• rasmus_w

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 08:22

    Stretcha framfoten var något jag hörde. Sätt foten mot en vägg och böj stortån uppåt tills det stramar i foten (eller för mig nånstans där hälsenan börjar). Det där konstiga redskapet det stod om på ontifoten.blogspot.com verkade göra saker man kan göra med sina händer, utan redskap så det gör jag ibland.

  • rasmus_w

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 10:29

    Jag är lite nyfiken på MBT-skorna också, fast de är svindyra. Som jag fattar det får fötterna jobba betydligt hårdare med såna skor på sig och det skulle mycket väl kunna vara en bra sak, eller en hemskt dålig.

    http://se.mbt.com/

  • c-g

    Medlem
    16 mars, 2010 vid 12:14

    Jag provar just nu stötvågsbehandling på mina efterhängsna hälsporrar:

    Stötvågsbehandling. Naprapaten håller ett duschliknande munstycke mot fotsulan. Inuti handtaget finns en kompressor, ett lufttryck laddas upp och “skjuter iväg” en kula genom handtaget. När kulan stoppas upp skapas en stötvåg som pressas ut genom munstycket och “slår” mot fotsulan. En behandling tar fem minuter och omfattar 2 000 stötvågor. Tre behandlingar med en veckas mellanrum, varje behandling tar cirka fem minuter. Sedan en eller två efterbehandlingar efter tre-fyra veckor. Det är inte alla som behöver mer än tre behandlingar. Det beror lite på hur länge man haft problem med hälsporre.

    http://www.expressen.se/halsa/1.1662794/hogtryck-ny-metod-mot-dina-fotsmartor

  • rasmus_w

    Medlem
    16 mars, 2010 vid 14:13

    C_G: Jag har precis för mig att jag såg dig ute på Roxen i höstas, om jag inte inbillade mig, hur tycker du att det har funkat att segla med hälsporre? Själv har jag just nu betydligt mer ont på fotens ovansida än undersidan, troligen har det nåt med mina skor att göra.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.