Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Håll i hatten!! Uppsala vindsurfing i UNT

  • zoffe

    Medlem
    8 december, 2006 vid 08:48

    Jag trodde detta var ett våg forum?och inte speed forumet?

  • jester

    Medlem
    8 december, 2006 vid 09:05

    @Zoffe 353414 wrote:

    Jag trodde detta var ett våg forum?och inte speed forumet?

    Nej. Detta är den allmänna konfen. Våg/freestyle har sin egen avdelning.

  • thomme

    Medlem
    8 december, 2006 vid 16:57

    Ja Jens hamnade på förstasidan oxå.

  • poppo

    Medlem
    8 december, 2006 vid 23:43

    gott att se gubbar!

    – men jag lägger veto: inte var det 15 år sedan det funkade på alnäs i december…

  • surfen

    Medlem
    9 december, 2006 vid 08:08

    @poppo 353592 wrote:

    gott att se gubbar!

    – men jag lägger veto: inte var det 15 år sedan det funkade på alnäs i december…

    Det stämmer nog Magnus! Var själv ute Julafton 1994 och körde. Men det roliga nu är att säsongen har inte tagit slut än? Det såg lite mörk ut i slutet av Oktober när det blåste bra men kylan kom som en ispik huggandes ända in i märgen, då var prylarna på väg in i garaget. Men vad hände efter ett par dagars kyla/snö? Värme och vind kommer hand i hand och man får ett avslut på säsongen som man ej kommer att glömma i första taget. Föresten så ser det ut att bli vind i början på nästa vecka med värme. Nu i helgen ska jag vara lite social med familjen;=) men bara om det blåser under 7m/s…..Fan dom har det inte lätt med mig och mitt surfande, börjar tro jag är beroende av det. Ääää, bara man mår bra så är allt OK, för mig.

  • thomme

    Medlem
    9 december, 2006 vid 15:34

    Idag hann jag med några repor innan mörkret la sig. Jag var med barnen på gympa och bad på förmiddagen, sedan snabb lunch på Mc D. Innan jag svängde ner till Alnäs och körde mitt “nya” RS5 på Formulan. Det var lite tunnt med vind inne vid Alnäs men ute vid fiskarklubben/UKF drog det i bra, sedan ökade vinden ordentligt när det började bli mörkt ( i.a.f känndes det så när man inte såg byarna komma.

    Kanske lite Luciasurf i morgon ?

    Är du hemma igen popps eller ?

  • poppo

    Medlem
    9 december, 2006 vid 17:12

    @thomme 353649 wrote:

    Kanske lite Luciasurf i morgon ?

    Är du hemma igen popps eller ?

    Yes, jag är hemma. Fikat blev inställt imorgon pga pelle å berra är i london, jag jobbar osv… Åsså är jag lite bortskämd nu efter WA och inte speciellt sugen på kall plattvattensegling!

  • thomme

    Medlem
    9 december, 2006 vid 19:04

    @poppo 353666 wrote:

    Yes, jag är hemma. Fikat blev inställt imorgon pga pelle å berra är i london, jag jobbar osv… Åsså är jag lite bortskämd nu efter WA och inte speciellt sugen på kall plattvattensegling!

    Även kallplattvatten surf e väl bättre än ingen surf !?

    Om allt var som på bilderna ser ni ut att haft det bra där borta.

    Skämt å sido så tar det längre tid att klä på sig än att rigga och man blir inte precis smidig o graciös i underställ-tjockdräkt-dojor-handskar-mössa-hängsele-flytväst.

  • jesse

    Medlem
    10 december, 2006 vid 11:50

    Och när man trodde att mediahysterin lagt sig. Ännu en bild från i torsdags i dagens UNT. Dags att höra av sig till Tushingham för lite segelrabatter kanske?

    Angående kommentarerna om artikeln. Jag sa aldrig att det var 15 år sedan det gick att surfa i december. Jag sa däremot att det var 15 år sedan jag var ut i december. Däremot tycker jag att artikeln innehöll några riktigt sköna formuleringar. Eller vad sägs om dessa:

    “två färgglada segel guppade mellan vågorna “
    “-Men känslan när man far över vågorna är den samma” (Sa jag aldrig!)

    Roligt ändå att vi får lite uppmärksamhet .

  • surfen

    Medlem
    10 december, 2006 vid 16:17

    Pojkar,, hur ser det ut på måndagen för er? Blir det nåe´surf. Själv så ska jag försöka ta mig loss från slit och släp! Verkar bli rätt mycket av det från SV och lite värme. Så ses vi vid Alnäs i morgon?

  • thomme

    Medlem
    10 december, 2006 vid 16:30

    @surfen 353797 wrote:

    Pojkar,, hur ser det ut på måndagen för er? Blir det nåe´surf. Själv så ska jag försöka ta mig loss från slit och släp! Verkar bli rätt mycket av det från SV och lite värme. Så ses vi vid Alnäs i morgon?

    Ha ha, när släpade du något senast ?

    5 grader och 10 m/s = kallt, har du räknat med vindkylfaktorn?

    Jag har nog fullt upp på jobbet i morgon.

  • jesse

    Medlem
    10 december, 2006 vid 18:03

    Låter lockande, men jag måste jobba i morgon, som de flesta andra… På fredag däremot verkar det bli bra om prognosen håller!

  • bjornen

    Medlem
    10 december, 2006 vid 18:10

    @Jesse 353823 wrote:

    Låter lockande, men jag måste jobba i morgon, som de flesta andra… På fredag däremot verkar det bli bra om prognosen håller!

    Och sen är vintern här ser jag…

  • surfen

    Medlem
    10 december, 2006 vid 18:47

    @thomme 353799 wrote:

    Ha ha, när släpade du något senast ?

    5 grader och 10 m/s = kallt, har du räknat med vindkylfaktorn?

    Jag har nog fullt upp på jobbet i morgon.

    Jag tror det är ungefär 1-2 grader varmt, det är som det ska vara. Om man har isbjörnar i fickan…

    Siples Formel Teff =33 -(10· v-v+10.45)(33-T)
    ___________
    22.066

    Osczevskis och Bluesteins formel ges av:
    Teff = 13.126667+0.6215·T-13.924748·v0.16+0.4875195·T·v0.16

    *gångfart motsvarar en vind på 1.8 m/s

  • poppo

    Medlem
    11 december, 2006 vid 11:17

    nu får ni ge er gubbar!

    köp min golf istället, ge den en dags omvårdnad och sälj den för det dubbla så har ni i alla fall gjort er en hacka. (den måste bort nu!)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Håll i hatten!! Uppsala vindsurfing i UNT

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.