Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Heli-bilder idag JP

  • pjoter

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 21:56

    Haha, kan tänka de gadget. 🙂
    Inte rastat min på ett bra tag nu tyvärr, hoppas få lite tid över snart för lite lek. Nu e de ju tillåmed skönt att stå ute å flyga. Sist jag körde gällde det att skotta upp en landningsplats.

    Kollar gärna på monstret nåndag när man är uppöver.

  • gadget

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 03:29
    Cortex;609631 wrote:
    Hinka upp lite bilder på monstret… 😀

    /Kaj

    Aight.
    Här är storasyster.

  • cortex

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 09:08

    Damn! Den ser ut som en sådan där ondskefull drone från valfri framtids-dystopi. :cool2:

    Feting!

    /Kaj

    Gadget;609667 wrote:
    Aight.
    Här är storasyster.
  • magnush

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 13:42

    Man skulle gärna se en tribute till Skåne från din nya Heli 🙂

    Men fasen va snyggt man kan filma numera med Heli

    [ame=”http://vimeo.com/11327580″]A tribute to Stockholm on Vimeo[/ame]

  • gadget

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 15:26
    MagnusH;609729 wrote:
    Man skulle gärna se en tribute till Skåne från din nya Heli 🙂

    Men fasen va snyggt man kan filma numera med Heli

    A tribute to Stockholm on Vimeo

    Denna är inte filmad med vanlig rc-heli utan med en tri/quadcopter eller motsvarande.

    Edit: Såg på 1:42 att det är en Oktocopter eller hur det nu stavas.
    Alltså 8 små motorer vertikalt placerade i en ring.

  • sourra

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 19:26
    MagnusH;609729 wrote:
    Man skulle gärna se en tribute till Skåne från din nya Heli 🙂

    Men fasen va snyggt man kan filma numera med Heli

    A tribute to Stockholm on Vimeo

    Ifall någon har missat Hengos skogsporr från i vintras…
    [ame=”http://vimeo.com/8677818″]Midwinter in Sweden on Vimeo[/ame]

  • cortex

    Medlem
    3 maj, 2010 vid 22:10
    Gadget;609739 wrote:
    Denna är inte filmad med vanlig rc-heli utan med en tri/quadcopter eller motsvarande.

    Edit: Såg på 1:42 att det är en Oktocopter eller hur det nu stavas.
    Alltså 8 små motorer vertikalt placerade i en ring.

    Japp, såg det med. Gick till deras hemsida för att hitta mer info om just den, men där babblade de bara om T-rex 600… inte ett pip om octocopter’n (eller hur det nu stavas… som sagt :grin:).

    /Kaj

  • hengo

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 00:27
    Gadget;609739 wrote:
    Denna är inte filmad med vanlig rc-heli utan med en tri/quadcopter eller motsvarande.

    Edit: Såg på 1:42 att det är en Oktocopter eller hur det nu stavas.
    Alltså 8 små motorer vertikalt placerade i en ring.

    blev stressigt när jag for hem, var tvungen å sätta nytt rekord på sträckan köpenhamn > umeå. Får komma förbi sen i sommar å kolla på storaset!!

    Flerrotoriga saker verkar lite som en genväg om man inte orkar lära sig allting, nackdelen är väl den pissiga lyftförmågan och den lilla detaljen att de faller som stenar om någonting skulle gå fel med nån av motorerna. Ska köpa nån billig modell nån gån om jag helt plödsligt skulle få eöver en massa tid

  • gadget

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 04:32
    hengo;609815 wrote:
    Flerrotoriga saker verkar lite som en genväg om man inte orkar lära sig allting, nackdelen är väl den pissiga lyftförmågan och den lilla detaljen att de faller som stenar om någonting skulle gå fel med nån av motorerna. Ska köpa nån billig modell nån gån om jag helt plödsligt skulle få eöver en massa tid

    Det blir en lite annan grej med mikrokopter också.
    De flesta har med sig laptopar och lägger in waypoints och dessutom har de ofta system för gps-hold och för att kunna låsa på en viss höjd.
    Han som gjorde filmen har garanterat helin på autopilot på många av flygningarna. (där han dessutom förmodligen inte ens ser den eller kan avgöra vilket håll den pekar).
    Förövrigt tveksamt om det ens är tillåtet att skicka upp en sådan och särskilt på de avstånden från piloten i en storstad, skulle det hända något blir det ramaskri.
    Newtons lag är nog inte undantagen mikrokoptrar heller vad jag vet… 😀

    Sen som Hengo säger finns det ingen möjlighet att autorotera den om det går åt pipan.

  • hengo

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 08:13
    Gadget;609817 wrote:
    Det blir en lite annan grej med mikrokopter också.
    De flesta har med sig laptopar och lägger in waypoints och dessutom har de ofta system för gps-hold och för att kunna låsa på en viss höjd.
    Han som gjorde filmen har garanterat helin på autopilot på många av flygningarna. (där han dessutom förmodligen inte ens ser den eller kan avgöra vilket håll den pekar).
    Förövrigt tveksamt om det ens är tillåtet att skicka upp en sådan och särskilt på de avstånden från piloten i en storstad, skulle det hända något blir det ramaskri.
    Newtons lag är nog inte undantagen mikrokoptrar heller vad jag vet… 😀

    Sen som Hengo säger finns det ingen möjlighet att autorotera den om det går åt pipan.

    fattar inte vad man ska ha waypointsen till. Totalt olagligt de de gör, speciellt då de verkar försöka bedriva nån form av verksamhet.

    förövrigt tyckte ja filmen va kass.. typisk “flyg-foto-film”, skulle nästan lika gärna kunna varit filmad me en vanlig heli 🙂

  • olandstoken

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 10:46
    Gadget;609667 wrote:
    Aight.
    Här är storasyster.

    Jag ska inte vara den som är den, men jag skulle gärna vilja se en användbar film tagen från helin en bra (blåsig dag) med säg 8-9 m/s.

    It´s a no can do. skulle jag vilj säga.

    Så vi får nog nöja oss med filmer över näst intill vindstilla stränder med snålsurf så länge ingen skaffar sig en riktig heli. 🙂

  • pjoter

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 11:22

    om det inte går att filma i 8-10m/s handlar det nog mer om skit bakom spakarna än att den helin inte fixar det. 🙂

    En liten 450 med endast 70cm rotordiameter fixar att flyga i 10m/s (dock kräver det en bättre pilot än mig).

    Fördelen med att flyga heli på stranden där vi surfar är att det iaf är relativt jämn vind, värre med byiga 10m/s i inlandet.

  • olandstoken

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 16:28
    pjoter;609862 wrote:
    om det inte går att filma i 8-10m/s handlar det nog mer om skit bakom spakarna än att den helin inte fixar det. 🙂

    En liten 450 med endast 70cm rotordiameter fixar att flyga i 10m/s (dock kräver det en bättre pilot än mig).

    Fördelen med att flyga heli på stranden där vi surfar är att det iaf är relativt jämn vind, värre med byiga 10m/s i inlandet.

    en 450 i 10m/s.. :crazy:

    Jag ser fram imot att dessa filmer dyker upp när nån lyckats skjuta dem.
    En 450 blåser förmodligen iväg innan du fått den av marken i 10m/s, skulle vilja se den som vill prova att flyga den med en kamera hängandes under i den vinden, Nä, jag tror helt enkelt inte på det. Men överbevisa mig gärna! 🙂

  • gadget

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 18:22
    ölandstoken;609894 wrote:
    en 450 i 10m/s.. :crazy:

    Jag ser fram imot att dessa filmer dyker upp när nån lyckats skjuta dem.
    En 450 blåser förmodligen iväg innan du fått den av marken i 10m/s, skulle vilja se den som vill prova att flyga den med en kamera hängandes under i den vinden, Nä, jag tror helt enkelt inte på det. Men överbevisa mig gärna! 🙂

    Jag har flugit min 30:a i 10 m/s men då bara med min lilla GoPro på. (Lommabilderna)
    Att sedan filma med heli är en helt annan grej.
    Det är JÄTTESVÅRT att få till något vettigt även om det är vindstilla.
    Vinden är definitivt inte det största problemet vid flygfilm utan snarare alla vibrationer samt att man helst bör ha en rigg med gyrobalanserad tilt,roll & panorering
    Hengos filmer är fantastiskt bra, mycket bättre än så blir det inte.

  • hengo

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 20:34
    Gadget;609914 wrote:
    Jag har flugit min 30:a i 10 m/s men då bara med min lilla GoPro på. (Lommabilderna)
    Att sedan filma med heli är en helt annan grej.
    Det är JÄTTESVÅRT att få till något vettigt även om det är vindstilla.
    Vinden är definitivt inte det största problemet vid flygfilm utan snarare alla vibrationer samt att man helst bör ha en rigg med gyrobalanserad tilt,roll & panorering
    Hengos filmer är fantastiskt bra, mycket bättre än så blir det inte.

    ja de är ett helvette, kräver att man ger upp allt va fritid heter i ett år, sen om man krashar så får man ge upp ett år till. Gärna sluta kita och bli fet också!

    Kan du inte filma din feting lite så man får se när den flyger?
    Racat nåt med bilarna med den än eller är du något mindre aggresiv i din flygstil med jätten? 🙂

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Heli-bilder idag JP

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.