg att linorna var rätt kassa på de flesta bommarna.

    hängseletamparna lr?

    läste någonstans att man bör ta med egna sådana, stämmer det?

  • daffman

    Medlem
    12 april, 2010 vid 07:53

    yes hängseletamparna…usch varit på det torra för länge märker jag.
    Ja det är en god idé, skulle jag iaf göra om jag skulle dit igen.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Grekland – Ixia

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.