Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har tatt in SU-2 kitebrädor!

  • Har tatt in SU-2 kitebrädor!

    Publicerad av acemattias på 10 juni, 2011 vid 19:08

    Snubbarna på SU-2 har byggt kitebrädor i över 10år men är gandska okända eftersom dom till stor del har byggt brädorna åt andra märken.

    För att kunna sälja brädorna till “rätt” pris kör jag utan mellanhänder, men jag har begränsad möjlighet att fara runt och visa upp grejorna.
    Av denna anledning säljer jag ett gäng brädor till specialpris och hoppas på detta sätt få lite hjälp med marknadsföringen.

    Har alltid tyckt kitebrädor verkat onödigt dyra och nu bevisar jag att jag haft rätt, jag erbjuder nya toppbrädor av årets modell till priset av en begagnad budgetbräda.

    Ta en titt, finns på köp & sälj:laugh:

    skanepaul svarade 12 år, 9 månader sedan 15 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • danneee

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 19:22

    Har kvar min SU-2 från 08 när LaSurf tog in dem ett tag. Kan bara hålla med, en bra bräda. Har precis monterat ihop min nya Lunacy bräda dock 🙂 … Inte för att den andra behövde bytas utan mest för att det var kul med nya prylar 😀

  • lima-ko

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 20:06

    Shit vad najs, min första bräda var en helvit SU-2 som jag fick med min första kite, Slingshot Rev. Den var riktigt fin kommer jag ihåg, lätt som bara den och tunna fina kanter.

    acemattias: Har de blivit lite tjockare sen 2008? Hur är det med måtten för inserts, standard 6″? Hur är det med kanaler och rocker, skulle 43×137 lämpa sig att köras med boots emellanåt?

  • acemattias

    Medlem
    10 juni, 2011 vid 21:02

    Brädorna är fortfarande tunna och fina, kanten är bara 5mm.
    Inserten är m6, inga kanaler men den relativt djupa bottenkonkaven gör att kanten biter lite extra.
    Brädan är plan över mitten men har bra med rocker i ändarna, flexet är medium-hård.

    Boots går säkert utmärkt, men om du tänkt köra wake och kanske på ramper så vet jag inte om konkav botten och tunna kanter är det bästa.

  • kneepad

    Medlem
    11 juni, 2011 vid 05:57

    Jag SKA HA!…ringer dig idag eller imorrn.

  • felow

    Medlem
    15 juni, 2011 vid 19:48

    Fick brädorna idag, ser riktigt nice ut. Ska ut och testa den nu dom kommande dagarna så kan jag skriva lite om den sen.

  • kneepad

    Medlem
    16 juni, 2011 vid 17:34

    Tack för expressleveransen. Den gick fram.
    Ska bara klura på om jag ska klämma på Sync-bindningarna som har legat i källaren ett år eller om det blir dina prylar. Stand by för omdöme – det här ska bli kul…:laugh:
    PS kolla session avdelningen

  • bizonoxe

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 17:34

    Grymt skön bräda! Har hunnit köra den ett par gånger nu, utförlig recension kommer. Väldigt många som är sugna på denna bräda och som har bett om ett provåk.

  • acemattias

    Medlem
    18 juni, 2011 vid 18:42
    Bizonoxe;659431 wrote:
    Grymt skön bräda! Har hunnit köra den ett par gånger nu, utförlig recension kommer. Väldigt många som är sugna på denna bräda och som har bett om ett provåk.

    Verkligen kul att du gillar den, litar trots allt inte helt på mitt eget omdömme:laugh:

  • kneepad

    Medlem
    20 juni, 2011 vid 16:29

    Så fick man då testat brädan idag…Dålig svag vind i Getskär gjorde att tolvan bara singlade som ett visset löv ibland. Så jag tänkte att detta blir väl ubåtsmanöver – sjunker till botten. Men i de bättre stunderna av vind så var det ju bara att njuta. Fattar inte att den storleken jag fick (-trodde den skulle kännas liten i lättvind) var stabil OCH lättsvängd. Rena kinderägget. Helnöjd!

  • gh0st

    Medlem
    22 juni, 2011 vid 02:39

    Testade SU-2 brädan 2008 och då var det tyvärr den sämsta brädan jag någonsin provat. Alldeles för mjuk, visst är det nice med flex i tipparna men med så mycket flex mellan strapsen så blir brädan svampig. Visst funkade det säkert som nybörjarbräda men inte mer än så. Måste påpeka att detta var dock i 2008, mycket möjligt att dom lärt sig av sina misstag och att brädorna är riktigt fina numera. Ledsen för att vara en party pooper men det var det intrycket jag fick.
    ps. jag är inte kopplad till någon butik eller skola i Sverige så ingen kan komma med att jag är partisk.

  • acemattias

    Medlem
    22 juni, 2011 vid 16:44

    Brädan i fråga (Neuron 2011) har medel till hårt flex.
    SU-2 har en annan modell som är extra lätt och lite mjukare (svampig?) och en exklusivare modell laminerad med bambu som är extra hård.

    Det har skett en del sedan 2008 både när det gäller material och design, men det finns dåligt med recensioner från detta året så det vore intressant att se fler omdömmen från de som köpt/provkört.

  • dabban

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 07:40

    Su 2 Är nice brädor , Marek Rowinski från Polen är här nere i Rhodos och han har visat sjuka skills på brädorna , killen gör allt från frontmobe blind till dubbel front pass med bra stil och kraft 🙂

  • gh0st

    Medlem
    24 juni, 2011 vid 16:13
    dabban;660068 wrote:
    Su 2 Är nice brädor , Marek Rowinski från Polen är här nere i Rhodos och han har visat sjuka skills på brädorna , killen gör allt från frontmobe blind till dubbel front pass med bra stil och kraft 🙂

    Låter lite skevt att säga att en bräda är bra bara för att killen som tillverkar dom kan sätta en front mobe blind =) Kan nämna ett antal kite/bräd-tillverkare på rak arm som kitar bra men inte tillverkar bra kites/brädor (vill inte nämna några namn för det känns lite taskigt), men kan samtidigt nämna kitetillverkare som inte är speciellt bra på att kita men som har designat riktigt bra brädor och kites. Hadlow 2:an var designad av en vän till mig, hur bra kite som helst men han som designade den är rätt ny när det gäller att själv kita + att det var hans första kite han designade. Visst fick han hade mycket hjälp av flexifoils lead designer och teamåkarna men ändå.

  • acemattias

    Medlem
    24 juni, 2011 vid 17:35

    Det är ingen tvekan om att brädorna är bra, skulle du inte gilla dem är det en smaksak, det samma gäller nästan all kiteutrustning som tillverkas i dagläget.
    Nämn vilka tillverkare som du tycker gör dåliga grejor och jag lovar att det finns massor av åkare som tycker du har fel.

    Se om du inte kan få provkört en ny SU-2 bräda istället för att vara butter över att du inte gillade den du provade för 3 år sedan:wink:

  • danneee

    Medlem
    25 juni, 2011 vid 06:35

    Personligen gillade/gillar jag den från 2008, men jag kan definitivt inte klassas in bland toppåkare 😉

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Har tatt in SU-2 kitebrädor!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.