Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Guadeloupe 2veckor i mars.

  • Guadeloupe 2veckor i mars.

    Publicerad av hampuss på 3 november, 2007 vid 21:00

    Hej!

    Har bokat en resa till Guadeloupe 2 veckor o mars. Har inte lyckats hitta någon vindstatistik. Är det någon som har varit där och har något att säga? Kommer surfa i St Anne. Kan man hyra bra grejer där?

    /Hampus

    hellgren svarade 15 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 74 Svar
  • 74 Svar
  • mag

    Medlem
    10 november, 2007 vid 09:55

    Vinden är bättre på våren än vintern så du kan säkert få vind mer än 50% av dagarna. Det blåser sällan så mycket i Karibien 5,0-6 segel men det är supergött klimat. Kolla om Natalie Simon har något center där.

    /Magnus

  • jonte_r

    Medlem
    12 november, 2007 vid 23:40

    Hampus, jag kommer innom kort att åka ner till Guadeloupe för att arbeta en sässong där nere.
    I vintras pratade jag med en Korsikansk bergsguide, som själv hade bott där nere han berättade att det kunde leverera bra vindar vid den södra delen på Basse Terre.

    En fråga bara vilket bolag flyger du ner med??

  • hampuss

    Medlem
    18 november, 2007 vid 15:18

    Jag åker med Langley Travel.. Verkar som om de bara är plattvatten där?

  • mag

    Medlem
    18 november, 2007 vid 19:21

    Det finns bra vågor på sina platser har jag hört men endast ute vid revens kant, ibland kilometer ut. Och kanske inte utanför Langleys center.
    Tror mest du kan räkna med underbart shortsvarm plattvattensegling!
    /Magnus

  • hampuss

    Medlem
    19 november, 2007 vid 17:50

    aa vad jag har förstått ska det suga vid langley..
    Men jag hade tänkt att vi skulle hyra bil och köra ner till södra delen där det skulle vara bättre! Om det inte skulle vara bra, fanns det några andra spots att åka till,

    Förresten kan du tipsa om något spot med vågor?
    Jag har också hört att det ska vara väldigt platt innanför reven som tydligen är vääldigt långt ut

    /Hampus

  • piotr

    Medlem
    20 november, 2007 vid 21:42

    Vi var där för ett antal år sedan och segalde lite i byn långt österut (S.t Francis?) på östra ön. Det var ucpa som hyrde ut prylar och det var lite skön fransk mananastämning va. De hade inga speciella grejer då vad jag minns och det kostade en hel del. Man seglade då dels i en lagun och sedan kunde man ta höjd och friåka lite över koraller etc i chop. Inget legendariskt surfminne kanske men det är ju gott m varmt vatten ohc blått hav. De hade mycket nybörjare ute där också helt enligt sitt koncept m mycket friluftsaktiviteter. Dock inga större vågor, lä eller fel årstid eller fel plats?
    Fanns däremot mer vågor på nordsidan av östra ön som nog främst verkade nyttjas av vågsurfare, det var en jäkligt fin strand (eller flera..) som dock verkade vara kraftigt moskitoutsatt på kväll/natt så man inte var sugen på att stanna över. Men avstånden är inte enorma ändå.

    Annars finns fin dykning och ta en båttur till någon av öarna runt om och kolla leguaner.
    Peder

  • jonte_r

    Medlem
    22 november, 2007 vid 10:21

    Jag kommer arbeta på Langleys hotell åker om en vecka. Jag kommer åka runt och utforsak surfställena, så kan jag komma med en rapport till dig.

  • hampuss

    Medlem
    22 november, 2007 vid 18:35

    Det låter toppen! Jag kommer att bo på Fort Royale om det skulle vara till någon nytta.. Rapporterar du här eller vill du ha mail adress ?
    /Hampuss

  • jonte_r

    Medlem
    23 november, 2007 vid 10:20

    Hmm. Jag kommer att arbeta på stranden på Fort Royale som vindsurfing och seglingsinstruktör. Det är beställt RRD brädor allt från 200l till ca.130l och Simmer Style segel från ca 7m2 till 3m2. Kan ge mer exakt information så fort jag har kommit ner.
    Allt kommer vara färdig riggat tills du komme. Ouiii…
    Hade du även tänkt att ta med dig dina egna prylar??
    MVH: Jonas

  • hampuss

    Medlem
    23 november, 2007 vid 15:50

    Funderar på om man ska ta med bara vågbräda..Eller det kanske inte behövs någon mindre bräda?
    Har du lust får du gärna ta någon bild också;)

    MVH Hampus

  • jonte_r

    Medlem
    23 november, 2007 vid 17:02

    Det fixar jag!

  • hampuss

    Medlem
    3 december, 2007 vid 17:21

    Jonte_R, Har du kommit fram nu eller ?

    MVH Hampus

  • hampuss

    Medlem
    13 december, 2007 vid 18:52

    Jonte_R. Var har du tagit vägen?

  • jonte_r

    Medlem
    29 december, 2007 vid 02:20

    Hej Hampuss!
    Här nere i paradiset är det jätte bra. Hotell Fort Royal, är sjukt vackert och plaserat bra. Stranden och vattnet är levererar. det har varit mer eller mindre blåsigt varje dag runt 6-12 m/s. Hotellet är plaserat så att man har en kort stäck med off-shore tills man kommer ut till den riktiga vinden som är från nordost och som är huvudvinden i denna region. innan för det stora revet så är det shoppit men strax söder sett från stranden ligger ett sandrev som levererar vågor från 1 meter till ca. 3. annars ligger en lite mindre ö strax utanför som hetert Il caouca och som det inte är alls för långt att surfa till. Surf utbudet här på hotellet är bra vi har segel 7.5, 7, 6.5, 6, 5, 4, 3. Alla från Simmer Style. Bräderna är från Roberto ricci och är från 200 till 135 liter . Om du har tänkt att åka runt på öarna så finns det olika uthyrare som även har en del dra utrustning. Dit jag ska till imorgon Sant Ann har uthyrning. jag kommer komma med info och bilder. det har bara varit så mycket att göra de sista veckorna eller typ sedan jag kom hit, och idag är den försa dagen jag är uppe på internett.

    Best regards Jonas

  • hampuss

    Medlem
    29 december, 2007 vid 16:45

    Okej det låter ju bra! Det har blivit lite ändrade planer, jag tar med mig mina prylar. Hade tänkt ta med en Flare 99 och 4,2 4,7 5,3 eller 4,7 5,3 6,0.. Finns det någonstans att förvara prylarna?

    MVH Hampus

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Guadeloupe 2veckor i mars.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.