Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ha surfprylar i buss i GBG?

  • Ha surfprylar i buss i GBG?

    Publicerad av fraddanr på 21 maj, 2014 vid 15:47

    Tjena,
    funderar på att skaffa surfbuss o ha surfgrejerna i den. Parkeras i låst garage på guldheden och körs inte runt så mycket förutom till surfet. Ska i så fall vara utan rutor bak, alltså en sån där knegarbuss. Blir ändå grejer för typ 60 lök i den och lite osäker på vad försäkring täcker vid inbrott. Vore dock skönt att slippa lasta in o ur förråd hela tiden.

    Min fråga är egentligen: vågar man? Någon av göteborgsrävarna som har en åsikt?

    detskavakul svarade 9 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • hakuna

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 09:52

    Har haft grejor i en VW med förhöjt tak och tonade rutor i några år (1999-2004), i Kville på Hisingen och vid Stjärnhusen Frölunda. Inget inbrott, trots ruffiga kvarter…
    Dock så syntes inte grejorna.

  • planing

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 18:24

    Ett sånt upplägg bygger väl på att alla förutsätter att bilen är tom, och så kanske inte är fallet efter denna trådstart…

  • the_novice

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 18:28

    När jag bodde i göteborg så hade jag ca ett inbrott eller incident med bilen per år. De försökte stjäla bensin, pangade en ruta, eller stal en nummerplåt etc…

    Bäst var det att låta dörrlåset vara trasigt efter ett inbrott, då ser de att de inte är först på plats…

  • robin

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 19:10

    Det bästa är väl att kolla med försäkringsbolaget hur mycket lösöre som täcks vid inbrott och om det finns någon extraförsäkring.

  • erree

    Medlem
    22 maj, 2014 vid 19:23

    Finns folk som lämnar prylar öppet på stranden över natten (har jag sett) och har aldrig blivit bestulna, medans man ibland hör om folk som får prylar stulna ur bodar, bilar etc. Finns ingen regel skulle jag tro, inte ens en göteborgare kan garantera prylarnas säkerhet i GBG, låt inte folks svar vagga in dig i någon falsk säkerhetskänsla. Räcker att man har otur och fel jävel går förbi nån dag och ser chansen, behövs inget mer än så..

  • gustav1980

    Medlem
    23 maj, 2014 vid 21:19

    Har vid flera tillfällen gått i precis samma tankar och med samma syfte, dvs att alltid ha grejorna packade och klara! Det som det faller på för min del är att jag ogärna vill ha två bilar, och skåpbussar känns som lite för mycket lastbil för att jag ska vilja leva med dem till vardags. Men den dagen hushållet behöver två fordon röstar jag stenhårt för att den ena ska vara en Transporter 🙂 Tills dess har jag löst lastningsproblemet genom en stor takbox, surfbox.de, som rymmer en komplett utrustning inkl 3 segel – mycket praktiskt även om det såklart finns en stöldrisk.

  • fraddanr

    Medlem
    24 maj, 2014 vid 18:13

    @Planing 723392 wrote:

    Ett sånt upplägg bygger väl på att alla förutsätter att bilen är tom, och så kanske inte är fallet efter denna trådstart…

    Slänger upp adress och nummerplåt här strax!

  • detskavakul

    Medlem
    26 maj, 2014 vid 19:15

    Om den oftast står i låst garage ska det nog funka. Du får stripa upp den med något oatraktivt, typ sanering, städservice så ingen blir lockad att ta dina prylar. Magnetiska märkesloggor bara när du ska surfa 🙂 Anders

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ha surfprylar i buss i GBG?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.